• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:21:56 följande:
    Okej. Om hon skyller på att hon har mycket att göra, fast du försökt gjort saker förstår jag ditt problem. Tro inte att kvinnor generellt fungerar så. Precis som att män inte fungerar lika. Vill hon ha sex när hon är utvilad då?
    Det är ett problem eftersom jag inte har sex med generella kvinnor, jag skulle vilja ha det med min fru

Jag vet inte eftersom hon aldrig är det - en samvetsgrann kvinna med fast jobb och tre barn blir aldrig utvilad om hon så väljer. Tvärtom - hon blir stressad om det är någon förberedelse som är ogjord.
  • Rosemary
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:23:27 följande:
    Du måste också acceptera att män tänker som män men själv anser jag mig nog ha deltagit i diskussionen på en semivettig nivå, till vilken hör kritik av påståenden och följdfrågor etc(?)

Nätet är fullt av råd, jag föredrar att lite ifrågasätta råden först för nätet är fullt av "goda råd". Personligen tror jag att män skulle mer än gärna ta emot råd som skulle göra att man skulle få sin kvinna tänd på sex. Dom flesta av oss har nämligen försökt olika saker ganska länge och jagat det rörliga målet innan vi komer till FL och gråter
    Nej, jag har gått igenom dina inlägg och du ställer inga frågor. Förutom sådana som är retoriska och bekräftar dina egna påståenden. Jag talar om öppna frågor, sådana som handlar om att man verkligen försöker förstå den andra parten, där man vill veta och grubbla vidare tillsammans för att eventuellt i slutändan komma fram till något nytt. 

Jag tänker inte acceptera att "män tänker som män". Män, liksom kvinnor, är individer, och tänker väldigt olika sinsemellan. 
  • Anonym (Intressant)
    Celines Essence skrev 2014-12-29 15:59:22 följande:
    Att knulla män på löpande band känns väldigt främmande för mig.

Jag refererar gärna till min långa relation. Vi hade sex 2-3 går veckan i ungefär 20år och vi har flera barn. Jag behöver ha sex /orgasm minst så ofta. Får jag inte det går det för mig i sömnen och jag känner mig oerhört frustrerad. Min man ville ha sex ungefär lika ofta, så frekvensen var lagom. Däremot blev jag stressad över att det skulle gå så snabbt. Han hade inget intresse för att försöka hjälpa mig att få orgasm, så om jag inte hann med att smeka mig till orgasm under samlaget blev jag utan.(fast oftast lyckades jag hinna) Han ville inte prata om sex.Han hyschade åt mig. Jag njöt dock av hans kuk och föredrog att ha sex med honom framför onani. Allt efter åren gick kände jag mig förminskad i hans närvaro. Han skapade en osäkerhet hos mig och bestämde om det mesta så jag bestämde mig för att skiljas. Efter det har jag haft sex med en man förutom Anton, och de bästa med Anton är den kravlösa kärleken och att jag verkligen kan prata med honom... Öppna mig för honom. Han har tålamod med mig.

Vi har inte varit tillsammans länge. Har inga barn tillsammans och är i 40-50årsåldern.
    Interssant att ni hade så mycket sex i så många år utan att det egentligen var riktigt bra för dig. Man kan undra hur många kvinnor, eller män för den delen, som har det så. Ett till synes fungerande sexliv, men ändå inte. Vad var det s om gjorde att sexlivet tog slut sen? Ni var utan ett år innan ni skildes?
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 09:55:12 följande:

Ämnet är för övrigt ganska känsligt att hantera eftersom det finns oftast en part som känner sig anklagad. Kvinnorna känner sig som om det hör till att dom "vill vilja" och männen blir stämplade som kvinnohatare eller gnällspikar om dom tar upp det.

Egentligen tror jag att män är lite bittra över att kvinnorna har överhanden i situationen. Kvinnorna utpressar såklart inte med sex men eftersom ingen man har automatisk rätt till sex och kvinnan har ju inte lust om allt inte är bra och om man inte får sin vilja igenom är ju inte allt bra etc. Så om nån gång "fullständig" jämlikhet råder mellan könen så har kvinnan fortfarande "happy wife, happy life" att ta sig till.

Om en man skulle kontrollera en kvinnas socialliv så att han skulle bestämma över vem hon pratar med så skulle det bli ett himla liv men om en kvinna kontrollerar sin mans sexliv så anses det nåt helt naturligt. Jag är biolog till utbildning men jag skulle få gissa så skulle jag tro att sexdriften är djupare inrotad än behovet till kommunikation.

Happy wife, happy life bygger på att kvinnan just är gift och  bor hos dig och det bygger på en ännu starkare antaganden från hennes sida.

Nämligen att hon har kontrollen att bestämma när när hon är unhappy och happy och det sen leder till samma stämning i relationen.

Du är tofflig om du låter det hända. Om så fort hennes emotioner sväger till positiva så känner du dig lättad över att hon är lite glad igen, då vet hon ju att hon har total kontroll över dig och känsloläget i relationen.   

Unhappy wife leder till unhappy man, leder till djävligt olycklig kvinna direkt där och då. Om du visar det kommer relationen antingen att bryta ihop (bra, då slipper du ett våp) eller att du får kontroll över känsloläget i relationen (bra för det är en roll kvinnor inte bör ha).

Marley citat om hur man gör är perfekt.

...and show her when she makes you angry... Visa det.
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:26:56 följande:
    Nej, det är inte omöjligt. Du gör det omöjligt. Varför låter du din fru ha den här makten över dig och hemmet? Det finns ingenting som säger att du måste finna dig i det. Vad spelar det för roll att hon blir vansinnig? Blir inte du vansinnig över att hon inte litar på dig? Varför ska allt göras på hennes sätt? Hur kan du gå med på det? Jag skulle aldrig släppa allt som har med hem och barn att göra till den andra parten i förhållandet, varför gör du det?
    Vi tar ett barnsligt exempel

Din man säger att han inte vill ha sex med dig eftersom han inte är avslappnad. Orsaken att han inte är avslappnad är att han alltid är den som kör bil i familjen (era jobbresor, helger etc). Så du säger att du gärna kan köra halva vägen men det vill han inte eftersom han tycker att det är hans bil och att han vill köra. Du insisterar att köra och han sitter bredvid och kommenterar varje rörelse du gör fel tills du tappar nerverna och säger till åt honom varefter han sitter och surar. Är han avkopplad nu? Och sen tänker du att 90% av er vardag spenderas i bilen.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 13:28:02 följande:
    Om du kan läsa så ser du det     att ingenstans står att det är bra ide att knulla med kvinnor som är medvetslösa. 

Det är en ide om att inte släppa sex som viktigt i relationen även när det känns trögt, för om man släpper det för länge så glömmer man bort att ens se varandra som sexuella varelser. Det faller ofta på mannen att göra detta, och det är därför ett vettigt tips till männen i tråden som undrade.

Din egotips grundade helt i ditt egen livssituation lär ju inte hjälpa dem.

Jag tror nog att Celine klarar av att läsa, utan några som helst problem med att ta till sig innebörden av dina inlägg...

Citerat från inlägg nr 52. Ditt...inlägg, Dh

Notera min kursivering, fetmarkering, och framför allt, min understrykning.

Inlägget då:

"Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt."
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 13:23:22 följande:

Det verkade då inte fungera för dig i relationen innan, nu verkar det fungera tidigt i en ny relation utan barn och med helt andra förutsättningar.

Lite som att nån utan sockersjuka berättar för nån med diabetes att hon minsann klarar sig bra utan sprutor med insulin. Jaha, va bra då.

Fast du fokuserar ju på helt fel saker. Vi hade ofta sex. Jag var ofta kåt.... Och har alltid varit det. Problemet var att min man inte brydde sig om min kropp och att jag ofta kände mig stressad att komma fort.

Jag hade lättare att acceptera "snabbisar" när barnen var små. Då måste man ju ta de tillfällen man får och kanske skynda sig.

För oss låg våra problem lika mycket i sängen som utanför och det handlade om att han fick mig att känna mig underlägsen, ful och tveksam/osäker på många plan. Både i och utanför sängen.

Han var dock bra emot barnen.

Jag skriver om min erfarenhet för att ge en bild av att relationer kan se olika ut och ha olika problem, och att jag som kvinna alltid haft en väldigt naturlig, inifrån kommande, sexdrift. Ett plockade behov att lätta på trycket.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (green cargo)

]Celines Essence skrev 2014-12-30 12:03:06 följande:[]Lite lyhördhet skadar inte. En bra man vill göra sin kvinna kåt och vet när hon är det. Varför vill man sätta på en kvinna när hon inte är kåt? Är det för att det blir så himla trångt?[/quote]

Man vill att den andra ska vilja.

• Anonym (Det händer)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 13:35:56 följande:
    Happy wife, happy life bygger på att kvinnan just är gift och  bor hos dig och det bygger på en ännu starkare antaganden från hennes sida.

Nämligen att hon har kontrollen att bestämma när när hon är unhappy och happy och det sen leder till samma stämning i relationen.

Du är tofflig om du låter det hända. Om så fort hennes emotioner sväger till positiva så känner du dig lättad över att hon är lite glad igen, då vet hon ju att hon har total kontroll över dig och känsloläget i relationen.   

Unhappy wife leder till unhappy man, leder till djävligt olycklig kvinna direkt där och då. Om du visar det kommer relationen antingen att bryta ihop (bra, då slipper du ett våp) eller att du får kontroll över känsloläget i relationen (bra för det är en roll kvinnor inte bör ha).

Marley citat om hur man gör är perfekt.

...and show her when she makes you angry... Visa det.
    Här är det. Man kan använde det där som ett recept för en värld av lycka när det är med rätt kvinna. Det handlar om att inte hålla tillbaka, för när man känner rätt saker med rätt kvinna behöver man aldrig det.

"Smile when she makes you happy, let her know when she makes you mad, and miss her when she's not there.? 
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:30:30 följande:
    Nej, jag har gått igenom dina inlägg och du ställer inga frågor. Förutom sådana som är retoriska och bekräftar dina egna påståenden. Jag talar om öppna frågor, sådana som handlar om att man verkligen försöker förstå den andra parten, där man vill veta och grubbla vidare tillsammans för att eventuellt i slutändan komma fram till något nytt. 

Jag tänker inte acceptera att "män tänker som män". Män, liksom kvinnor, är individer, och tänker väldigt olika sinsemellan. 
    Om en retorisk fråga relaterad till ett påstående enkelt kan besvaras så att den inte stämmer så är ju en helt vanlig fråga

Jag har inte som vana att fråga "Snälla ni, vad skulle ni göra i mitt ställe?" jag formulerar en hypotes och samlar in andras erfarenheter och ser om någon enkelt kan motbevisa mig eller få mig att modifiera min hypotes. Du tror det kanske inte men jag tycker ännu mer om att ha fel än om att ha rätt (så långt det nu finns rätt och fel på ett så härpass fluffigt område).

Men starta gärna en privatdiskussion eller skild tråd för ämnet "VanDerToffels avsaknad av retorik", här har redan (bortsett från vissa dueller) varit relativt bra diskussion jämfört med andra trådar/forum var ämnet behandlats.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer