• Bonanza

Junibebisar del 3

Woho! Wow!
    Vi fick nyss Noah att somna i spjälsängen - utan att vi vaggade! Vi la honom, stoppade i nappen och läste saga. Och han somnade! Efter månader av sömnproblem och evigt vaggande! Hoppas att det håller i sig.
    / Bonanza
  • Bonanza

Noah lärde sig pincettgreppet vid fem - sex månader, så vi är rätt säkra på att han kan det.

/ Bonanza
  • Bonanza

Hm. Jag kanske ska erkänna att vi typ alltid glömmer bort tandborstningen. *skäms*

Idag släppte Noah bordskanten och stod själv. I ca 1 sekund. Min lilla gubbe.

Det är lite "konstigt", eller roligt, att Noah var så jättetidigt när han var nyfödd. Han var tidigare än sina jämnåriga på allt. Hela tiden. Men nu så är han efter på det motoriska, och knappt tidig på något. Han kanske tog ut sig i början. Jag är i alla fall glad över att han är så charmig. Vi såg en annan bebis som var lika gammal nu när vi var på restaurang i kväll, och det barnet var inte alls lika charmig och glad och solskensaktig som Noah. Alltså, jag vet att jag är partisk, men jag tycker det är kul att han är en flirtis.

/Bonanza
  • Bonanza

Vi har vanliga byxor + body + tjocktröja på Noah. Sedan har vi vårjacka och vårbyxor i lite regnavstötande material från Lindex. Ingen åkpåse utan bara en filt om det är lite kallare. Det tycker han om.

/Bonanza
  • Bonanza

Min lilla skitunge går så klart inte. Han kryper ju inte ens. Jag säger då det, vad ska det bli av honom? Han får leva på sitt utseende, tur att han är så söt.

/Bonanza
  • Bonanza

Noah åt nyss sin första sand. Mums, sa han och ville ha mer. Nej, sa vi och tyckte att han var söt.

/Bonanza
  • Bonanza
    Nu har även vi varit på tiomånaderskontroll.
    10.160 gram och 75.5 lång. Precis på snittkurvan på vikten och lite drygt en över på längden. Allt var perfekt sa läkaren som gjorde kollen, och bvc-sköterskan tyckte att han var "ju så glad och charmig". Och han har verkligen varit på bra humör idag. Härligt!
    A lie - jag drömde om dig för ett tag sedan. Att Widar och Noah skulle börja på samma dagis här i Örebro. Jag kände igen dig men vågade inte ta kontakt. Knas! Allt bra annars, med magen och så?
    /Bonanza
  • Bonanza

Noah ska börja 15 timmar i veckan i oktober/november. Det tror jag blir jättebra!

/Bonanza
  • Bonanza
    troll77 - jag skulle ha tagit den avdelning som känns bäst. En månad är ju ingenting! Det är ju inte som att hon kommer vara helt omogen för dagis ena månaden och jättemogen nästa. Då är det bättre att ni tar det som känns bäst.
    /Bonanza
Svar på tråden Junibebisar del 3