resa utan barn, egoistiskt?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
Det verkar vara lätt att tycka och tänka om saker man inte själv har erfarenhet av.
Men TS - det är INTE fel att åka iväg utan barnen på en resa. Och i och med att du inte har bonusbarn sticker det heller inte ögonen på folk på samma sätt som om du hade lämnat dessa hemma.
Nej
Dessutom var det ju helt underbart att vara ensam hemma i ett par veckor när man var liten
Men så för att vi åker med vårat gemensamma så ska min sambos vuxna barn och äldre tonåringar också med?????
Tror inte att de skulle uppskatta den semestern vi åker med en 1 åring....de har dessutom åkt på väldigt många resor när de var yngre. Ser inget fel i alls att åka utan dem.
Skrev även tonåringar. Vuxna räknar jag vid 18 när man är myndig.
Klar man som den nya familjen i familjen måste kunna åka på egna resor! Men man gör det snyggt. När barnen är hos sin andra förälder. De behöver inte ens få reda på att man åker utomlands ens. Man kan ha kontakt dagligen ändå.
Hade aldrig gett mig in i ett sådant liv om inte JAG får leva kärnfamilj med min man å vårt barn emellanåt. Inget dugg synd om bonusbarnen. De har gjort jätte mycket å rest jättemycket tidigare å gör fortfarande den klassiska skidveckan varje år med oss.
Å mina föräldrar reste nog även när jag var mindre, då var jag hos far å morföräldrar, å var hur glad över det som helst. Så klart som tusan man kan åka utan sina barn om man har någon som kan ta hand om dem som dom trivs hos.
Du har väl redan levt kärnfamilj verkar det som, aldrig jag. Hans barn har varit utomlands massor under deras uppväxt, varför ska inte deras halvsyskon få vara det med?. När det är så många år emellan dem så ser jag absolut inga som helst problem. De skulle tycka det vore asjobbigt att vara iväg en vecka med vår lilla. Hade hans barn dock varit i nära ålder så hade det nog varit en annan sak. Hade dock inte haft problem att åka vissa resor bara oss, hans tidigare barn har ju även en mamma som den gör saker med.
När vår blir äldre , tonåring, ser jag inga problem att bara åka mannen å jag heller. De gjorde även mina föräldrar när jag var tonåring, å jag såg inte det minsta konstigt i det.