• Anonym (ledsen tjej)

Man borde abortera ALLA flickfoster!

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

• Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!
  • Anonym (fy)

Byt ut ordet män mot svarta, judar eller araber, hade det varit ok?

Såååå tråkigt med generaliseringar som denna.

• Anonym (Svensk man)
    Anonym (Nala) skrev 2015-01-12 20:53:09 följande:
    Får du verkligen vara uppe såhär sent?
    Japp ingen kärrring i världen bestämmer över mig. ;)
  • Anonym (Svensk man)

Kvinnor är nog mindre värda eftersom dom är så lömska i jämförelse med män. 

• Anonym (Håller med)

Man är ingen manshatare för att man konstaterar de uppradande faktumen i TS. Det är så världen ser ut för de flesta av oss kvinnor bara för att vi råkade födas med just det här könet.

• Anonym (Svensk man)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-01-12 21:04:56 följande:

Man är ingen manshatare för att man konstaterar de uppradande faktumen i TS. Det är så världen ser ut för de flesta av oss kvinnor bara för att vi råkade födas med just det här könet.

Anledningen att kvinnor tjänar mindre är för att de arbetar mindre och sämre än män. Mens gravididet och förlossning är ju svårt att förebygga. 
  • Anonym (Svensk man)

Annars kan jag hålla med om att världen är anpassad för män. Men kvinnans roll är ju egentligen bara att föda barn osv. 

• Anonym (Svensk man)

Men mycket av kultur och underhållning med mera är gjort av och för män. Det bestrider jag inte.  

• Anonym (Hillevi)
    Anonym (Nala) skrev 2015-01-12 20:51:23 följande:
    Vad går att göra åt mensverk menar du? Berätta gärna för har flera vänner som ligger hemma och kräks av smärta i flera dagar varje månad.
    Om man inte är bakom flötet så söker man läkarhjälp om det är så illa, och det finns ju en hel del olika saker man kan göra.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Svensk man) skrev 2015-01-12 21:07:18 följande:

Anledningen att kvinnor tjänar mindre är för att de arbetar mindre och sämre än män. Mens gravididet och förlossning är ju svårt att förebygga. 

Jobbar sämre? Utveckla... En kvinna utan barn behöver för övrigt inte nödvändigtvis jobba mindre.
    Anonym (Svensk man) skrev 2015-01-12 21:08:01 följande:

Annars kan jag hålla med om att världen är anpassad för män. Men kvinnans roll är ju egentligen bara att föda barn osv. 

Som barnlös/barnfri kvinna har jag alltså ingen som helst roll överhuvudtaget?
  • Anonym (Nala)
    Anonym (Hillevi) skrev 2015-01-12 21:10:50 följande:
    Om man inte är bakom flötet så söker man läkarhjälp om det är så illa, och det finns ju en hel del olika saker man kan göra.
    Om man inte är helt bakom flötet förstår man att personerna givetvis gjort detta. Det är liksom ingen hobby de har för sig...
Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!