Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Min syster sa åt mig att jag skulle be dom "sy ihop mina fickor" när dom gör min gbp. För det hade hon blivit tillsagd av en bekant att göra, så då gjorde hon det. Vad menar hon för fickor? Har försökt få utförligare svar av henne, men hon vet inte heller Vad det är för fickor... Hahaha!
Jag tror att det är slitsarna hon menar. Det är de mellanrum som blir mellan "den gamla" magsäcken och tarmen när de kopplar ihop den med den nya magsäcken. Det finns en risk att tarmen kan krångla sig in och fastna i dessa mellanrum och att man då får tarmvred. Men Aleris i Lund/Kristianstad syr alltid igen slitsarna så det behöver du inte be om.
Jag tycker Modifast är betydligt godare än bland annat Naturdiet och Nutrilett. Jag har inte provat alla smaker Modifast dock. Denna omgång har jag bara kört på choklad, vanilj och kaffe. Du vet att du kan beställa dem från Modifast hemsida va? Det är mycket billigare där än på Apoteket, fraktfritt över 950kr och supersnabb leverans 1-2 dagar.
Är de alltför kris så kan de till och med operera på lördagar här sa de, eller så kan man bli skickat till ett annat landsting och i absolut värsta fall blir man satt på en annan diet av dietisten om man måste vänta länge... Då skulle jag nog bryta ihop!!! Så bara att hoppas att det sker på onsdag som det ska!
D
Du kan få faktura när du beställer också! :)
Jag ska uppdatera så fort jag orkar! Jag fick ju den sista operationstiden på dagen så jag ska inte vara på sjukhuset förrän kl. 13.00 så det blir en lång väntan på onsdag! ;)
Okej okej :) Yes box, det har jag koll på. Just nu hoppas jag faktiskt att de inte ringer och säger att jag ska börja flyta innan den 25e! Haha. Är student och har inte direkt pengar som ligger och dräller ;) Men om det blir så får jag bara be någon om hjälp fram till den 25e :)
Okej okej. Jo, om ens eget landsting inte kan garantera vårdgarantin får man söka sig till ett annat landsting. Men så ska det inte bli! :) Självklart kommer du att opereras på onsdag! Är nästan lite pirrig själv. Haha! Du får uppdatera här i tråden när det börjar närma sig och när du orkar efteråt :)
Du kan få faktura när du beställer också! :)
Jag ska uppdatera så fort jag orkar! Jag fick ju den sista operationstiden på dagen så jag ska inte vara på sjukhuset förrän kl. 13.00 så det blir en lång väntan på onsdag! ;)
Jag ska börja morgonen med att åka till sjukhuset och göra ett bas-test inför operationen, men sen får jag väl storstäda eller nåt!! ;)
Åh men fyfan. Haha! Försök att håll dig sysselsatt fram till 13. Jag skulle nog bara springa omkring som en yr höna! Haha!
Jag är så dj....la besviken, väntat 2 veckor för att träffa husläkaren för samtalet om remiss. Då ringer dom nu 40min innan avsatt tid för att boka in annan tid då han/hon fått förhinder. Erbjuder mig en ny tid den 25. Jag blir så arg, enda dagen den veckan jag inte kan. Så,.... skönt att få spy ur sig.
Min läkare skickade en remiss till Landskrona den 11/3.
Hur länge har ni andra fått vänta på bekräftelse av remissEn, och hur länge fick ni vänta på operoperationsdatum?
Hoppas så på att bli godkänd.
Hur länge har ni andra fått vänta på bekräftelse av remissEn, och hur länge fick ni vänta på operoperationsdatum?