• Anonym (ledsen tjej)

Man borde abortera ALLA flickfoster!

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

• Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Hillevi) skrev 2015-01-12 21:10:50 följande:

Om man inte är bakom flötet så söker man läkarhjälp om det är så illa, och det finns ju en hel del olika saker man kan göra.

Instämmer med Hillevi. Själv äter jag minipiller och har inte haft mens på flera år. Kanske inget alternativ för dina väninnor? Iofs har jag haft tur och sluppit mensvärk även som menstruerande. Låter inte alls bra det där!
  • Anonym (Svensk man)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-01-12 21:11:20 följande:
    Jobbar sämre? Utveckla... En kvinna utan barn behöver för övrigt inte nödvändigtvis jobba mindre.
    Anonym (Svensk man) skrev 2015-01-12 21:08:01 följande:

Annars kan jag hålla med om att världen är anpassad för män. Men kvinnans roll är ju egentligen bara att föda barn osv. 

Som barnlös/barnfri kvinna har jag alltså ingen som helst roll överhuvudtaget?
    Du får ju själv skapa en mening med livet. Men kvinnans egentliga roll är ju att föda barn. 

Ja det finns forskning som pekar på att kvinnor presterar sämre än motsvarande män. Dessutom har dom mindre övertid och mer ledighet. 
  • Anonym (asd)

Hur ska man befolka jorden då?

• Anonym (Svensk man)
    Anonym (asd) skrev 2015-01-12 21:17:11 följande:

Hur ska man befolka jorden då?

Äh låt mänskligheten dö ut. 
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Svensk man) skrev 2015-01-12 21:14:25 följande:

Du får ju själv skapa en mening med livet. Men kvinnans egentliga roll är ju att föda barn. 

Ja det finns forskning som pekar på att kvinnor presterar sämre än motsvarande män. Dessutom har dom mindre övertid och mer ledighet. 

Ok, om forskningen säger jag varken bu eller bä då jag inte känner till en sådan, men lönen baseras ju inte på hur vi presterar (undantag provisionsyrken) utan de flesta kvinnoyrken betalar helt enkelt sämre än sina manliga motsvarigheter.
  • Anonym (Svensk man)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-01-12 21:20:38 följande:
    Ok, om forskningen säger jag varken bu eller bä då jag inte känner till en sådan, men lönen baseras ju inte på hur vi presterar (undantag provisionsyrken) utan de flesta kvinnoyrken betalar helt enkelt sämre än sina manliga motsvarigheter.
    Det är invandringens fel. 
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-01-12 21:13:28 följande:
    Instämmer med Hillevi. Själv äter jag minipiller och har inte haft mens på flera år. Kanske inget alternativ för dina väninnor? Iofs har jag haft tur och sluppit mensvärk även som menstruerande. Låter inte alls bra det där!
    Jag har personligen testat i princip alla minipiller som finns på marknaden. Jag får mens ca varje månad men mellanblödningar ca varannan vecka, dessutom. Är minst lika vanligt som att man blir av med mensen. Jag tror nog att dessa tjejer testat något så simpelt som olika preventivmedel för att slippa må sådär. Det är nog inget man gör frivilligt.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rebecca) skrev 2015-01-12 21:34:03 följande:

Jag har personligen testat i princip alla minipiller som finns på marknaden. Jag får mens ca varje månad men mellanblödningar ca varannan vecka, dessutom. Är minst lika vanligt som att man blir av med mensen. Jag tror nog att dessa tjejer testat något så simpelt som olika preventivmedel för att slippa må sådär. Det är nog inget man gör frivilligt.

Ok, det var märkligt. Påbörjar man en ny karta direkt efter den gamla är slut (och naturligtvis även hoppar sockerpillerna) ska ju mensen skjutas upp. Tråkigt att det inte funkat för er.
  • Anonym (Hillevi)
    Anonym (Rebecca) skrev 2015-01-12 21:34:03 följande:
    Har de testat P-spruta? Finns en massa saker som folk inte vill ens prova fast det hade kunnat funka för dem.

Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!