• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • BHJE
    vampyria2 skrev 2015-03-30 23:25:31 följande:

Nu har jag väl inget i den här tråden att göra, är opererad sen fem år tillbaka, men jag kunde inte låtabli att svara dig ändå :p

När nån har sagt till mig att det är fusk så brukar jag svara att jag inte ens visste att det var en tävling och att om det är det så fuskar jag gärna för att få en bättre hälsa....målet är viktigare än resan dit

Samma sak när folk säger att det är en genväg, jag brukar svara att ja det är det helt klart men efter som det inte är någon tävling så spelar väl det ingen roll utan det viktigaste är väl att jag mår bra

de som försökte avråda mig sa jag bara att de får tycka att jag inte ska göra den men det är ändå mitt liv och det är faktiskt jag som bestämmer vad jag ska göra i det.

Gillar skarpt ditt sätt :D
  • Minimajs
    BHJE skrev 2015-03-31 00:04:02 följande:

Känner SÅ igen det och resultatet för mig var att jag lyssnade på nej-sägarna och allt det negativa de hade att säga! Nej-Sägarna tillhörde nära vänner o familj.

Idag har jag varit på Aleris i Lund och fått min op-tid satt till 13 april. Tiden från första fundering till det att jag bestämde mig för att köra MITT race är ungefär 6,5 års skillnad. Känner mig gladare o mer tillfreds än på länge!

Jag har fortfarande alla nej-sägare runt mig men jag har valt att inte berätta denna gången, inte mer än för utvalda. Efter op så är det en annan sak. Idag vet sambo, en barndomsvän som är i samma sits samt min närmsta väninna. Hon ogillar metoden men stöttat mitt beslut till 100%. Åsikter får man ha men säg den och stötta sen. Kan folk inte stötta då är personen inget att ha i sin närhet heller.

Good for you!! Och Grattis till op tid!!

Det har gått en herrans massa år för mig oxå att inse att detta är rätt för mig. Även om andra inte delar min uppfattning.

Tack för era andras svar oxå!
  • MillanK

Hej :) Jag ska förhoppningsvis opas jag med. Jag har varit till läkaren. Frågade honom: "tror du jag kommer godkännas för operation?". "Japp det tror jag", sa han. Nu väntar jag på kallelse från kirurgen och hoppas på ett ja därifrån.

Jag har läst lite vad ni skrivit här angående nej-sägare. Endast min man vet hittills om att jag kanske ska opereras för jag vill inte berätta det för andra än. Jag vet redan hur en del i min omgivning ser på operation tyvärr, då jag hört kommentarer som "och så finns det folk som väljer att ta till kniven för att gå ner, helt sjukt. Det handlar om kalorier in och kalorier ut" osv. Så jag slipper helst sånt och håller tyst om det tills jag vet om jag kommer få operation iaf.   

Vad kul att jag hittade denna gruppen Skrattande

• aja

Hej,
    Min remiss har skickats från min husläkare & jag har fått en kallelse  till DS 22/4.

Hur stor risk är det att bli nekad en op av kirurgen?

• aja
    aja skrev 2015-04-09 11:18:32 följande:

Hej,
    Min remiss har skickats från min husläkare & jag har fått en kallelse  till DS 22/4.

Hur stor risk är det att bli nekad en op av kirurgen?

jag undrar för att jag inte har så högt BMI, är 156 cm & väger ca 80kg.
    Har däremot en scolios och sjuk värk i ryggen jämt samt värk i lederna. Fick också veta att mina kolesterol-värden är höga....
  • BHJE
    aja skrev 2015-04-09 11:22:55 följande:

jag undrar för att jag inte har så högt BMI, är 156 cm & väger ca 80kg.

Har däremot en scolios och sjuk värk i ryggen jämt samt värk i lederna. Fick också veta att mina kolesterol-värden är höga....

BMI-gränsen är ju olika beroende på var i landet man bor. Här i Skåne är det tex 35 medan det åt andra håll krävs både 38, 40 eller mer.
  • Minimajs

Hej!

Jag är mitt i flytperioden och nu står vågen helt still. Jag har 1kg kvar till "målet" men skulle ändå vilja gå ner nåt kg extra för att vara säker på att sjukhusvågen också visar rätt resultat.

Nån som har nåt tips på att väcka kroppen till att fortsätta gå ner?
    Jag ska på inskrivning på onsdag, och sen op en vecka efter...

Svar på tråden Gastric bypass 2015