Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • theresaaan
    MamaJuice skrev 2015-03-25 12:52:28 följande:

Och jag har tid kl 9! Har också en yngsta knodd på 8 månader. Men känns tryggt att överlåta ansvaret till pappa och syskon!

Imorgon är början på våra nya liv! Lycka till till oss!

Lycka till!!!!
  • theresaaan
    sanro skrev 2015-03-25 09:39:47 följande:

Imorgon är det dags, ska vara i Kristianstad klockan sju. Nu börjar jag bli nervös, för själva operationen, tiden precis efter, att vara ifrån barnen (min yngsta son är bara 8 månader). Massa tankar som snurrar just nu helt enkelt.

Lycka till!!!
  • Monsters inc

Ni som är ny opade, hur går det med ätandet/drickandet? Såg på Anna Book på morgon tv här om dagen och hon hade ju jätteproblem första tiden och ångrade sitt beslut en längre tid. 

• jjmh

Jag har inte haft några problem alls, har ju precis gått över till mosat från flytande och märker inget alls när jag ätit.

De första dagarna var jag rädd för att äta och dricka för fort så jag tog nog det lite väl lugnt, men nu törs jag dricka på! Det var 9 dagar sen jag opererade mig nu!

uote=75072572][quote-nick]Monsters inc skrev 2015-03-27 08:16:58 följande:[/quote-nick]Ni som är ny opade, hur går det med ätandet/drickandet? Såg på Anna Book på morgon tv här om dagen och hon hade ju jätteproblem första tiden och ångrade sitt beslut en längre tid. [/quote]

• theresaaan
    jjmh skrev 2015-03-27 09:51:35 följande:

Jag har inte haft några problem alls, har ju precis gått över till mosat från flytande och märker inget alls när jag ätit.

De första dagarna var jag rädd för att äta och dricka för fort så jag tog nog det lite väl lugnt, men nu törs jag dricka på! Det var 9 dagar sen jag opererade mig nu!

uote=75072572][quote-nick]Monsters inc skrev 2015-03-27 08:16:58 följande:[/quote-nick]Ni som är ny opade, hur går det med ätandet/drickandet? Såg på Anna Book på morgon tv här om dagen och hon hade ju jätteproblem första tiden och ångrade sitt beslut en längre tid. [/quote]

Härligt!!

Hur upplever du mättnadskänslan? :)
  • theresaaan
    MamaJuice skrev 2015-03-26 18:32:46 följande:

Tack alla! Har gått fint idag. Mest trött och lite "ttäningsvärk"

Vad skönt! :)

Hur upplever du mättnadskänslan? Hur går det att äta och dricka? :)
  • jjmh

Den första tiden kände jag varken hunger eller mättnad! Men nu kan jag bli hungrig.. Eller mer ett sug i magen liksom, inte riktigt samma hungerkänsla som förut faktiskt.

Jag har nu i börjar ätit ungefär 1 1/2 dl vid måltiderna istället för att äta tills jag känner mig mätt. Jag har försökt ta det lite lugnt och jag känner mig nöjd efter det men har alltså inte ätit tills det tar stopp!

theresaaan skrev 2015-03-27 17:52:05 följande:

Härligt!!

Hur upplever du mättnadskänslan? :)

• Ankaja

Skönt att läsa att andra haft det bra efter op.

Själv tycker jag att det har varit riktigt jobbigt och kämpigt med maten. För mig har det handlat om konsistensen. Vill aldrig se flytande föda igen. Det har gått så långt att när jag gjort soppan så sitter jag och tittar på den och försöker övertala mig själv att äta den, ofta häller jag ut den så jag har ätit alldeles för lite. Idag bestämde jag mig för att fuskstarta med purekost, blev lite äggröra, och då kändes allt bättre. Jag kommer nog fortsätta med purekost om jag inte blir dålig av det.

Monsters inc skrev 2015-03-27 08:16:58 följande:

Ni som är ny opade, hur går det med ätandet/drickandet? Såg på Anna Book på morgon tv här om dagen och hon hade ju jätteproblem första tiden och ångrade sitt beslut en längre tid. 

• MamaJuice
    theresaaan skrev 2015-03-27 17:53:33 följande:

Vad skönt! :)

Hur upplever du mättnadskänslan? Hur går det att äta och dricka? :)

Jag är mätt hela tiden haha, inte kännt mig hungrig sen jag vaknade upp på uppvaket igår. Men är nog också lite väl försiktig när det kommer till ätandet/drickandet. Men känner att jag lätt får ett svagt tryck i halsen om jag får i mig för mycket på en gång, men jag är ju fortfarande svullen i tarmarna så inget konstigt. Ångrar verkligen inte mitt beslut, snarare känns det fortfarande sjukt overkligt och jag får nypa mig i armen ibland för att förstå att jag verkligen fått denna chansen!
Svar på tråden Gastric bypass 2015