• Bonanza

Junibebisar del 3

Vi ska försöka få till en smekmånad någonstans. Annars har vi inga sommarplaner. Jo förresten, jag planerar att bli gravid och att se jäkligt mycket på fotboll! Men inga semesterplaner i reseväg än.

/Bonanza
  • Bonanza

Åh... jag längtar så jättejättemycket efter en till bebis! Vi "räknar" med, eller planerar utifrån, att det ska gå lika fort som förra gången. Och eftersom vi vill ha barn i februari/mars, ska vi börja försöka snart. Spännande. Det negativa är ju då att jag kanske är gravid över sommaren med alla fester och så. Men å andra sidan är jag ung, jag har måååånga somrar kvar att dricka vin på.

/Bonanza
  • Bonanza
    Godis och kakor etc: Nej, Noah har inte fått smaka något sånt. Eller jo, när jag fyllde år fick han en tugga sockerkaka. Annars är det sötaste han fått vanlig formfranska. Inget godis förrän han verkligen förstår. Alltså när han är myycket äldre!

Angående pipmugg: Noah älskar sin pipmugg. Den är det bästa han vet. Han kan avbryta oss mitt i maten bara för att slänga sig efter sin mugg. Helst skulle han nog sova med den. Han älskar vatten och sitter jämt och suger på sin mugg.

Nu har vi ätit påsklunch. Noah åt lax och potatis, och det var jättegott! Men kokt ägg petade han bara på och tyckte att det var otäckt. Sedan smakade han och ryste.
    /Bonanza
  • Bonanza
    Och så glömde jag att ge själva tipset: kan ni inte bara ge honom pipmugg till maten några gånger. Alltså att ni ser till att han har druckit lite på morgonen så att han inte törstar ihjäl, men ändå är tillräckligt törstig för att dricka ur pipmuggen? Annars får ni väl helt enkelt satsa på vanlig mugg direkt och ta nappflaska på promenader?
    /Bonanza
  • Bonanza

NU har jag försökt natta Noah i över en timme! Han är helt slut och jättesömnig, men bara vägrar somna! Och sambon är inte hemma och kan ta över.

/Bonanza
  • Bonanza

Noah har inte heller något spillskydd på pipmuggen, och har aldrig haft. Han gillar det bättre så.

/Bonanza
  • Bonanza
    Jessi74 - nej, vi ser ingen anledning till att ge fruktdryck istället för vatten. Men när han blir äldre kanske han får sånt istället för saft, det vet jag inte. Noah älskar ju som sagt sitt vatten, så vi ser ingen anledning till att förstöra det.
    /Bonanza
  • Bonanza
    Kan vi inte berätta lite vad våra barn har för personligheter? Alla barn är ju långt ifrån likadana, så det kan ju vara lite kul att höra hur de skiljer sig åt. Och inte bara vad de kan och inte kan.

Noah är: Pratglad, något så oerhört. Munnen går dagarna i ända. Oftast är det bara mamma och pappa, men han babblar hela tiden! Han kan sitta en halvtimme och diskutera med en sked eller ett blomblad eller liknande. Undersökande, han ska peka på allt. Han är inte så mycket för att röra på sig och göra stora saker, utan gillar att pyssla med småsaker. En liten undersökande pillare. Småbusig, alltså inte att han kryper fram till saker och vet att han inte får röra dem, utan snarare att han gör saker för att leka med oss. Till exempel så låtsas han sova och när vi ska gå ut ur rummet så tar han ut nappen och ropar typ babababaaa! Sen om han ligger med nappen i handen och man ska stoppa in den, då stoppar han in den själv, precis innan vi hinner! Känslig, han är nog den känsligaste bebisen i vänskapskretsen. Han har varit tidigt utvecklad på det mentala planet hela tiden, och visar precis vad han känner hela tiden.

Nu blev det långt! Sorry!
    /Bonanza
  • Bonanza

Noah förstår katt. Det är det enda vi är 100% säkra på att han förstår. Men annars vet jag inte.

Det enda man hör dagarna i ända här är "Mamma" Mamma Mamma mamma amammamammaammamamaammamam aammaam

Sött, men lite påfrestande ibland.

Come what may
Svar på tråden Junibebisar del 3