• Bonanza

Junibebisar del 3

Hej! Jag hinner inte läsa allt ni har skrivit, hade glömt bort att det var en ny tråd.

Här är vi jätteglada, för Noah sov från halv åtta till kl halv sex imorse. Sedan somnade han om och sov till tjugo i sju. HÄRLIGT! INte för att det kommer hålla i sig, men men.

• Bonanza
    Felixxmor- Oj! Vi hittar i princip aldrig på något med Noah. Vi fikar med andra föräldrar någon gång, och så får han åka med och handla, laga mat, gå på promenad, vi leker med honom. Han är nog mest delaktig i vårt vardagsliv, förutom att vi leker med honom coh så. Inte särskilt mycket aktiviteter. Kan det inte vara skönt att ta det lite lugnt ett tag då? Varva ner lite, ta sportlov ni också?
    Bättre att vara hatad för den man är, än älskad för någon man inte är
  • Bonanza
    Lady N - usch vad jobbigt med rossel och läkarbesök. Men nu ska han bli bra!
  • Bonanza

Vasen - Noah sitter mest stilla. Han kan snurra runt på stället när han ligger på mage, och hoppa pyttelite på rumpan ibland. Fast mest så sitter han stilla. När han inte försöker resa sig mot allehanda saker såklart.

• Bonanza

Jag skulle ge turkisk yogurth om Noah hade ätit det. Det är mycket fett som är bra, och inget socker, som är dåligt. Vill man ha det sötare så kan man tillsätta frukt eller fruktpuré. Men Noah vill inte ha!

• Bonanza

Felixmor - jag förstår som så att leverpastejen i sig är det ingen fara med, men i vissa sorters leverpastej finns det nitrat eller något annat dåligt ämne, och det ska man se upp med. Men kolla med någon om du är orolig.

• Bonanza

TAHN - a lie ska ha en liten ju. Annars är vi nog många som vill vara, men som väntar lite. I alla fall jag!

• Bonanza

Vi tänkte nog börja försöka om en två-tre månader. När Noah är ett år. Längtar. Trots mardrömsgraviditet + förlossning. Man glömmer.

• Bonanza

Såklart gör alla som de vill, både med mat och med sömn och uppfostran. Jag tycker att det är kul att höra hur andra tänker och så, då kan man lära sig mycket.

Vi vill undvika sockrade produkter och gottis så länge som möjligt. Fast vi vill ändå inte vara överdrivna. T.ex. kommer  han få äta tårta på sin ettårsdag istället för frukt. Men han dricker bara vatten och så vill vi ha det. För oss är det en balansgång mellan en medvetenhet om sockerfällorna och ren hysteri. När folk har frukt istället för fika på barnkalas, då tycker jag att det är överdrivet. "Everything in moderation" kör nog vi på.

Vad kan man ge till mellanmål till en unge som inte äter frukt eller yogurth eller liknande? Kräm är för sött och det skulle han nog inte äta. Just nu får han två smörgåsar, men det känns ju kul att kunna variera lite.

• Bonanza

emmamaria - han gillar inte frukt, så jag tror inte att kräm går ner.

Svar på tråden Junibebisar del 3