Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
God kväll,
Jag har varit hos läkaren och fått en remiss skickad för viktoperation. Jag har ett BMI på 36, ont i höfter, rygg, knän och fotleder. Jag har alltid varit överviktig, även som barn. I släkten finns både diabetes och hjärt/ kärl-sjukdomar. Hur stor är risken att jag blir nekad en operation?
God kväll,
Jag har varit hos läkaren och fått en remiss skickad för viktoperation. Jag har ett BMI på 36, ont i höfter, rygg, knän och fotleder. Jag har alltid varit överviktig, även som barn. I släkten finns både diabetes och hjärt/ kärl-sjukdomar. Hur stor är risken att jag blir nekad en operation?
Jag bor i Halland, min läkare skulle skicka min remiss till Skåne. Vad jag förstår så utför inte Varberg Sleeve operationer?
Vad kan det vara för annan typ av hjälp?
Jag har testat alls typer av dieter, tränat med PT och gått hos en dietist... Vad mer finns det att göra?
På tisdag är det dags för mig. Om exakt en vecka. Fick bara två veckor på mig! Jag tyckte det var raskt marscherat. Men lika bra det. Jag är som ovan lite nervös. Jag ser nog allt lite svart just nu... Lite sådär; kommer aldrig kunn äta detdär.. kommer aldrig kunna äta si.
Hur är det för er som har operationen i ryggen? Hur tycker ni att det är?
(är från Halland och operarar mi i Krsitianstadden 8 december)
Jag har ett BMI på typ 45 tro jag. Jo jag tycker det har gått fort. Var på VC i sept. och gruppinfo i LUND i måndags (23 nov) och nu op 8 dec.
Jag bor i Halland, min läkare skulle skicka min remiss till Skåne. Vad jag förstår så utför inte Varberg Sleeve operationer?
Vad kan det vara för annan typ av hjälp?
Jag har testat alls typer av dieter, tränat med PT och gått hos en dietist... Vad mer finns det att göra?
[quote=76061951][quote-nick]BobsQueen skrev 2015-11-30 10:20:21 följande:[/quote-nick]På tisdag är det dags för mig. Om exakt en vecka. Fick bara två veckor på mig! Jag tyckte det var raskt marscherat. Men lika bra det. Jag är som ovan lite nervös. Jag ser nog allt lite svart just nu... Lite sådär; kommer aldrig kunn äta detdär.. kommer aldrig kunna äta si.Hur är det för er som har operationen i ryggen? Hur tycker ni att det är?(är från Halland och operarar mi i Krsitianstadden 8 december)[/quote
]
Jah var så redo att just de frågeställningarna har aldtig varit aktuella. Jag har inga som helst sug efter något och blir mätt så fort att det inte är några problem.
Det görs inga sådana operationer i Halland nej. Kristianstad är det som gäller för vår del, Aleris.
Vad gäller vikten så har ju kravet på viktminskning inte något med att vi ska bevisa något, utan för att levern ska minska i storlek och därmed underlätta operationen.
Det görs inga sådana operationer i Halland nej. Kristianstad är det som gäller för vår del, Aleris.
Vad gäller vikten så har ju kravet på viktminskning inte något med att vi ska bevisa något, utan för att levern ska minska i storlek och därmed underlätta operationen.
Hej
Jag ska på gruppinformation den 17/12 och träffa läkare den 4/1. Bor i Stockholm och ska till Ersta sjukhus. Är det någon som är opererad där?
Har blivit jättenervös! Hur svårt tror ni det är att bli godkänd för op? Och hur långt efter godkännande fick ni vänta? Har väntat sedan juli på att bli kallad och nu när det börjar hända något blev jag plötsligt otålig ????
Med vänliga hälsningar
Maria
Alla borde se den här
Yes, jag var på inskrivningsmöte 24/11 och fick en prell datum för Op, den 27/1-16. Jag har inte riktigt våga tro på det men idag ramlade kallelsen ner i min brevlåda. Flytstart 5/1, men jag tror jag startar lite tidigare, kanske direkt efter julhelgen så jag inte behöver känna mig orolig för extra kilona som julhelgen normat brukar ge mig :)
Hej alla. Jag står i kö för GBP och börjar få lite oroväckande känslor. Jag är så rädd inför operationen och dess komplikationer både före och efter. Har nyligen fått reda från en bekant att hennes som gjorde operationen i okt 2015 och avled i efterhand för att Man gjort misstag i operationssalen. Man har tydligen råkat punktera lite av magsäcken och detta orsakade hans död. Såna historier får mig att ifrågasätta mitt beslut. Jag är i stort behov Av operationen men jag har i nuvarande fall inga hälsoproblem förutom vikten. Hur känner ni andra som skall göra operationen ? Får ni också samma känslor som jag . Och ni som redan gjort operationen, hur gick det för er? Ångrar ni er?
Ångrar inte en sekund! !! Visst var jag orolig. Men det är faktiskt inte fler risker med en GBP än med någon annan operation.
Jag har gjort två operationer tidigare varav en öppen bukoperation under tiden jag var gravid så jag kände mig ändå rätt lugn.
Största delen av problem efter operationen orsakas av att man inte följer kostråden. Äter man fel, för mycket och/eller för fort så kan man få problem så tänker man på det så eliminerar man de värsta riskerna.
Jag gjorde min operation 20 oktober 2015 efter tio års funderande.
Jah gick ner tolv kilo före operationen och har sammanlagt gått ner 32 kg i dag.
Mår bättre än på många år och det känns som att de resterande 18-22 kg som är kvar kommer att trilla av också