resa utan barn, egoistiskt?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
Ja, jag tycker att det är egoistiskt. Har man valt att skaffa barn ska man inte dumpa ansvaret på alla andra så fort det inte passar ens egna prioriteringar. Föräldrar får helt enkelt stå för det de producerat tills produkten är gammal nog att ta hand om sig själv. Det är bara till att fatta - om du skaffar barn så är det slut på singellivet och på det barnlösa dito.
så ett par dagar under barnens uppväxt under hela deras barndom är förkastligt menar du??
Vi reser en del, mest med barnen men enstaka gånger vill vi göra saker själva och då vi har barnvakter som de älskar att vara på tror jag varken de känner sig dumpade där eller övergivna.
Ja, jag tycker att det är egoistiskt. Har man valt att skaffa barn ska man inte dumpa ansvaret på alla andra så fort det inte passar ens egna prioriteringar. Föräldrar får helt enkelt stå för det de producerat tills produkten är gammal nog att ta hand om sig själv. Det är bara till att fatta - om du skaffar barn så är det slut på singellivet och på det barnlösa dito.
så ett par dagar under barnens uppväxt under hela deras barndom är förkastligt menar du??
Vi reser en del, mest med barnen men enstaka gånger vill vi göra saker själva och då vi har barnvakter som de älskar att vara på tror jag varken de känner sig dumpade där eller övergivna.
Haha tillbaka. Knappast. Det är ju inte jag som ploppar ut ungar men orkar inte ta hand om dem sedan. "Bitter" är förresten ett lika uttjatat ord som "rasist". Folk använder dem gärna men har ingen aning om innebörden.
Lägger jag de pengarna på en resa så åker jag absolut utan ungar. Inte det minsta ego.
Inte alls ego. Ja,i.o.f.s om barnet är 2 månader och ni åker iväg ett halvår,men ingen normal gör så. Jag var barnvakt i 5 dar åt min bästa väns två yngsta barn. De kände mig jätteväl,vi umgicks massor och jag hade passat dem innan. Gick alldeles utmärkt och föräldrarna fick en härlig tripp till Sthlm,de som aldrig annars åkt nånstans.