• Anonym (ledsen tjej)

Man borde abortera ALLA flickfoster!

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

• Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!
  • Anonym (Rutan)

jahapp. Nu känner alla det olika, men jag personligen tycker att manshatet, klagandet över jämnställdhet osvosv har gått till överdrift, eftersom jag nu inte bor i sverige, kan jag ju inte uttala mej om hur ni har det där, men jag ser mej själv väldigt jämnställd i samhället.

Jag känner inte att nån man ser ner på mej, tvärtom, speciellt nu när jag är gravid så känner jag att de ser upp till mej.

Jag får inte sämre lön än en man, och mina betyg var definitivt inte bättre än pojkarnas på min klass.

Våldtäcktsmän finns klart överallt, men inte går dom ju ostraffade, men det finns även tjejjer som. Våldtar, och dom går fria 99% av fallen.

Vi bor trotsallt i norden, häromkring är vi väldigt jämnställda om man jämför med andra delar av världen, så jag tycker inte vi ska klaga så mycket, fö här uppe har vi det jäkligt bra.

• Anonym (Guds gåva till fruntimmren.)

Åh fan, har F! årsmöte idag här på FP..

• Anonym (Hoppsan)
    Anonym (hm) skrev 2015-01-13 10:16:28 följande:

här har vi ett exempel på en kvinna som har åsikter som gör att andra kvinnor har det svårare på arbetsmarknaden: 

www.familjeliv.se/forum/thread/74673670-har-mammor-ratt-till-hela-foraldraledigheten-for-att-dom-ar-gravida-och-foder-barn

nu är hon såklart inte den enda, utan  det är flera kvinnor som har denna åsikt.

Just det! Den typen av åsikter påverkar inte bara henne utan alla kvinnor på arbetsmarknaden.

Jag hade en kollega en gång som var borta i 4 år i sträck från arbetet. Mammaledig (två barn tätt och utdragen ledighet där emellan).
  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym (Rutan) skrev 2015-01-13 10:35:30 följande:

Våldtäcktsmän finns klart överallt, men inte går dom ju ostraffade,

Det är precis det de gör, går ostraffade. Man räknar med att 2% av alla fall leder till fällande dom.
  • Anonym (hm)

jahapp. Nu känner alla det olika, men jag personligen tycker att manshatet, klagandet över jämnställdhet osvosv har gått till överdrift, eftersom jag nu inte bor i sverige, kan jag ju inte uttala mej om hur ni har det där, men jag ser mej själv väldigt jämnställd i samhället.

Jag känner inte att nån man ser ner på mej, tvärtom, speciellt nu när jag är gravid så känner jag att de ser upp till mej.

Jag får inte sämre lön än en man, och mina betyg var definitivt inte bättre än pojkarnas på min klass.

Våldtäcktsmän finns klart överallt, men inte går dom ju ostraffade, men det finns även tjejjer som. Våldtar, och dom går fria 99% av fallen.

Vi bor trotsallt i norden, häromkring är vi väldigt jämnställda om man jämför med andra delar av världen, så jag tycker inte vi ska klaga så mycket, fö här uppe har vi det jäkligt bra.

detta är mer min syn också. jag tror du antingen studerar eller jobbar på ett ställe som kräver utbildning. jag har ännu inte sett en kvinna bli diskriminerad pga sitt kön. tvärt om, kvinnor blir ju nästan dyrkade.

och vilken arbetsgivare skulle systematiskt ge kvinnor sämre lön för lika arbete? känns spontant som att det inte finns många män som tycker det är rätt...
  • Trysil4

Menar du att förlossning skulle vara ett skäl att inte födas som kvinna??

Det är ju det underbaraste som finns ju! Herregud hade varit så avundsjuk om min man hade varit den som fött våra barn. Hade inte bytt bort det mot allt i världen.

Ja det är inte alltid lätt att vara kvinna. Håller med. Vi måste alltid tänka till en extra gång innan vi gör något. Men att dra alla män över en kant är åt helvete. Det finns så många fantastiska män! Jag är gift med en :) har en pappa och bror som är helt underbara. Ingen man i min närhet skulle skada en kvinna.

• Anonym (Hoppsan)
    Trysil4 skrev 2015-01-13 11:23:41 följande:

Menar du att förlossning skulle vara ett skäl att inte födas som kvinna??

Det är ju det underbaraste som finns ju! Herregud hade varit så avundsjuk om min man hade varit den som fött våra barn. Hade inte bytt bort det mot allt i världen.

Ja det är inte alltid lätt att vara kvinna. Håller med. Vi måste alltid tänka till en extra gång innan vi gör något. Men att dra alla män över en kant är åt helvete. Det finns så många fantastiska män! Jag är gift med en :) har en pappa och bror som är helt underbara. Ingen man i min närhet skulle skada en kvinna.

Jag är också gift med en underbar man, men jag har också mött en del män som jag gissar är den typen av män som gör TS är besviken.
  • Anonym (Rutan)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-01-13 11:11:29 följande:

Det är precis det de gör, går ostraffade. Man räknar med att 2% av alla fall leder till fällande dom.

Jag googlade lite och läste att i sverige så kommer 80-90% av våldtäckterna inte ens till polisens kännedom. Och det var verkligen höga våldtäcktsiffror ändå:o

Så då går dom ju ostraffade, speciellt om det aldrig anmäls....
  • Anonym (Håller med)

Bara för att vi kommit långt med jämställdheten inom Norden betyder det inte att vi ens i närheten uppnått sådan fullt ut.

Och nej, kvinnor våldtar inte. Det var det dummaste jag hört. Skulle vi alltså rida av en erigerad penis tills vi kom och sedan dra därifrån? Nja, inte så troligt va...
Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!