resa utan barn, egoistiskt?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
Om man inte tar med sig barnen bara för att dom ändå inte minns så behöver det inte vara så. Jag har flera minnen från när jag är 6 månader och framåt. Från två år minns jag väldigt mycket. Man hade ju inte lidit av att bli lämnad hemma (hos någon man trivs hos) men även som liten kan man ju dels skapa medvetna minnen som sitter kvar tills man är vuxen och dels formas man ju som person även om man inte minns allt.
Däremot tycker jag att det finns flera typer av resor och alla passar kanske inte med barn.En vanlig solsemester med lite lagom shopping och slappande bör ju inte vara så mycket hinder, men jag skulle nog lämna barnen hemma om jag ville iväg och tex vandra eller något som barnen varken skulle uppskatta eller klara av (utan att behöva göra resan mer barnvänlig än jag vill)
Nej ,det går alldeles utmärkt, lämna barnet hos någon dom trivs hos.
Ring minst en gång om dagen (inte ens säkert att barnet har tid att prata med dig, hen har trevlig på sitt håll), njut.
Pussa massa på barnet när du kommer hem (inte säkert barnet har tid att att pussa massa på dig ,då barnet har mycket att berätta för dig om vad hen själv gjort under veckan).
Ha det trevligt!