• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Anonym (sexglad kvinna)
    Anonym (Flaggan) skrev 2014-12-30 11:24:56 följande:
    Lever vi med samma man? :) låter precis som min man. Gör allt på eget initiativ, händig, men också skötsam, lagar mat, bestämd men ödmjuk, självsäker och tar för sig. Helt perfekt med andra ord :)
    Javisst är det perfekt! Skrattande 
  • Celines Essence
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-30 11:21:45 följande:

Nej jag menar inte att mannen inte ska göra något i hemmet. Denna man jag är med nu gör mycket MEN han gör det av eget initiativ och många manliga sysslor. Jag blir tänd av att se honom göra olika saker, bygga terrass, fixa taken, men även då han kokar gröt och dukar av. Det är en kombination av handlingskraft, självförtroende och viljestyrka...som gör att han utstrålar sådan manlighet. Att han vågar säga emot mig, att han står upp för sin egen åsikt....och också visar tydligt sina sexuella lustar och vet att ta för sig även när det gäller sex.  

Ja då förstår jag En del här i tråden får det att låta som att kvinnor tröttnar på män som är jämställda i hemmet, men det handlar ju om hur de fungerar sexuellt.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (sexglad kvinna)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 11:38:11 följande:
    Ja då förstår jag En del här i tråden får det att låta som att kvinnor tröttnar på män som är jämställda i hemmet, men det handlar ju om hur de fungerar sexuellt.
    Men jag skulle nog tröttna på honom sexuellt om han blev en dörrmatta, en som utplånar sig själv med sysslor i hemmet och som inte säger ifrån. Det är en balansgång för mig där. Jag vill mannen ska vara just man. Både i och utanför sängen.
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 10:44:08 följande:
    Vilka ouppnåeliga krav tycker du besvärar dig?
    Skrev lite otydligt. Menade inte att kvinnan ställer krav på mannen, närmast att kvinnor ofta för att känna sig sexiga försöker uppnå ideal som andra kvinnor ställt (mode/fitnesstidningar etc) fast mannen skulle vara helt nöjd med henne som hon är.
  • Celines Essence
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-30 11:40:21 följande:

Men jag skulle nog tröttna på honom sexuellt om han blev en dörrmatta, en som utplånar sig själv med sysslor i hemmet och som inte säger ifrån. Det är en balansgång för mig där. Jag vill mannen ska vara just man. Både i och utanför sängen.

Nej en dörrmatta är inte bra för någon. Varken mannen eller kvinnan ska känna sig som en dörrmatta. Jag tror att kvinnor tappar sexuell kraft om hon känner sig som en dörrmatta. Givetvis är det lika förödande för en mans sexualitet att känna sig som en dörrmatta. I en jämställd relation har INGEN rollen som dörrmatta.
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 11:15:46 följande:
    Jag tycker en man kan vara jämställd och snäll i hemmet, men ändå vara sexig och bestämd i sängen. Jag tror sällan det hänger ihop. Däremot låter det inte så kul om han visar låg lust, lågt sexintresse och är tveksam och rädd att göra fel sexuellt. Det håller jag med om låter trist.

Jag har haft en man som var rätt bestämd att han skulle sätta på mig på morgonen. Han var inte mesig, men det var inte kul det heller.
    Damn if you do, damn if you don't. Mannen ska vara bestämd och ta för sig och kräva precis dom saker som kvinnan vill
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 11:45:14 följande:

Skrev lite otydligt. Menade inte att kvinnan ställer krav på mannen, närmast att kvinnor ofta för att känna sig sexiga försöker uppnå ideal som andra kvinnor ställt (mode/fitnesstidningar etc) fast mannen skulle vara helt nöjd med henne som hon är.

Så kan det vara.

Som exempel trodde jag förut att jag hade väldigt fula bröst, så jag ville inte gärna rida på den tiden, och tog för vana att skyla brösten med handen om jag tex böjde mig framåt. Sånt hämmas man av sexuellt så klart. Men hur ska man veta att mannen tycker om kroppen om han aldrig visar eller säger något?!. Jag kan inte tänka mig att min förre man gillade mina bröst tex. Kanske hade han andra preferenser. Vad vet jag. Inte mycket att göra åt.
  • VanDerToffel

Så för att sammanfatta: mannen ska vara manlig (förutom när han visar sina känsliga sidor), vara bestämd (förutom att han är lätt att kompromissa med), han ska ta för sig (så länge kvinnan vill), dela jobben jämlikt (förutom dom "manliga" sysslorna som är automatiskt hans)?

Är det inte enklare att konstatera att kvinnor inte vet explicit vad dom tänder/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt?

En majoritet av männen skulle vara helnöjd med sin kvinna om hon a) vill ha sex och är intresserad av det b) håller sin kropp i "normalt" skick och c) är såpass klar i knoppen att man kan ha en vettig diskussion med henne och hon inte skämmer ut en inför ena kompisar

• Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 11:48:08 följande:

Damn if you do, damn if you don't. Mannen ska vara bestämd och ta för sig och kräva precis dom saker som kvinnan vill

Lite lyhördhet skadar inte. En bra man vill göra sin kvinna kåt och vet när hon är det. Varför vill man sätta på en kvinna när hon inte är kåt? Är det för att det blir så himla trångt?
  • VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2014-12-30 12:03:06 följande:
    Lite lyhördhet skadar inte. En bra man vill göra sin kvinna kåt och vet när hon är det. Varför vill man sätta på en kvinna när hon inte är kåt? Är det för att det blir så himla trångt?
    Bara vilja räcker ungefär lika långt som att jag vill att det ska bli en snörik vinter. Mannen måste få en realistisk möjlighet att göra sin kvinna kåt. Om inställningen är "jag är inte kåt för att jag har stressigt på jobbet, barnen är jobbiga och min man har vänt toarullen fel igen" så blir det en självuppfyllande profetia.

Helst av allt skulle jag vilja ha sex med min fru när hon är kåt. Jag skulle gärna smeka henne till orgasm utan att ha sex bara för att se henne njuta. Men om det inte är ett alternativ, vad går man då? Runkar av sig var tredje dag för att inte komma i sömnen eller har sex med nån som bara ställer upp för kung och fosterland.

Kvinnan måste själv ta ansvar för sitt sexliv genom att ge mannen en chans. Tyvärr är det ofta så att kvinnor väljer bort sex eftersom "inte kan han skilja sig, vi har tre barn, dessutom låter jag honom tömma pungarna en gång i månaden så han kan inte klaga". Att vara otrogen hjälper inte heller för det leder bara till ännu mer orsaker att inte ha sex med sin man. I teorin skulle det krävas att nån annan kvinna skulle visa intresse för mannen för att väcka konkurrenskampen igen(?)
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer