• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 12:58:25 följande:

Min fru njuter nog av sex sen när det väl kommer igång och jag ser nog till att hon också får sin orgasm. Jag försöker också att det inte har gått för många dagar sen jag själv lättat på trycket för att inte det ska påverka "prestationen" (om man nu får kalla det så). 

Problemet i vårt fall är att min fru väljer bort sex som nåt för henne onödigt och sen där hon går med på det så är det jag som ska göra allt jobbet. Hon vrider sig bort från kramar etc för det kan ju i värsta fall leda till att jag får för mig att föreslå sex på kvällen. Hemska tanke.

Har du någon gång pratat med henne om hur hon helst skulle vilja ha ert sexliv? Har du låtit henne beskriva hur hennes "drömsexliv" ser ut tex? Har du frågat henne vad hon vill att du ska göra för att hon ska vilja ha sex? Använder ni leksaker? Har ni pratat om det?

Vet du vad hon njuter allra mest av?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:06:47 följande:

Den här tråden handlar om (vissa) kvinnors bristande sexlust och vad den kan bero på. Många kvinnor här (och en del män, som exempelvis Andrew) har försökt förklara detta från olika håll och synvinklar, ofta tydligt och konkret, men vissa män vägrar ju fatta. Varför lyssnar ni inte? Varför ställer ni inte följdfrågor och försöker lära er någonting? Varför inte bara ta till sig av de synpunkter som framkommer, öppet och förutsättningslöst, fundera på allt det kloka, bra och vettiga som sägs, i stället för att envisas med sådant där som att "kvinnor inte vet explicit vad dom tänker/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt"?

• VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:01:24 följande:
    Fast jag fattar ändå inte vilka önskemål som känns jobbiga, eftersom att du beskriver så enkla saker. Om hon begärde att du skulle bli rockstjärna kan jag förstå problemet, men att du tycker att det känns jobbigt med de krav du beskrev ovan förstår jag inte.

Jo förresten. En sak är jag med på. Om hon vill att du ska göra mer hemarbete, medan hon latar sig, kan jag förstå ilskan och irritationen.
    Du fäster dig kanske för mycket vid exemplen. Pointen är att det inte är jobbigt - det är omöjligt. Om målen skulle vara fasta så skulle det vara jobbigt - men man skulle göra det och saken skulle per definition vara fixad och resultatet skulle vara en kvinna som vill ha sex. Men målen är flytande - idag ska du vara sådan här och i morgon sådär. Vilket igen får mig att återgå till teorin att en kvinna antingen vill ha sex eller inte (beroende på om det behövs) och resten är bortförklaringar (för sig själv och sin partner).

Jag kan inte tänka mig ett enklare sätt att driva min fru till vansinne än att säga att "gå du med barnen till pulkabacken - jag lagar mat och packar inför resan". Hon skulle studsa runt väggarna av kontrollbehov. Jag har sagt att jag kan sköta den här och den där sysslan men nej - sånt ska göras precis när och hur hon vill. Och sen kommer orsaken att "jag är så upptagen med att få vardagen att fungera för att sex ska nappa".
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:10:20 följande:
    Har du någon gång pratat med henne om hur hon helst skulle vilja ha ert sexliv? Har du låtit henne beskriva hur hennes "drömsexliv" ser ut tex? Har du frågat henne vad hon vill att du ska göra för att hon ska vilja ha sex? Använder ni leksaker? Har ni pratat om det?

Vet du vad hon njuter allra mest av?
    Jag har försökt men hon blir mest irriterad. Hon säger att hon uppskattar att jag tar initiativ men att jag bara ska acceptera att hon inte behöver sex lika mycket. Hon vill bara ha det undanstökat. Leksaker har jag inte ens tagit upp med tanke på hur lite ämnet i generellt intresserar henne.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-29 15:31:51 följande:
    Du är så jäkla driven av ditt kvinnohat, ditt sista stycke osar om det.
    Du hittar på saker för att svartmåla som du sedan försöker få människor att tro på. 
    Du gör inget vidare bra jobb med det.
    Kort sagt du har ingen aning om vad du snackar om.
    Jag förstår att du inte är ute efter att få medhåll, du är ute efter att vräka ur dig din bitterhet och ilska mot kvinnor. 
    Det är lät extra kinkigt.
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:13:02 följande:

Du fäster dig kanske för mycket vid exemplen. Pointen är att det inte är jobbigt - det är omöjligt. Om målen skulle vara fasta så skulle det vara jobbigt - men man skulle göra det och saken skulle per definition vara fixad och resultatet skulle vara en kvinna som vill ha sex. Men målen är flytande - idag ska du vara sådan här och i morgon sådär. Vilket igen får mig att återgå till teorin att en kvinna antingen vill ha sex eller inte (beroende på om det behövs) och resten är bortförklaringar (för sig själv och sin partner).

Jag kan inte tänka mig ett enklare sätt att driva min fru till vansinne än att säga att "gå du med barnen till pulkabacken - jag lagar mat och packar inför resan". Hon skulle studsa runt väggarna av kontrollbehov. Jag har sagt att jag kan sköta den här och den där sysslan men nej - sånt ska göras precis när och hur hon vill. Och sen kommer orsaken att "jag är så upptagen med att få vardagen att fungera för att sex ska nappa".

Okej. Om hon skyller på att hon har mycket att göra, fast du försökt gjort saker förstår jag ditt problem. Tro inte att kvinnor generellt fungerar så. Precis som att män inte fungerar lika. Vill hon ha sex när hon är utvilad då?
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-29 15:34:43 följande:
    I inlägg 52 och 63 skriver du om att knulla medvetslösa kvinnor. Jag kan strax citera dem om du så önskar.

Jag anser att det är viktigt att prata om sex hela tiden. Både när det är bra och dåligt och det är en generell åsikt. Jag refererar ej till mig själv i det inlägg jag skrev till dig.
    Det verkade då inte fungera för dig i relationen innan, nu verkar det fungera tidigt i en ny relation utan barn och med helt andra förutsättningar.

Lite som att nån utan sockersjuka berättar för nån med diabetes att hon minsann klarar sig bra utan sprutor med insulin. Jaha, va bra då.
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:06:47 följande:
    men vissa män vägrar ju fatta. Varför lyssnar ni inte? Varför ställer ni inte följdfrågor och försöker lära er någonting? Varför inte bara ta till sig av de synpunkter som framkommer, öppet och förutsättningslöst, fundera på allt det kloka, bra och vettiga som sägs, i stället för att envisas med sådant där som att "kvinnor inte vet explicit vad dom tänker/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt"?
    Du måste också acceptera att män tänker som män men själv anser jag mig nog ha deltagit i diskussionen på en semivettig nivå, till vilken hör kritik av påståenden och följdfrågor etc(?)

Nätet är fullt av råd, jag föredrar att lite ifrågasätta råden först för nätet är fullt av "goda råd". Personligen tror jag att män skulle mer än gärna ta emot råd som skulle göra att man skulle få sin kvinna tänd på sex. Dom flesta av oss har nämligen försökt olika saker ganska länge och jagat det rörliga målet innan vi komer till FL och gråter
  • Rosemary
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:13:02 följande:

Nej, det är inte omöjligt. Du gör det omöjligt. Varför låter du din fru ha den här makten över dig och hemmet? Det finns ingenting som säger att du måste finna dig i det. Vad spelar det för roll att hon blir vansinnig? Blir inte du vansinnig över att hon inte litar på dig? Varför ska allt göras på hennes sätt? Hur kan du gå med på det? Jag skulle aldrig släppa allt som har med hem och barn att göra till den andra parten i förhållandet, varför gör du det?
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-29 16:24:21 följande:
    Här kommer citeringen till "det händer" ang uttalandet om medvetslösa kvinnor
    Celines Essence skrev 2014-12-29 16:28:32 följande:
    Här kommer citeringen på det inlägg "det händer" skrev för att förklara sitt inlägg om att knulla kvinnor när de inte vill och tom är medvetslösa
    Om du kan läsa så ser du det att ingenstans står att det är bra ide att knulla med kvinnor som är medvetslösa. 

Det är en ide om att inte släppa sex som viktigt i relationen även när det känns trögt, för om man släpper det för länge så glömmer man bort att ens se varandra som sexuella varelser. Det faller ofta på mannen att göra detta, och det är därför ett vettigt tips till männen i tråden som undrade.

Din egotips grundade helt i ditt egen livssituation lär ju inte hjälpa dem.

Svar på tråden Min fru vill, men inget händer