Nu ska jag komma med något provocerande, men kanske inte nytt:
anledningen till att så många män är svin, är för att det går hem hos brudarna.
En del snubbar är det från början, men desto fler anammar stilen för att det helt enkelt fungerar.
Jag provade att vara lite framfusig och påstridig ett tag, och till och med lite svinig nån gång, och det funkade fan. Helt sjukt.
Jag vägrar vara ett svin, eller ens framfusig eller påstridig. Sån är inte jag. Jag vill vara mitt lugna och respektfulla själv. Men då händer ingenting. Det är som att instinkterna eller nåt säger mången kvinna att en man som inte är på är mer eller mindre sjuk.
Ödmjukhet och respekt belönas inte. Det är ointressant.
Så om damer slutar ge bekräftelse och uppmärksamhet till alla svin, så skulle många av dem lägga ner det där efterhand. Men då många damer själva är i stort behov av bekräftelse, så blir svinen hörsammade för att de trots allt ger damen uppmärksamhet. Kort och generaliserat som fan, men det stämmer ofta.
Fan, om kvinnor inte hade haft så jäkla dålig självkänsla? Ni måste säga ifrån och stå på er. Inte ge uppmärksamhet till alla som provocerar. Inte va så jävla snälla hela tiden, och tänka att snubben fattar, eller borde fatta. Många gånger är det ett spel. Manipulation helt enkelt.
---
Och jag får starkt känslan av att de flesta damer inte har en aning om hur mycket testosteron påverkar. Jag har relativt nyligen kommit upp i en ålder då testosteronnivåerna är som högst i livet för män, och jag kan säga att det märks. Jag är en lugn snubbe, både förr och nu, men det senaste 1-1½ har jag känt en sexuell drift utan dess like. Nästan sexuellt aggressiv. Jag har inte levt ut det, men jag har känt det inom mig. Jag har känt mig stundtals lättretad, aggressiv och frustrerad på ett sätt jag aldrig tidigare gjort. Helt utan anledning.
Jag är annars en som försöker koppla bort dessa delar då de inte tjänar något till, inklusive partnersökandet pga ovan nämnd anledning.
Sjukt läskigt att känna sig så småaggro inom sig.
Slutligen har jag dessutom fått lite skäggväxt som faktiskt kan kallas skägg, och inte bara fjun som varit fallet tidigare, trots min ålder.
Så jag är helt övertygad om att testosteron har stor påverkan på beteendet. Detta är absolut ingen ursäkt till något, men det är en förklaring. Jag tycker att detta borde diskuteras mer. Alla läkare, forskare etc som sysslar med (köns)hormoner vet hur oerhört starkt det påverkar personligheten.
Har varit med en tjej en gång som var lite grov kroppsligt och ville ha sex ofta och kunde bli väldigt påstridig när hon ville, och väldigt sur om hon inte fick. Skulle vilja påstå att hon var en lite smula "manlig" på så sätt, och jag tror hon hade lite högre testo än medel. Inget onormalt eller så, bara lite mer viktat ditåt.
Det är ur ovan nämnda förklaringar som övergrepp sker. Mycket testosteron plus avsaknad av kognitiva spärrar (kan va både dålig uppfostran/uppväxt och genetiskt betingat, se gärna ) kan leda dit.
Det är liksom en del av en som tar över, och bara _måste_ stirra på den där rumpan, de där benen, de där brösten.
Och det är ur detta som en del män vill ha moraliska regler kring kvinnans klädsel och uppförande. För män kan typ inte koppla bort den där "hundhjärnan" som rycker till och prompt drar uppmärksamheten åt former eller eller något som kan härledas till något sexuellt.
Anonym (Håller med) skrev 2015-01-13 12:55:04 följande:
...
Och nej, kvinnor våldtar inte. Det var det dummaste jag hört. Skulle vi alltså rida av en erigerad penis tills vi kom och sedan dra därifrån? Nja, inte så troligt va...
Det fenomenet existerar faktiskt. Hur vanligt, eller snarare ovanligt, det är kan jag inte säga, då det inte ges mycket uppmärksamhet. Men kvinnor som gör en fullständig våldtäkt existerar.
/Mjukispojke
PS. För övrigt upphör jag aldrig att förundras över de här forumet. Det är verkligen en relik från 90-talet. Alla inlägg får svar, trots att många stundtals är uppenbara troll och flamebait.