• Anonym (anna panna)

resa utan barn, egoistiskt?

tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?

• Svar på tråden resa utan barn, egoistiskt?
  • Anonym (-)
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-01-03 17:19:52 följande:

Nej inte om det gäller de egna barnen. Skulle det däremot gälla bonusbarn skulle helvetet vara lös på jorden. Så du kan nog gott resa utan barnen.

Utan bonusbarn är okej så länge inte något barn följer med.
  • Anonym (-)
    Anonym (anna panna) skrev 2015-01-03 17:15:08 följande:

aha ja det fungerar ju inte då pappan ska med på resan

Barnet har väl rätt till allmän förskola (15 h i veckan).
  • Anonym (bonusmamma)
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 17:22:02 följande:
    Utan bonusbarn är okej så länge inte något barn följer med.
    Och det bestämmer vem?

Livet är orättvist och det går inte alltid att få så alla är nöjda. Man får helt enkelt göra som det känns bäst för en själv och försöka strunta i vad andra anser.
  • Anonym (-)
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-01-03 17:24:09 följande:

Och det bestämmer vem?

Livet är orättvist och det går inte alltid att få så alla är nöjda. Man får helt enkelt göra som det känns bäst för en själv och försöka strunta i vad andra anser.

Ingen som bestämmer, men det är väl en allmän uppfattning.
  • Anonym (bonusmamma)
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 17:28:55 följande:
    Ingen som bestämmer, men det är väl en allmän uppfattning.
    Jo det finns många sådana då det gäller styvfamiljer och särskilt då bonusmammor.
  • Anonym (-)
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-01-03 17:29:40 följande:

Jo det finns många sådana då det gäller styvfamiljer och särskilt då bonusmammor.

What ever. Lever inte ett "bonusfamiljsliv" och kommer så heller aldrig att göra. Håller dock fast vid att jag anser det vara ytterst elakt att endast ta med en del av familjens barn, bio eller bonus.
  • Anonym (bonusmamma)
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 17:32:46 följande:
    What ever. Lever inte ett "bonusfamiljsliv" och kommer så heller aldrig att göra. Håller dock fast vid att jag anser det vara ytterst elakt att endast ta med en del av familjens barn, bio eller bonus.
    Det verkar vara lätt att tycka och tänka om saker man inte själv har erfarenhet av.

Men TS - det är INTE fel att åka iväg utan barnen på en resa. Och i och med att du inte har bonusbarn sticker det heller inte ögonen på folk på samma sätt som om du hade lämnat dessa hemma.  
  • Lilje

Jag växlar på det. Ibland åker bara jag och pojkvännen iväg, ibland åker jag och barnen. Men jag kommer inte åka utomlands med han och hans barn utan att mina är med, det känns inte rätt.

• Anonym (anna panna)
    Anonym (-) skrev 2015-01-03 17:23:03 följande:
    Barnet har väl rätt till allmän förskola (15 h i veckan).
    jo men barnvakten har längre dagar än så. Vill ogärna be henne ta en semesterdag när hon nu är så bussig och passar dem
  • Anonym (anna panna)
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-01-03 17:34:42 följande:
    Det verkar vara lätt att tycka och tänka om saker man inte själv har erfarenhet av.

Men TS - det är INTE fel att åka iväg utan barnen på en resa. Och i och med att du inte har bonusbarn sticker det heller inte ögonen på folk på samma sätt som om du hade lämnat dessa hemma.  
    jodå vi har bonusbarn som inte heller ska med.
Svar på tråden resa utan barn, egoistiskt?