• Bonanza

Junibebisar del 3

Hur klär ni era småttingar nu när det är över 15 grader varmt? Det är ju skitsvårt! Måste de ha mössa om det inte blåser och de inte sitter i direkt solljus? Alltså, måste man antingen ha mössa eller solhatt eller kan man skippa helt ibland. Och hur mycket kläder har ni? För det känns som att alla klär sina barn så varmt när det ändå är sommarvärme.

• Bonanza

Noah hade också body och byxor idag. Sen var det en annan unge i sandlådan som hade en tjock jacka!

I sommar förresten: herregud, man kan ju inte ha barnen påklädda hela tiden. Men samtidigt finns det inga bra solkrämer för barn väl? Och de kan ju inte vara i skuggan hela tiden. Vad ska man göra då?! Barn mår ju bra av sol också, bara de inte bränner sig väl?

• Bonanza

Här är det väl en 20-25 grader. Är Noah i solen (även om vi försöker hålla honom i skuggan) så har han tunna bomullskläder som är hellånga så att det inte kommer sol på honom. Så har han en solhatt och sandaler.

Ska vi inte vara ute i solen utan bara inne eller ta oss runt på stan eller liknande har han kortärmad body med korta ben. Som en sparkdräkt fast kort typ. Och så solkepan (sviiinful) och sandalerna.

Idag ska vi på  1-årskalas hos Noahs bästis! Då får han ha på sig sin skitsnygga katvigbody som är kortärmad och har små korta ben på.

• Bonanza
    alarik82 skrev 2006-05-08 21:18:50 följande:
    vi har nada med pengar å jag mår väldigt dåligt på grund av de, men jag komme rå må ännu sämre om ja ska tillbaka till jobbet
    Är du säker på det? Hatar du ditt jobb eller vad är det? Jag förstår att det är jobbigt med ekonomin.

Jag är själv lite ledsen idag. Sambon har ett jättedåligt betalt jobb, fem mil härifrån. Och vi bor just nu i en jättefin lägenhet, men den är så liten! Jag älskar området, men vi vill ju få ett syskon, och 45 kvm är lite för litet för två vuxna, två barn och två katter. Än så länge går det bra. Men sen då? Vi har ju bara en kokvrå.

Så läget är:

- alldeles för lite pengar
    - långt pendelavstånd för sambon
    - alldeles för liten lägenhet för fyra personer.

Så vi vill flytta någon gång i framtiden. Men kommer inte ha råd. *ledsen*
Svar på tråden Junibebisar del 3