Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Tack :)
Vad är det för frågor läkaren ställer? Är det speciella krav man måste uppfylla??
Jag skall göra min GBP den 29/1. Är jätte taggad! Ska bli så skönt. Jag har funderat på detta i många år och nu tog jag tag i det.
Jag fick inte vänta så länge. Var på vårdcentralen den 23/10-14 sen skickade de in remissen. Jag fick mitt infomöte med läkaren, dietisten och sjuksköterskan den 14/1 och när allt var klart frågade läkaren när jag ville bli opererad. Så fort som möjligt sa jag. Fick tid 14 dagar efter. =)
Nu äter jag modifast för att gå ner de kilo som läkaren hade som krav för att operationen skall bli av. Bara 3,7kg så det fixar vi.
Jag skall göra min GBP den 29/1. Är jätte taggad! Ska bli så skönt. Jag har funderat på detta i många år och nu tog jag tag i det.
Jag fick inte vänta så länge. Var på vårdcentralen den 23/10-14 sen skickade de in remissen. Jag fick mitt infomöte med läkaren, dietisten och sjuksköterskan den 14/1 och när allt var klart frågade läkaren när jag ville bli opererad. Så fort som möjligt sa jag. Fick tid 14 dagar efter. =)
Nu äter jag modifast för att gå ner de kilo som läkaren hade som krav för att operationen skall bli av. Bara 3,7kg så det fixar vi.
Jag ska träffa läkarna den 2 februari men har gått upp nästan 10 kilo sedan min remiss skickades in i augusti tror ni att läkaren kommer neka mig operation då eller är det de kilo som man ska bli av med innan operationen när man går på flyt som är det de kollar på isf?
Har läkartid på vc i början av februari för remissförfrågan. Funderat på detta i många år men inte uppfyllt kriterierna på bmi 40. Nu när jag hörde att man sänkt gränsen till 35 här i skåne så tog jag steget. Har kämpat med vikten i +25 år och känner att det är nog nu. Pendlar med bmi 36,3-37,5 sen många år tillbaka och sen dryga 2 år har jag varit lättdeprimerad och drar mig mer o mer undan umgänge med vänner och familj. Orkar inte mer och man blir ju inte yngre. Testat allt förutom Xenical för att fixa vikten. Är inte en av de som svullar godis och skitmat utan äter bra men för mycket. Alltid hungrig och aldrig helt nöjd =/ Kroppen strejkar, måendet strejkar och allt känns bara blä. Träningen är noll sen ca 2 år tillbaka, klarade inte av utsattheten på gymmet. Promenerar när jag orkar, men ofta så strejkar höfterna och knäna krasar. Benhinnorna gör ont och ja, ni vet säkert själv...
Ni som varit till läkare, vad frågade man? Är så rädd att man ska få "black out" och missa något. Kan man skriva ner och ha med sig på lapp eller verkar det som om man hittar på?
Hej! Jag började mitt flyt idag, och har op-tid den 16/2. Också Norrköping! kul att ha hittat en tråd med folk som är i närheten!
Idag har jag varit hos VC och fått remiss till kirurgen, jag hade sammanfattat ett kort brev ifall jag skulle få hjärnsläpp. Jag lyckades hålla mig någolunda samlad och berättade min historia. Läkaren lyssnade på hjärta, lungor och kände på magen. Lämnade blodprover oxå för att kolla att jag var frisk i övrigt. Jag bor på Gotland och vi tillhör region Sthlm så han trodde ev att op blir på Danderyd men det har med upphandling att göra.. Steg 1 klart!! Känns som en sten har lättat från mitt hjärta! Nu skall man över nästa tröskel vid kirurgen och bli godkänd!
Hej! Jag började mitt flyt idag, och har op-tid den 16/2. Också Norrköping! kul att ha hittat en tråd med folk som är i närheten!
Första veckan med flyt avklarad ????ibland känns det bra o ibland skitjobbigt. Hur går det för er andra? Har inskrivningssamtal den 9/2. Har nått målvikten redan o det känns bra. Nån som vet om man har eget rum efter op på vrinnevi?