• Anonym (ledsen tjej)

Man borde abortera ALLA flickfoster!

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

• Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-01-12 21:38:03 följande:
    Ok, det var märkligt. Påbörjar man en ny karta direkt efter den gamla är slut (och naturligtvis även hoppar sockerpillerna) ska ju mensen skjutas upp. Tråkigt att det inte funkat för er.
    Minipiller har inga sockerpiller, alla är samma.
  • Anonym (diot)
    Anonym (ledsen tjej) skrev 2015-01-12 17:11:34 följande:
    Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.
    Eller som man:
    -riskera bli misshandlad
    -mindre chans till jobbet
    -bli bortkvoterad trots högre kompetens.
    -kvinnor ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar män
    -kvinnorna vill bara ha pengar och trygghet av männen, de känner ingen kärlek
    -humörsvängningar, testosteron och adrenalinpåslag
    -en man får inte ens välja om han ska bli pappa i detta "jämställda" landet, kvinnan bestämmer i detta "jämställda" landet
    -vid samma brott så får kvinnorna lägre straff
    -i skolan får kvinnorna betydligt högre betyg än männen trots att männen presterar mer och bättre.
    -på statliga arbetsförmedlingen dit män är nettobidragsgivare via skatten, så får kvinnor speciella egenföretagarkurser +ekonomisk hjälp.
    -när man väl får barn så blir barnet automagiskt skrivet hos kvinnan (sic).
    -män har inte ens gemensam vårdnad. Det skulle nog vara något för kvinnorna att testa (att bara pappor fick ensam vårdnad vid födsel).

m.m listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att kvinnor blir lesbiska allihop. Tack för mig.
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (Hillevi) skrev 2015-01-12 21:38:27 följande:
    Har de testat P-spruta? Finns en massa saker som folk inte vill ens prova fast det hade kunnat funka för dem.

Nu är inte jag samma som hon med de kräkandes vännerna utan har bara testat diverse minipiller för att slippa mensen pga deppighet när jag äter dem. Just nu är jag gravid men tänkte faktiskt testa pspruta efter graviditeten.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rebecca) skrev 2015-01-12 21:42:56 följande:

Minipiller har inga sockerpiller, alla är samma.

Zoely har sockerpiller på sina kartor. Klassas de som p-piller? Enligt min barnmorska inte, hmm...
  • Anonym (ledsen tjej)
    Anonym (diot) skrev 2015-01-12 21:44:37 följande:
    Eller som man:
    -riskera bli misshandlad
    -en man får inte ens välja om han ska bli pappa i detta "jämställda" landet, kvinnan bestämmer i detta "jämställda" landet
    -i skolan får kvinnorna betydligt högre betyg än männen trots att männen presterar mer och bättre.
    -på statliga arbetsförmedlingen dit män är nettobidragsgivare via skatten, så får kvinnor speciella egenföretagarkurser +ekonomisk hjälp.
    -män har inte ens gemensam vårdnad. Det skulle nog vara något för kvinnorna att testa (att bara pappor fick ensam vårdnad vid födsel).

m.m listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att kvinnor blir lesbiska allihop. Tack för mig.
    Håller inte med på vissa punkter, jag hatar t.ex. inte killar och vaddå tjejer känner inget kärlek. Kände stor kärlek för mitt ex och alla mina tjejvänner säger att de älskar sina pojkvänner, det ser man också,
  • Anonym (Hoppsan)

Eller som man:
    -riskera bli misshandlad
    Av en annan man ja

Nej, många kvinnor blir bortvalda till förmån för en man

Kvinnor blir bortkvoterade hela tiden trots större kompetens, men det kallas inte kvotering eftersom det är något som sker utan att man tänker på det.

Män ser ner på kvinnor, vissa är bittra, så bittra att de hatar kvinnor

Män vill bara ha sex av kvinnor, och helst bara unga och vackra sådana. De känner ingen kärlek

Testosteron, testosteron, testosteron. Män kan pga detta hormon tydligen inte styra sig eftersom de tycker att det är OK att våldta kvinnor som bär kjol.

En man kan välja att använda kondom i detta fantastiska landet. Om han absolut inte vill bli far kan han sterilisera sig. Kvinnor väljer inte heller alltid att bli mödrar. Preventivmedel är inte 100%-iga.

Det vet jag inget om, men män begår den absolut största majoriteten av alla brott så det är lite svårt att jämföra.

Tjejerna plugga mer i skolan och presterar bättre. Killarna pluggar inte eftersom det anses "tjejigt" att plugga

Mer kurser och åtgärder går till arbetslösa män

Inte om man vet vem pappan är.

Det blir automatiskt delad vårdnad. det ska mycket till för att få enskild vårdnad.

Du vill kanske att det ska vara som på 1800-talet. Mannen tvingade sig på en kvinna, kvinnan blev med barn. Mannen förnekade faderskapet och eftersom man inte kunde kolla vem som var far fick hon stå där med skammen. Eller vill du kanske att man ska göra som i vissa afrikanska kulturer: skära av klitoris och sy igen slidan så att kvinnan dels är 100% oskuld när man gifter sig och dels att hon inte känner sexuell njutning. Allt detta för att man ska vara säker på att de barn som föds är en egna. Kanske du vill att det ska vara som i muslimska länder där såväl kvinnan som barnen är mannens egendom?

TS är besviken på alla män. Jag förstår henne. Hon har nog träffat många som du.

• Anonym (hm)

skillnaden mellan män och kvinnor beror mycket på att vi män kämpar. vi tvingas kämpa för det mesta. medan många kvinnor finner sig i att försöka vara söta.

visst är det bekvämt att vara liten och söt. men det genererar inte så mycket. 
    alla kvinnor är inte såhär, men för många är såhär. vilket späder på en viss syn på kvinnor.

• Anonym (Hoppsan)
    Anonym (hm) skrev 2015-01-13 09:21:37 följande:

skillnaden mellan män och kvinnor beror mycket på att vi män kämpar. vi tvingas kämpa för det mesta. medan många kvinnor finner sig i att försöka vara söta.

visst är det bekvämt att vara liten och söt. men det genererar inte så mycket. 
    alla kvinnor är inte såhär, men för många är såhär. vilket späder på en viss syn på kvinnor.

Skillnaden är att kvinnor måste kämpa dubbelt så mycket för att anses lika duktig som en man. Män får allt serverat.
  • Anonym (hm)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-01-13 09:54:32 följande:
    Skillnaden är att kvinnor måste kämpa dubbelt så mycket för att anses lika duktig som en man. Män får allt serverat.
    nä nu överdriver du. och jag håller inte med dig i några av de punkter du svarade på i ditt tidigare inlägg.

men jag tror kvinnor behöver kämpa mer, pga den bild många andra kvinnor ger till varandra. 
    jag som svart man har en massa fördomar mot mig som jag måste tacklas med. orsakad av ett fåtal andra svarta män.
  • Anonym (Liz)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-01-13 09:02:30 följande:

Eller som man:
    -riskera bli misshandlad
    Av en annan man ja

Nej, många kvinnor blir bortvalda till förmån för en man

Kvinnor blir bortkvoterade hela tiden trots större kompetens, men det kallas inte kvotering eftersom det är något som sker utan att man tänker på det.

Män ser ner på kvinnor, vissa är bittra, så bittra att de hatar kvinnor

Män vill bara ha sex av kvinnor, och helst bara unga och vackra sådana. De känner ingen kärlek

Testosteron, testosteron, testosteron. Män kan pga detta hormon tydligen inte styra sig eftersom de tycker att det är OK att våldta kvinnor som bär kjol.

En man kan välja att använda kondom i detta fantastiska landet. Om han absolut inte vill bli far kan han sterilisera sig. Kvinnor väljer inte heller alltid att bli mödrar. Preventivmedel är inte 100%-iga.

Det vet jag inget om, men män begår den absolut största majoriteten av alla brott så det är lite svårt att jämföra.

Tjejerna plugga mer i skolan och presterar bättre. Killarna pluggar inte eftersom det anses "tjejigt" att plugga

Mer kurser och åtgärder går till arbetslösa män

Inte om man vet vem pappan är.

Det blir automatiskt delad vårdnad. det ska mycket till för att få enskild vårdnad.

Du vill kanske att det ska vara som på 1800-talet. Mannen tvingade sig på en kvinna, kvinnan blev med barn. Mannen förnekade faderskapet och eftersom man inte kunde kolla vem som var far fick hon stå där med skammen. Eller vill du kanske att man ska göra som i vissa afrikanska kulturer: skära av klitoris och sy igen slidan så att kvinnan dels är 100% oskuld när man gifter sig och dels att hon inte känner sexuell njutning. Allt detta för att man ska vara säker på att de barn som föds är en egna. Kanske du vill att det ska vara som i muslimska länder där såväl kvinnan som barnen är mannens egendom?

TS är besviken på alla män. Jag förstår henne. Hon har nog träffat många som du.

Word!!!
Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!