• Anonym (ledsen tjej)

Man borde abortera ALLA flickfoster!

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

• Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!
  • Sarakechi

Folk upphör aldrig att förvåna över dumheter.

Man behöver inte föda barn, och man behöver inte preventivmedel...

• Sarakechi

Eller är detta en sån värdelös feministjäveltråd?

• Anonym (mumintrollet)

jag förstår dig

blev retad på mitt förra jobb inom industrin varje dag

hej röven
    hej du alla kvinnor ska se ut som porrstjärnonr har du tittat dig i speglen?

en rikigt kvinna ska vara 180 och väga 50 kg

listan kan bli lång

nu hatar jag att vara kvinna ser bara ett monster i speglen

• Svartsmurfan

Låter som en självdödande teori om 100 år finns det bara gammla gubbar och om 150 år är mänskligheten utdöd. Var hittar ni alla kräk till män mina erfarenhet är att de är alldeles underbara och ändå är ja Bi .

• Anonym (hm)
    Svartsmurfan skrev 2015-01-13 17:52:38 följande:

Låter som en självdödande teori om 100 år finns det bara gammla gubbar och om 150 år är mänskligheten utdöd. Var hittar ni alla kräk till män mina erfarenhet är att de är alldeles underbara och ändå är ja Bi .

bygget.
  • Anonym (Bo Göran)
    Anonym (ledsen tjej) skrev 2015-01-12 17:11:34 följande:

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

Det där låter lite drastiskt tycker jag. Man kunde kanske välja ut de bästa exemplaren och spara dem för avel?
  • Anonym (zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-01-13 09:02:30 följande:

Eller som man:

-riskera bli misshandlad

Av en annan man ja

-mindre chans till jobbet

Nej, många kvinnor blir bortvalda till förmån för en man

-bli bortkvoterad trots högre kompetens.

Kvinnor blir bortkvoterade hela tiden trots större kompetens, men det kallas inte kvotering eftersom det är något som sker utan att man tänker på det.

-kvinnor ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar män

Män ser ner på kvinnor, vissa är bittra, så bittra att de hatar kvinnor

-kvinnorna vill bara ha pengar och trygghet av männen, de känner ingen kärlek

Män vill bara ha sex av kvinnor, och helst bara unga och vackra sådana. De känner ingen kärlek

-humörsvängningar, testosteron och adrenalinpåslag

Testosteron, testosteron, testosteron. Män kan pga detta hormon tydligen inte styra sig eftersom de tycker att det är OK att våldta kvinnor som bär kjol.

-en man får inte ens välja om han ska bli pappa i detta "jämställda" landet, kvinnan bestämmer i detta "jämställda" landet

En man kan välja att använda kondom i detta fantastiska landet. Om han absolut inte vill bli far kan han sterilisera sig. Kvinnor väljer inte heller alltid att bli mödrar. Preventivmedel är inte 100%-iga.

-vid samma brott så får kvinnorna lägre straff

Det vet jag inget om, men män begår den absolut största majoriteten av alla brott så det är lite svårt att jämföra.

-i skolan får kvinnorna betydligt högre betyg än männen trots att männen presterar mer och bättre.

Tjejerna plugga mer i skolan och presterar bättre. Killarna pluggar inte eftersom det anses "tjejigt" att plugga

-på statliga arbetsförmedlingen dit män är nettobidragsgivare via skatten, så får kvinnor speciella egenföretagarkurser +ekonomisk hjälp.

Mer kurser och åtgärder går till arbetslösa män

-när man väl får barn så blir barnet automagiskt skrivet hos kvinnan (sic).

Inte om man vet vem pappan är.

-män har inte ens gemensam vårdnad. Det skulle nog vara något för kvinnorna att testa (att bara pappor fick ensam vårdnad vid födsel).

Det blir automatiskt delad vårdnad. det ska mycket till för att få enskild vårdnad.

Du vill kanske att det ska vara som på 1800-talet. Mannen tvingade sig på en kvinna, kvinnan blev med barn. Mannen förnekade faderskapet och eftersom man inte kunde kolla vem som var far fick hon stå där med skammen. Eller vill du kanske att man ska göra som i vissa afrikanska kulturer: skära av klitoris och sy igen slidan så att kvinnan dels är 100% oskuld när man gifter sig och dels att hon inte känner sexuell njutning. Allt detta för att man ska vara säker på att de barn som föds är en egna. Kanske du vill att det ska vara som i muslimska länder där såväl kvinnan som barnen är mannens egendom?

TS är besviken på alla män. Jag förstår henne. Hon har nog träffat många som du.

Vilken kvalificerad hög av bull...
  • Anonym (Fiffigt värre)

Strålande idé! Det vet ju alla att män kan föröka sig helt på egen hand.

Lite otur när du tänker, eller?

• Anonym (Seriöst..)

Har inte läst tråden.

Ts är du helt bakom flötet? Mänskligheten skulle ju dö ut?!

Utan kvinnor kan inga män skapas!

• Lady Godiva
    Anonym (Svensk man) skrev 2015-01-12 20:50:28 följande:
    Japp eller så slänger vi flickfostren o östersjön. Dom bästa sparar vi till avel. ;) 
    Lycka till med att slänga Östersjön...
    Haskel skrev 2015-01-12 20:55:45 följande:

Och ni kvinnor som anser att män, alla/många/några, är kvinnohatare...

Vad är ni själva...?
    Ni uttrycker er iaf inte som något annat än "MANSHATARE"Obestämd

Håller med. Det är (bland annat) sådana här kvinnor som får mig att vägra kalla mig feminist.

You don't drink poison and expect your enemy will die.
Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!