Inlägg från: Helen H 79 |Visa alla inlägg
  • Helen H 79

Junibebisar del 3

troll77..beror ju helt på dagisgruppen vilket som är bäst..Finns fördelar med både 1-5 och småbarnsavdelning Är säker på att det blir bra vilket ni än väljer!!!

• Helen H 79

Vi ska till Gotland några dagar och hälsa på Christians mamma och "bonuspappa"..sedan blir det Bornholm en vecka oxå Ser mycket fram mot sommaren och hoppas på fint väder!
    Bebisverkstan väntar vi med tills efter sommaren..vill njuta av grillning och lite vin i ljummna sommarkvällar först
    Börjar ni andra oxå "längta" lite efter en bebi igen??
    Våra junisar har ju blivit SÅ stora!!!

• Helen H 79

Här mår vi bra!! UNDERBART väder!!!
    Har era junisar fått smaka på godis än?? Jag försöker dra på det men han börjar faktiskt fatta att det är godis i skålen nu..han går och tittar på den och säger "namnam" ungefär!!

• Helen H 79

TAHN.. Vi kanske kan peppa varandra..jag har gått på friskis senn nyår och nu har jag även börjat gå-jogga lite i skogen..orkade springa HELA 1 km..WOW!!! Tänk om några kilon kunde falla av, vad lättare det vore..men TRÄGEN VINNER!!!

• Helen H 79

Jonathan är aktiv..ska bara krypa,gå vid bordet osv..
    rastlös..kan inte sitta still
    känslig..kan bli ledsen ganska lätt
    charmig..charmar alla!!
    Min mormor brukar säga att han har en enmans-teater och att han nog ska bli skådis!!

• Helen H 79

vi ska köpa en cykelsits till Jonathan nu med..och hjälm. Är det bäst att köpa hjälm med grönt spänne redan??

THAN...
    Då befinner vi oss på samma nivå då verkar det som.. tycker det är jobbigt att springa men det gör ju nytta..min sambo orkade springa 4 km häromdan..*avis* tänk om en annan oxå fixade det?? Kanske snart!! Ska du springa idag??

• Helen H 79

THAN..nej idag blir nog träningen att köra in ved istället
    Viktigast att man gör NÅTT iaf..

Här är det konstigt väder idag..regn och sol om vartannat..

• Helen H 79

Jonathan klappar händerna så fort han hör musik

Jag tror Jonathan har ont av apelsin för ibland när han bajsat så får han nässelutslag av bajset..ser jätteläskigt ut!!! Börjar tro att det kan vara att apelsinen är för stark Synd för han ÄLSKAR apelsin!! Igår när vi var och handlade så lyckades han få tag i en clementin och så tog jag den och la tillbax den och han ILLVRÅLA så det hördes i hela affären!! Hoppas han kan äta det senare.

Har inte provat 1-årsvälling ännu..kanske man kan göra snart?!?

Bebis nr 2 ska TIDIGAST tillvekas efter sommaren..börjar få rejält bebissug när man ser de små

• Helen H 79

emmamaria
    Fy..stackare. Jag hade det för några veckor sedan..VIDRIGT!!

Ja dagis är inte lätt. Finns 2 dagis i samhället där jag bor och vi valde det mindre med 2 1-5avdelningar i första hand men tror det blir bra om jag får det andra med. Huvudsaken att Jonathan kommer att trivas!!! Men än är det ju inte dagistid för oss. Först i januari.

• Helen H 79

glömde säga välkommen till NsMamma

Svar på tråden Junibebisar del 3