• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • Ellish
    anette30 skrev 2015-02-01 20:12:34 följande:

Första veckan med flyt avklarad ????ibland känns det bra o ibland skitjobbigt. Hur går det för er andra? Har inskrivningssamtal den 9/2. Har nått målvikten redan o det känns bra. Nån som vet om man har eget rum efter op på vrinnevi?

Sista dagen i dag med flyt. Imorgon bitti 09.30 ska jag infinna mig på vrinnevi och opereras.. inte en aning faktiskt. Men lär få veta i morgon
  • anette30

Ellish :) vad skönt för dej att ha nått dit! Grattis att ha klarat det. Själv vet jag varken ut eller in längre :( vet inte om jag ska operera mej. Var så säker förut, men går o tänker hit o dit. Blir galen snart.

• sanro

Idag har jag varit på vårdcentralen. Läkaren skulle skriva en remiss till Landskrona. Någon annan som tillhör Region Skåne sim vet hur väntetiderna ser ut. Antar att jag kommer att få en remissbekräftelse, annars ringer jag och frågar, men vad händer sen? Ska jag höra något?

• BHJE
    sanro skrev 2015-02-05 13:59:28 följande:

Idag har jag varit på vårdcentralen. Läkaren skulle skriva en remiss till Landskrona. Någon annan som tillhör Region Skåne sim vet hur väntetiderna ser ut. Antar att jag kommer att få en remissbekräftelse, annars ringer jag och frågar, men vad händer sen? Ska jag höra något?

Jag tillhör region skåne och var också på vc idag ang remiss. Ang väntetider så har jag hört att det är ca 2 år här nere men om det stämmer vet jag inte.
    ...skåning...
  • Ellish
    anette30 skrev 2015-02-07 10:30:34 följande:

Ellish! Hur har det gått för dej? Mår du bra o gick operationen fint?

Operationen blev inställd tyvärr :( något prov som inte var okey.. får svar på måndag om ny tid..
  • Brambleee87

Hej! Efter nästan halva mitt liv som överviktig och ett antal försök att gå ner i vikt utan att lyckas, har jag nu varit på VC för att se om jag kan få igenom en GBP operation. Dock är MIT BMI bara på 35,4-36.3 men har nu fått diabetes typ 2 och för högt kolesterol värden. Han ville ta en massa prover för att se så allt är oki sen utgår vi från det! Ska ta proverna på torsdag så hoppas allt ser bra ut!

• Heranell

Hej!

Jag har fått tid för en sleeve den 16 mars. Började med flyt igår, ska flyta i fyra veckor.

• KEA

Hejsan!

Jag har också blivit godkänd för en GBP och väntar på

En kallelse för att göra operationen. Ser verkligen fram emot det!

Svar på tråden Gastric bypass 2015