Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej. Min läkare har precis skickat remiss till Sahlgrenska. ..jag är själv lite tveksam men blir mer o mer övertygad när jag pratar med folk som gjort op. Någon här som vet "gången " på sahlgrenska?
Jag vet att jag kommer att bli kallad till gruppinfo innan 28 juni...mer vet jag inte
Hej!
Jag är mitt i flytperioden och nu står vågen helt still. Jag har 1kg kvar till "målet" men skulle ändå vilja gå ner nåt kg extra för att vara säker på att sjukhusvågen också visar rätt resultat.
Nån som har nåt tips på att väcka kroppen till att fortsätta gå ner?
Jag ska på inskrivning på onsdag, och sen op en vecka efter...
Jag fick reda på att sjukhuset inte kommer att kunna garantera vårdgarantin i förrgår. Så har åberopat vårdgarantin och har pratat med Sofiahemmet i Stockholm. Mitt sjukhus skickade dit alla papper idag och alla underskrifter osv är klara om 10-14 arbetsdagar. Därefter ska jag dit på undersökning igen för att kirurgen vill träffa mig personligen och den är det bara att bestämma ett datum! Sofiahemmet har inga vårdköer. Hurraaaaa. Som det ser ut nu är jag opererad i slutet på maj som senast :)
Hej. Min läkare har precis skickat remiss till Sahlgrenska. ..jag är själv lite tveksam men blir mer o mer övertygad när jag pratar med folk som gjort op. Någon här som vet "gången " på sahlgrenska?
Jag vet att jag kommer att bli kallad till gruppinfo innan 28 juni...mer vet jag inte
Aktiv tråd? ????
Jag fick reda på att sjukhuset inte kommer att kunna garantera vårdgarantin i förrgår. Så har åberopat vårdgarantin och har pratat med Sofiahemmet i Stockholm. Mitt sjukhus skickade dit alla papper idag och alla underskrifter osv är klara om 10-14 arbetsdagar. Därefter ska jag dit på undersökning igen för att kirurgen vill träffa mig personligen och den är det bara att bestämma ett datum! Sofiahemmet har inga vårdköer. Hurraaaaa. Som det ser ut nu är jag opererad i slutet på maj som senast :)
Hej!
Jag är mitt i flytperioden och nu står vågen helt still. Jag har 1kg kvar till "målet" men skulle ändå vilja gå ner nåt kg extra för att vara säker på att sjukhusvågen också visar rätt resultat.
Nån som har nåt tips på att väcka kroppen till att fortsätta gå ner?
Jag ska på inskrivning på onsdag, och sen op en vecka efter...
En spontan tanke från min sida - om du känner dig tveksam så är du inte redo. Nu vet jag inte vad du är tveksam över förvisso men bara att läsa ditt inlägg så rakt upp o ner så låter det som att någon annan kan ha fått dig att starta utredningen? Tvekar man det minsta lilla så kanske man ska avvakta och läsa på mer om GBP, för hur det nu än är, detta är ett stort ingrepp som förändrar livet. Det krävs oerhört mycket för att det ska bli bra när operationen väl är gjord. Att gå på infomötet är dock att rekommendera och där kan du ställa alla frågor o funderingar du har. Sen efter det behöver du inte tacka ja till en OP-tid utan du kan välja att avstå om det fortfarande inte känns helt rätt för dig.
Ja promenader och 2l vatten + kaffe kör jag dagligen. Men som intervall pass kan ju vara en idé.
Nej jag behöver inte nå målvikten till inskrivnings mötet(och ja,det är en vecka innan op). .men vill gärna ha nåt kg till godo till op dagen.
Säger samma; mer vatten o promenera mera. Har du orken så gör promenaden svettigare genom att gå så snabbt du kan under en viss tid, sakta ner under en viss tid osv och gör promenaden till intervallpass. Ta hjälp av mobilen eller någon träningsapp
En liten fundering; inskrivning en vecka innan du ska OPas? Så du måste ha nått din målvikt innan OP-dagen? Låter lite knas. Jag skulle ringa mitt sjukhus en vecka innan och bekräfta min OP-tid (om jag redan där visste att jag skulle klara att nå mitt mål) men vikten tas inskrivningsdagen, dvs samma dag jag blir OPad.