• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:29:08 följande:

Det är ett problem eftersom jag inte har sex med generella kvinnor, jag skulle vilja ha det med min fru

Jag vet inte eftersom hon aldrig är det - en samvetsgrann kvinna med fast jobb och tre barn blir aldrig utvilad om hon så väljer. Tvärtom - hon blir stressad om det är någon förberedelse som är ogjord.

man kan vara utvilad med de förutsättningarna. Tro mig... Men jag förstår att det rör sig om hennes personlighet.

Avslappnande massage kanske skulle vara något?

Säg att det inte ska leda till sex, så behöver hon inte tänka på det. Kanske väcker det hennes lust. Pensla henne på kroppen?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 13:39:55 följande:

]Celines Essence skrev 2014-12-30 12:03:06 följande:[]Lite lyhördhet skadar inte. En bra man vill göra sin kvinna kåt och vet när hon är det. Varför vill man sätta på en kvinna när hon inte är kåt? Är det för att det blir så himla trångt?

Man vill att den andra ska vilja.[/quote]Bra. Alla män verkar inte bry sig om det.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 11:07:07 följande:
    Jag känner inte igen mig. När jag pratat med män som inte tänder på sina fruar, eller män som har fruar som inte vill ha sex, är det väldigt få min som verkligen vill göra något åt situationen. Förutom att vara otrogen då. Varken skilsmässa eller samtal verkar aktuellt.

När jag berättade att jag ville skiljas hade vi inte haft sex på ett år. Ändå ville min man att vi skulle leva som gifta. Han lade till att jag inte skulle oroa mig över att han skulle försöka ha sex med mig. Min väninna var med om exakt samma. Mannen ville leva kvar i äktenskapet även om det inte innehöll sex.

Lusten var det dock inget fel på. Jag fortsatte att onanera i stället. Det var väldigt trevligt. Skönt att slippa stressen att skynda fram orgasmen. (så behöver jag dock inte känna med min nya man)
    Hmm, och när man förhör människor under tortyr så säger de mer saker än annars, i Spanien lyckades man få en hel massa människor att erkänna att de var häxor.

Det finns nog de som vill göra något åt sitt sexliv, men om du hotar med skilsmässa så har du ju knappast gjort det till ett lågmält samtal på lika villkor.

Under ligt vad lite empati och förståelse du har för andra människor, du låter lite som en psykopat egentlgen. Har du testat dig för det?
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:38:04 följande:

Vi tar ett barnsligt exempel

Din man säger att han inte vill ha sex med dig eftersom han inte är avslappnad. Orsaken att han inte är avslappnad är att han alltid är den som kör bil i familjen (era jobbresor, helger etc). Så du säger att du gärna kan köra halva vägen men det vill han inte eftersom han tycker att det är hans bil och att han vill köra. Du insisterar att köra och han sitter bredvid och kommenterar varje rörelse du gör fel tills du tappar nerverna och säger till åt honom varefter han sitter och surar. Är han avkopplad nu? Och sen tänker du att 90% av er vardag spenderas i bilen.

Varför är du gift?
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 11:38:11 följande:
    Ja då förstår jag En del här i tråden får det att låta som att kvinnor tröttnar på män som är jämställda i hemmet, men det handlar ju om hur de fungerar sexuellt.
    Nej, det var inte alls vad det handlade om. Du missförstod hela diskussionen.

Det handlade om motsatsen. Nämligen att kvinnor som inte har lust kan använda det för att få andra saker som de vill ha, och en del kvinnor gör tillslut det för att det är praktiskt. Men som pekades ut flera gånger så finns det ingen koppling mellan hushållsarbete och en kåt partner direkt.
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:46:17 följande:
    man kan vara utvilad med de förutsättningarna. Tro mig... Men jag förstår att det rör sig om hennes personlighet.

Avslappnande massage kanske skulle vara något?

Säg att det inte ska leda till sex, så behöver hon inte tänka på det. Kanske väcker det hennes lust. Pensla henne på kroppen?
    Massage är ofta det som används som förspel när vi har sex. Brukar nog också massera henne helt utan baktankar om det behövs
  • Celines Essence
    Anonym (Intressant) skrev 2014-12-30 13:34:27 följande:

Interssant att ni hade så mycket sex i så många år utan att det egentligen var riktigt bra för dig. Man kan undra hur många kvinnor, eller män för den delen, som har det så. Ett till synes fungerande sexliv, men ändå inte. Vad var det s om gjorde att sexlivet tog slut sen? Ni var utan ett år innan ni skildes?

Vårat sexliv var ungefär som onani. Inte så konstigt att det funkar egentligen. Kan man onanera är det väl inte så konstigt att man kan ha sex även om det är trist. Onani är ju inte så kul i längden heller. Jag tänkte bara att det var jag som var "svår".

Det gick väl lite stegvis. Sexlivet avtog nog under tre år men efter det att jag bestämt mig för att jag ville skiljas började jag säga nej åt honom. Han frågade aldrig varför. Vi pratade ju aldrig om sex ens när det var bra så det var ju inget konstigt med det. Jag drog mig undan honom över huvud taget.
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:50:23 följande:
    Varför är du gift?
    För att jag kommer ihåg hur bra vi har haft det tillsammans och jag går (överoptimistiskt?) omkring och tror att om jag bara hittar det där magiska tricket som öppnar knutarna så får jag tillbaks henne som hon var.

Kanske lite "koka groda"-metaforen. Hur långt ska man sen gå innan man bryter upp en familj med tre barn? Jag anser inte heller att "fram med muttan eller så flyttar jag" är riktigt en vuxen approach. Jag har föreslagit parterapi tidigare men hon var inte så taggad på det, kanske jag borde fara på terapin ensam(?). Låter lite löjligt det också.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 11:58:46 följande:

Så för att sammanfatta: mannen ska vara manlig (förutom när han visar sina känsliga sidor), vara bestämd (förutom att han är lätt att kompromissa med), han ska ta för sig (så länge kvinnan vill), dela jobben jämlikt (förutom dom "manliga" sysslorna som är automatiskt hans)?

Är det inte enklare att konstatera att kvinnor inte vet explicit vad dom tänder/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt?

En majoritet av männen skulle vara helnöjd med sin kvinna om hon a) vill ha sex och är intresserad av det b) håller sin kropp i "normalt" skick och c) är såpass klar i knoppen att man kan ha en vettig diskussion med henne och hon inte skämmer ut en inför ena kompisar

Ja exakt. Men det där hänger samman med just kvinnors oförmåga att förstå hur de fungerar sexuellt. När de inte förstår så föröker de tolka sig själva och då låter det precis sådär ologiskt.

Män ska "ta för sig" men vara "lyhörda" som ett exempel, du nämner många.

Grejen är att med rätt man, som hon känner saker för så kommer hon att tolka det positivt. När han förhandlar med henne så är han lyhörd, och när han är bestämd så är han manlig.

Med en annan man som hon inte gillar, eller samma man som hon nu tappat känslorna för, så kommer samma situationer att tolkas diametralt annorlunda. När han inte förhandlar så "ser han inte henne" och när han förhandlar så är han så avtändande mesig.

Eftersom kvinnan inte förstår det här inom sig själv så kommer hon alltid att ge de här motsägelsefulla signalerna som är omöjliga att förlja för dig som man eftersom du har en logiskt uppbyggd hjärna och inte känslomässig så du försöker tolka vad hon säger och lyssna, men det är poänglöst.

Ditt jobb som man är att ignorera vad kvinnan säger och se till vad hon gör istället, och sen göra vad du vet fungerar med kvinnor generellt. 
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 13:48:53 följande:

Hmm, och när man förhör människor under tortyr så säger de mer saker än annars, i Spanien lyckades man få en hel massa människor att erkänna att de var häxor.

Det finns nog de som vill göra något åt sitt sexliv, men om du hotar med skilsmässa så har du ju knappast gjort det till ett lågmält samtal på lika villkor.

Under ligt vad lite empati och förståelse du har för andra människor, du låter lite som en psykopat egentlgen. Har du testat dig för det?

Vad skulle jag ha förståelse för menar du?
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer