resa utan barn, egoistiskt?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
tycker ni det är ego att resa utan barn någon gång utomlands?
Ja, det är ego utav bara helvete. Varför vill man inte spendera tid tillsammans med barnen man satt till världen? I min familj är vi tre barn och vi var på årliga semestrar sedan äldsta barnet (jag) var fyra år. Det var aldrig tal om att mina föräldrar skulle åka iväg utan oss. Min far sade alltid att det inte fanns någon resa där de inte hade velat dela upplevelsen med oss barn och det hade samtidigt känts väldigt konstigt om de hade valt att åka utan oss.
Ja, jag tycker att det är egoistiskt. Har man valt att skaffa barn ska man inte dumpa ansvaret på alla andra så fort det inte passar ens egna prioriteringar. Föräldrar får helt enkelt stå för det de producerat tills produkten är gammal nog att ta hand om sig själv. Det är bara till att fatta - om du skaffar barn så är det slut på singellivet och på det barnlösa dito.
Jag håller med om att man inte ska dumpa ansvaret för barnen på andra så fort man har inte lust med det, men att någon gång gå resa bort utan barnen ser jag inget fel i så länge man inte är borta jättelänge från väldigt små barn.
tack för alla svar, känns som många resonerar som vår familj och tycker att några gånger att få kunna resa utan barn är ganska naturligt.
tack för alla svar, känns som många resonerar som vår familj och tycker att några gånger att få kunna resa utan barn är ganska naturligt.