Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Jag känner verkligen igen mig, min utredning har tagit 1 1/2 år så jag har verkligen haft tid att tänka igenom allt och jag har hela tiden varit tvärsäker på mitt beslut... Tills dagarna innan operationen!!! Då började jag tänka att det var ju helt idiotiskt att frivilligt gå igenom något så här och till och med när jag satt i väntrummet innan operationen funderade jag på att bara skita i allt och gå hem!
Hela operationen och sjukhusvistelsen var mycket bättre än jag hade väntat mig och jag hade det toppen bra natten som jag låg kvar, trots att de egentligen inte hade plats tills mig och att jag fick ligga på uppvaket under natten. Alla var så snälla och omhändertagande!
Jag kan fortfarande inte säga att jag tog rätt beslut trots att operationen gick jättebra och jag mår hur bra som helst. Måste väl se resultat först!!!
Stort lycka till imorgon och berätta gärna hur det går för dig!!!
.
Imorgon är det dags. Jag är så nervös och jag som varit så motiverad börjar tvivla. Tänk om jag ångrar mig sedan. Tänk om något går fel. Hur kommer min kropp se ut sen. Har jag verkligen försökt allt. Det är tusen tankar som snurrar i huvudet.
Min svärfar var inne för en enkel rutinoperation för ett år sen, läkaren gjorde ett fel och min svärfar råkade ut för en massiv hjärnblödning och har fortfarande inte kommit hem från sjukhuset. Det här ligger fortfarande och spökar i mitt huvud. Så i natt kommer jag att sova med mina barn tätt intill och vara noga med att tala om att jag älskar dem. Jag gör ju detta mycket för deras skull, jag vill orka leka med dem och finnas där för dem i långa loppet.
Som sagt mycket i huvudet nu, behövde göra av mina tankar någonstans och de hamnade här. Nu ska jag ut och leka i sandlådan med mina barn och njuta av dem och släppa de andra tankarna en stund.
Hej jag åkte in på tisdagen, opererades på onsdagen på natten mellan ons-tor mådde jag som sämst svimmade nästan och så. Dom fick köra sängen till toan för jag inte kunde gå. Antagligen var det då jag blödde och de kunde inte säga hur mycket jag blött. På torsdags kvällen kom blodet ut och de ville kolla hb och det var lågt ca 90 så jag fick två påsar blod. De andra fick åka hem på fredagen men jag fick åka hem på Lördag.
Hoppas det går bra för er..
Idag är det min tur, kl 11 ska ja vara på vrinnevi. Jag gör liksom en del av er andra, tvekar nu och undrar om detta är rätt? Tänk om man ångrar sig el om nåt går fel.. Känns sådär just nu ????.
Så där ja, idag fick jag äntligen träffa min nya husläkare. Efter ett långt samtal och genomgång av min historik i journalerna fyllde han i en remiss åt mig. Han hade inga invändningar och tyckte att detta skulle vara en bra lösning på mina kroppsliga åkommor. Jag fick gå och lämna lite prover och så fort provsvaren kommer så han kan komplettera det på remissen, så går den iväg. Jag kommer att skriva ner alla datum så jag får en bra överblick om hur lång tid det tar att få ett Ja/Nej och ev op tid.
Då var man opererad och det nya livet ska ta fart. Jag opererades igår, kl 7, så skönt med en tidig tid och kl 11 var jag tbx på mitt rummet. Allt har gått bra, jag mår nästan oförskämt bra, lite småont bara när det smärtstillande släpper.
Jag har haft en liten konflikt med en undersköterska, jag fick i mig 500 ml vätska igår, ett glas vatten, lite soppa till lunch och lite filmjölk till kvällen, allt med tesked och fördelat på 9 timmar. Hon sa åt mig att sluta bälga i mig (?!) och att det kommer bli en ny operation om jag fortsätter så. Jag blev jätteledsen, berättade sedan om det hela för sjuksyrran, hon skulle ta ett snack med undersköterskan och jag slipper träffa henne med. Enligt sjuksystern var det bra att jag kunde få i mig vätska själv och att det inte alls var en stor mängd, tvärtom borde jag fått i mig 800 ml. Jag blev iaf nojig och drar mig nu för att äta/dricka.
Men som sagt än så länge har allt varit kanon gällande operation och mående. Ser ut som att jag kommer bli utskriven idag.
Då var man opererad och det nya livet ska ta fart. Jag opererades igår, kl 7, så skönt med en tidig tid och kl 11 var jag tbx på mitt rummet. Allt har gått bra, jag mår nästan oförskämt bra, lite småont bara när det smärtstillande släpper.
Jag har haft en liten konflikt med en undersköterska, jag fick i mig 500 ml vätska igår, ett glas vatten, lite soppa till lunch och lite filmjölk till kvällen, allt med tesked och fördelat på 9 timmar. Hon sa åt mig att sluta bälga i mig (?!) och att det kommer bli en ny operation om jag fortsätter så. Jag blev jätteledsen, berättade sedan om det hela för sjuksyrran, hon skulle ta ett snack med undersköterskan och jag slipper träffa henne med. Enligt sjuksystern var det bra att jag kunde få i mig vätska själv och att det inte alls var en stor mängd, tvärtom borde jag fått i mig 800 ml. Jag blev iaf nojig och drar mig nu för att äta/dricka.
Men som sagt än så länge har allt varit kanon gällande operation och mående. Ser ut som att jag kommer bli utskriven idag.
Skönt att höra att det gått bra! .. men vad var det för ett pucko rent ut sagt!..grr
Så tråkigt när man stöter på såna där rötägg, men försök att bara slå ifrån dig. Inget att ta åt sig av alls, och bra att du slipper träffa henne mer.
Härligt att det har gått bra! Tråkigt att du stött på en idiot bara, jag som trodde att det var bättre ju mer man fick i sig i början! Hon borde ju nästan anmälas...
Imorgon är det dags, ska vara i Kristianstad klockan sju. Nu börjar jag bli nervös, för själva operationen, tiden precis efter, att vara ifrån barnen (min yngsta son är bara 8 månader). Massa tankar som snurrar just nu helt enkelt.
Imorgon är det dags, ska vara i Kristianstad klockan sju. Nu börjar jag bli nervös, för själva operationen, tiden precis efter, att vara ifrån barnen (min yngsta son är bara 8 månader). Massa tankar som snurrar just nu helt enkelt.
Lycka till båda två!!!
Och jag har tid kl 9! Har också en yngsta knodd på 8 månader. Men känns tryggt att överlåta ansvaret till pappa och syskon!
Imorgon är början på våra nya liv! Lycka till till oss!