• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 19:45:49 följande:

Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt.

Här kommer citeringen till "det händer" ang uttalandet om medvetslösa kvinnor
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:53:35 följande:

Därför det är en lösning på problemet som en del män säger sig ha. Nämligen att de får för lite sex.

Dessutom är det den överlägset vanligaste lösningen på det här problemet, både om man ser geografiskt och historiskt. Jag skulle säga att klassiska religiösa parförhållanden där par ingår giftermål unga fungerar ungefär så när de alls fungerar sexuellt. I alla fall i majoriteten av fallen. 

Här kommer citeringen på det inlägg "det händer" skrev för att förklara sitt inlägg om att knulla kvinnor när de inte vill och tom är medvetslösa
  • VanDerToffel

Ämnet är för övrigt ganska känsligt att hantera eftersom det finns oftast en part som känner sig anklagad. Kvinnorna känner sig som om det hör till att dom "vill vilja" och männen blir stämplade som kvinnohatare eller gnällspikar om dom tar upp det.

Egentligen tror jag att män är lite bittra över att kvinnorna har överhanden i situationen. Kvinnorna utpressar såklart inte med sex men eftersom ingen man har automatisk rätt till sex och kvinnan har ju inte lust om allt inte är bra och om man inte får sin vilja igenom är ju inte allt bra etc. Så om nån gång "fullständig" jämlikhet råder mellan könen så har kvinnan fortfarande "happy wife, happy life" att ta sig till.

Om en man skulle kontrollera en kvinnas socialliv så att han skulle bestämma över vem hon pratar med så skulle det bli ett himla liv men om en kvinna kontrollerar sin mans sexliv så anses det nåt helt naturligt. Jag är biolog till utbildning men jag skulle få gissa så skulle jag tro att sexdriften är djupare inrotad än behovet till kommunikation.

• Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-29 16:23:27 följande:

Det här är ju lite av ett problem eftersom det inte räcker med att den egna mannen uppskattar och  vill ha kvinnans kropp, det är dom (ofta av kvinnor ställda) ouppnåeliga kraven som måste matchas :-/

Vilka ouppnåeliga krav tycker du besvärar dig?
  • Anonym (sexglad kvinna)

Det stämmer rätt bra det jag läst här inne på mig, jag vill ha hårda tag av en man. Min exman var en sådan som gjorde precis allt vad jag sa han skulle göra, städade hemmet, lagade mat och passade upp mig jämt, var kärleksfull och öm, en jättefin man och partner och min bästa vän. Jag ville ha sex med honom men han var rätt sval på sexbiten. Saknade lust. Och när vi väl hade sex var han osäker på sig själv, visade ingen lust utan mer rädd över att göra fel. Det funkade inte för mig. Min lust försvann och jag blev mest irriterad och arg av att se honom.

Idag har jag en man som vet att ta för sig. Han är dominant och säger ifrån. Han låter inte mig styra och ställa fastän jag är dominant och viljestark. Han kan trycka mig mot väggen och slita av mig kläderna och ta sin kvinna som han vill ha och jag älskar det. Så kåt som jag är nu har jag aldrig varit förr och vi är inne på femte året. Får inte nog av honom även om vi också kan ha intensiva gräl. Passionen dör inte ut.

Mitt tips är alltså att sluta vara menlösa män som går omkring och är försiktiga och snälla.....utan ryt till, var bestämd och ta det ni vill ha. Spela inte utan var detta fullt ut så tror jag många kvinnor blir överraskade - och kåta!

• Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-29 13:15:48 följande:

Stämmer, män är mer linjära på den där punkten. Om jag skulle märka att jag inte attraheras av min fru så skulle jag fundera att vill jag göra nåt åt saken eller inte. Om jag inte ville göra nåt åt saken så skulle jag inte vilja slösa bort mer av min frus eller min tid på förhållandet. Kvinnor verkar igen i många fall vara helt OK med att inte ha någon sexlust (för att damtidningar är fulla med bra bortförklaringar?). I slutändan är det ändå kvinnan (eller den som saknar lust) att göra nåt åt saken. 

Jag har personligen alltid undrat över termen "inte ha lust". Man "har inte lust med en kopp kaffe". Det måste ju vara en äcklan eller starkt motbjudande känsla om man inte kan "utstå" med det med en person som man påstår sig älska om man vet att den andra personen njuter av det. Kanske det är det att kvinnan har redan undermedvetet "gått vidare" till nästa förhållande och vill inte riskera en onödig graviditet som tar ner marknadsvärdet?

Jag känner inte igen mig. När jag pratat med män som inte tänder på sina fruar, eller män som har fruar som inte vill ha sex, är det väldigt få min som verkligen vill göra något åt situationen. Förutom att vara otrogen då. Varken skilsmässa eller samtal verkar aktuellt.

När jag berättade att jag ville skiljas hade vi inte haft sex på ett år. Ändå ville min man att vi skulle leva som gifta. Han lade till att jag inte skulle oroa mig över att han skulle försöka ha sex med mig. Min väninna var med om exakt samma. Mannen ville leva kvar i äktenskapet även om det inte innehöll sex.

Lusten var det dock inget fel på. Jag fortsatte att onanera i stället. Det var väldigt trevligt. Skönt att slippa stressen att skynda fram orgasmen. (så behöver jag dock inte känna med min nya man)
  • Celines Essence
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-30 11:05:37 följande:

Det stämmer rätt bra det jag läst här inne på mig, jag vill ha hårda tag av en man. Min exman var en sådan som gjorde precis allt vad jag sa han skulle göra, städade hemmet, lagade mat och passade upp mig jämt, var kärleksfull och öm, en jättefin man och partner och min bästa vän. Jag ville ha sex med honom men han var rätt sval på sexbiten. Saknade lust. Och när vi väl hade sex var han osäker på sig själv, visade ingen lust utan mer rädd över att göra fel. Det funkade inte för mig. Min lust försvann och jag blev mest irriterad och arg av att se honom.

Idag har jag en man som vet att ta för sig. Han är dominant och säger ifrån. Han låter inte mig styra och ställa fastän jag är dominant och viljestark. Han kan trycka mig mot väggen och slita av mig kläderna och ta sin kvinna som han vill ha och jag älskar det. Så kåt som jag är nu har jag aldrig varit förr och vi är inne på femte året. Får inte nog av honom även om vi också kan ha intensiva gräl. Passionen dör inte ut.

Mitt tips är alltså att sluta vara menlösa män som går omkring och är försiktiga och snälla.....utan ryt till, var bestämd och ta det ni vill ha. Spela inte utan var detta fullt ut så tror jag många kvinnor blir överraskade - och kåta!

Jag tycker en man kan vara jämställd och snäll i hemmet, men ändå vara sexig och bestämd i sängen. Jag tror sällan det hänger ihop. Däremot låter det inte så kul om han visar låg lust, lågt sexintresse och är tveksam och rädd att göra fel sexuellt. Det håller jag med om låter trist.

Jag har haft en man som var rätt bestämd att han skulle sätta på mig på morgonen. Han var inte mesig, men det var inte kul det heller.
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-30 11:05:37 följande:

Ja samma här. Men enligt några här är man fortfarande i förälskelsefasen efter den "korta" tiden så vi har inte kommit in i de problemen än vilket gör oss arroganta som skriver som vi gör (vi=du och jag). Enligt mig är det skitsnack. Vi har det precis som ni, men också haft våra tuffa perioder, vilket gjort oss än starkare tillsammans. Vårt motto har t.o.m blivit "så länge vi har sex, så löser sig allt" med glimten i ögat så klart, men det är ändå en del sanning i det :)
  • Anonym (sexglad kvinna)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 11:15:46 följande:
    Jag tycker en man kan vara jämställd och snäll i hemmet, men ändå vara sexig och bestämd i sängen. Jag tror sällan det hänger ihop. Däremot låter det inte så kul om han visar låg lust, lågt sexintresse och är tveksam och rädd att göra fel sexuellt. Det håller jag med om låter trist.

Jag har haft en man som var rätt bestämd att han skulle sätta på mig på morgonen. Han var inte mesig, men det var inte kul det heller.
    Nej jag menar inte att mannen inte ska göra något i hemmet. Denna man jag är med nu gör mycket MEN han gör det av eget initiativ och många manliga sysslor. Jag blir tänd av att se honom göra olika saker, bygga terrass, fixa taken, men även då han kokar gröt och dukar av. Det är en kombination av handlingskraft, självförtroende och viljestyrka...som gör att han utstrålar sådan manlighet. Att han vågar säga emot mig, att han står upp för sin egen åsikt....och också visar tydligt sina sexuella lustar och vet att ta för sig även när det gäller sex.  
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-30 11:21:45 följande:
    Nej jag menar inte att mannen inte ska göra något i hemmet. Denna man jag är med nu gör mycket MEN han gör det av eget initiativ och många manliga sysslor. Jag blir tänd av att se honom göra olika saker, bygga terrass, fixa taken, men även då han kokar gröt och dukar av. Det är en kombination av handlingskraft, självförtroende och viljestyrka...som gör att han utstrålar sådan manlighet. Att han vågar säga emot mig, att han står upp för sin egen åsikt....och också visar tydligt sina sexuella lustar och vet att ta för sig även när det gäller sex.  
    Lever vi med samma man? :) låter precis som min man. Gör allt på eget initiativ, händig, men också skötsam, lagar mat, bestämd men ödmjuk, självsäker och tar för sig. Helt perfekt med andra ord :)
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer