Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • Dagny

Är det någon som vet om man här i Dalarna kan åberopa vårdgarantin och få op gjord i Skåne?
    Att vänta 6-12 mån här uppe när man kan få en op tid på Aleris efter 2 känns lite surt....

• theresaaan
    Dagny skrev 2015-03-17 16:15:12 följande:

Är det någon som vet om man här i Dalarna kan åberopa vårdgarantin och få op gjord i Skåne?
    Att vänta 6-12 mån här uppe när man kan få en op tid på Aleris efter 2 känns lite surt....

Du kan alltid åberopa vårdgarantin! :) Huruvida du kan få den gjord i Skåne eller inte är upp till ditt landsting. Åberopa vårdgarantin och säg att du vill vända dig till Skåne. De brukar bli det landsting som är närmast :)
  • jjmh

Dagen D är äntligen här!!! Kl. 13 ska jag vara på sjukhuset och jag är skitnervös! Jag som har varit så lugn tidigare och har hela tiden varit så säker på mitt beslut... Men nu börjar man ju tvivla lite! Men det kanske inte är så ovanlig timmarna innan operationen... Lyckades gå ner de 13kg som jag skulle innan också... Så nu är det bara att köra!

• theresaaan
    jjmh skrev 2015-03-18 09:09:57 följande:

Dagen D är äntligen här!!! Kl. 13 ska jag vara på sjukhuset och jag är skitnervös! Jag som har varit så lugn tidigare och har hela tiden varit så säker på mitt beslut... Men nu börjar man ju tvivla lite! Men det kanske inte är så ovanlig timmarna innan operationen... Lyckades gå ner de 13kg som jag skulle innan också... Så nu är det bara att köra!

LYCKA TILL!
  • Minimajs

Lycka till och hoppas allt går/gått bra!!
  • Monsters inc

Lycka till !
    Väntar med spänning på att följa dig i väntan på att jag kanske får göra samma sak snart.
  • jjmh

Tack för lyckönskningarna!

Allt gick bra och nu väntar jag på att få träffa

dietist och sjukgymnast och sen är det hemgång!

Jag får i mig både vatten och yoghurt utan problem och har inte

direkt ont heller!

• MamaJuice
    jjmh skrev 2015-03-19 09:54:58 följande:

direkt ont heller!

Fasen va gött! Nu ser jag ännu mer fram emot min op om exakt en vecka! Nervös och otålig så jag nästan SPRICKER! :)
  • sanro

Hur går det för dig MamaJuice med flytet? Jag var sjuk i influensa torsdag - måndag (började flytet på onsdagen) så jag var inte så hungrig ändå men det kändes som om det tog längre tid att bli frisk. Ringde Aleris idag för att bekräfta operationstiden, skulle gå ner 4,4 kg innan OP och har gått ner 5,2 nu

En vecka kvar!

• Minimajs
    jjmh skrev 2015-03-19 09:54:58 följande:

direkt ont heller!

Härligt att höra!
Svar på tråden Gastric bypass 2015