• Bonanza

Junibebisar del 3

Brasset - vi ska försöka införa att han inte ska sova efter 16. Det har han gjort hittills, och då vill han också gå upp vid halv fem på morgonen sen. Så vi försöker ha sista vilan vid 14-15 så att han somnar vid sju och sedan sover längre. De dagar vi har gjort det har han somnat lättare och sovit längre. Så det fungerar ju. Men det är en liten period då han är van att få sova runt 16-17 som vi måste komma över.

/ Bonanza
  • Bonanza

Alltså, vi har väl i princip möjligheten att hålla Noah hemma tills nästa unge kommer (om den kommer som vi vill, i februari nästa år), men vi vet inte om vi vill det. Kan vi stimulera honom tillräckligt? Vore det inte bättre för honom att komma iväg och leka med andra en 15h/v? Hur skulle ni resonera när det gäller detta?

/ Bonanza
  • Bonanza

Lady N - ja, vi har ju också problemet att vi vill ha ett syskon i februari. Och det känns bra ifall Noah kunde vara ordentligt invand på dagis innan dess. Så att han inte börjar på dagis i januari och då känner sig bortskuffad. Har han gått på dagis i ett par månader ses det väl mer som en rutin och känns kanske bättre. Hoppas vi i alla fall.

/ Bonanza
  • Bonanza
    Lady N - jag är så sjukt sugen på syskon. Men bröllop först. Sen en liten. Hoppas att det går lika lätt som förra gången. Jag tar ju nästan det för givet märker jag.
    / Bonanza
  • Bonanza

Det är ju det också. Noah är ju inte särskilt aktiv så. Han är lite försiktig när han är med andra barn. Gud vad svårt! Hur ska man veta vad som är bäst för dem? Det är ju skitsvårt! Kan det inte finnas någon som har alla rätta svaren som berättar dem för en?

/ Bonanza
  • Bonanza

Jag är sjukt sugen på något gott, men dels bantar jag och dels har vi inget hemma, så jag får nöja mig med Fun Light. Trist!

/ Bonanza
  • Bonanza

Petre - kan du skicka hit lite glass och choklad tack? Min saft är lite trist faktiskt!

/ Bonanza
  • Bonanza

Petre - ha! Det var ju äcklig glass och äcklig choklad. Vilket tur, nu är jag inte sugen längre!

/ Bonanza
  • Bonanza

Vi har inte nattammat på flera månader. Vi la bara av och vaggade istället för att ta upp och amma. Det har aldrig varit minsta lilla problem, han reagerade knappt. Jätteskönt att det gick så enkelt!

/ Bonanza
  • Bonanza
    Va katten! Noah har sovit sedan åtta. Shit vad trött han måste ha varit. Tror ni att jag har gått in och kollat ifall han andas eller?
    / Bonanza
Svar på tråden Junibebisar del 3