• Anonym (ledsen tjej)

Man borde abortera ALLA flickfoster!

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

• Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-01-13 12:55:04 följande:

Bara för att vi kommit långt med jämställdheten inom Norden betyder det inte att vi ens i närheten uppnått sådan fullt ut.

Och nej, kvinnor våldtar inte. Det var det dummaste jag hört. Skulle vi alltså rida av en erigerad penis tills vi kom och sedan dra därifrån? Nja, inte så troligt va...

T.ex. kanske jag ska tillägga. Det finns ju olika sätt att våldta på, men om vi ska jämföra med männens systematiska våldtäktsepedemi på kvinnor så är det en hyfsad liknelse.
  • Anonym (Rutan)

Bara för att vi kommit långt med jämställdheten inom Norden betyder det inte att vi ens i närheten uppnått sådan fullt ut.

Och nej, kvinnor våldtar inte. Det var det dummaste jag hört. Skulle vi alltså rida av en erigerad penis tills vi kom och sedan dra därifrån? Nja, inte så troligt va...

Att en kVinna inte kan våldta en man, det är det dummaste jag har hört! Det är lika dumt som att påstå att en kvinna inte kan misshandla en man.
  • Pippit
    Anonym (hm) skrev 2015-01-13 11:17:05 följande:
    detta är mer min syn också. jag tror du antingen studerar eller jobbar på ett ställe som kräver utbildning. jag har ännu inte sett en kvinna bli diskriminerad pga sitt kön. tvärt om, kvinnor blir ju nästan dyrkade.

och vilken arbetsgivare skulle systematiskt ge kvinnor sämre lön för lika arbete? känns spontant som att det inte finns många män som tycker det är rätt...
    Den oförklarade löneskillnaden i privat tjänstesektor är 10% (alltså när alla faktorer utom kön har räknats bort). Det kanske inte är många som tycker att det är rätt men det är alltså fakta att det ser ut så på arbetsmarknaden.

För att inte tala om hur olika yrken värderas beroende av om det är mans- eller kvinnodominerat. 
  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym (Rutan) skrev 2015-01-13 14:29:21 följande:
    Att en kVinna inte kan våldta en man, det är det dummaste jag har hört! Det är lika dumt som att påstå att en kvinna inte kan misshandla en man.
    Säkert jättevanligt att det gömmer sig elaka kvinnor runt om i buskarna med dildon i högsta hugg.
  • Anonym (ledsen tjej)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-01-13 09:02:30 följande:

Eller som man:
    -riskera bli misshandlad
    Av en annan man ja

-mindre chans till jobbet
    Nej, många kvinnor blir bortvalda till förmån för en man

-bli bortkvoterad trots högre kompetens.
    Kvinnor blir bortkvoterade hela tiden trots större kompetens, men det kallas inte kvotering eftersom det är något som sker utan att man tänker på det.

-kvinnor ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar män
    Män ser ner på kvinnor, vissa är bittra, så bittra att de hatar kvinnor

-kvinnorna vill bara ha pengar och trygghet av männen, de känner ingen kärlek
    Män vill bara ha sex av kvinnor, och helst bara unga och vackra sådana. De känner ingen kärlek

-humörsvängningar, testosteron och adrenalinpåslag
    Testosteron, testosteron, testosteron. Män kan pga detta hormon tydligen inte styra sig eftersom de tycker att det är OK att våldta kvinnor som bär kjol.

-en man får inte ens välja om han ska bli pappa i detta "jämställda" landet, kvinnan bestämmer i detta "jämställda" landet
    En man kan välja att använda kondom i detta fantastiska landet. Om han absolut inte vill bli far kan han sterilisera sig. Kvinnor väljer inte heller alltid att bli mödrar. Preventivmedel är inte 100%-iga.

-vid samma brott så får kvinnorna lägre straff
    Det vet jag inget om, men män begår den absolut största majoriteten av alla brott så det är lite svårt att jämföra.

-i skolan får kvinnorna betydligt högre betyg än männen trots att männen presterar mer och bättre.
    Tjejerna plugga mer i skolan och presterar bättre. Killarna pluggar inte eftersom det anses "tjejigt" att plugga

-på statliga arbetsförmedlingen dit män är nettobidragsgivare via skatten, så får kvinnor speciella egenföretagarkurser +ekonomisk hjälp.
    Mer kurser och åtgärder går till arbetslösa män

-när man väl får barn så blir barnet automagiskt skrivet hos kvinnan (sic).
    Inte om man vet vem pappan är.

-män har inte ens gemensam vårdnad. Det skulle nog vara något för kvinnorna att testa (att bara pappor fick ensam vårdnad vid födsel).
    Det blir automatiskt delad vårdnad. det ska mycket till för att få enskild vårdnad.

Du vill kanske att det ska vara som på 1800-talet. Mannen tvingade sig på en kvinna, kvinnan blev med barn. Mannen förnekade faderskapet och eftersom man inte kunde kolla vem som var far fick hon stå där med skammen. Eller vill du kanske att man ska göra som i vissa afrikanska kulturer: skära av klitoris och sy igen slidan så att kvinnan dels är 100% oskuld när man gifter sig och dels att hon inte känner sexuell njutning. Allt detta för att man ska vara säker på att de barn som föds är en egna. Kanske du vill att det ska vara som i muslimska länder där såväl kvinnan som barnen är mannens egendom?

TS är besviken på alla män. Jag förstår henne. Hon har nog träffat många som du.

• Anonym (A)
    Anonym (ledsen tjej) skrev 2015-01-12 17:11:34 följande:

Jag tycker att man ska abortera alla flickfoster så att det bara finns män. Finns ändå ingen fördel att vara en kvinna, som kvinna får man stå ut med en massa medan männen ha det bra:

-bli våldtagen
    -diskrimineras
    -få lägre lön
    -män ser ner på en, vissa är så bittra att de hatar kvinnor
    -män vill bara ha sex av kvinnorna, de känner ingen kärlek
    -mens och mensvärk
    -graviditet
    -förlossning
    -ha det största ansvaret för preventivmetod och dess påföljder

m.m. listan kan göras hur lång som helst. Lika bra att vara män allihop så blir männen nöjda nån gång. Tack för mig.

Och den här lilla detaljen med mänsklighetens fortlevnad? eller tänkte du att det bara var svenska flickfoster som skulle aborteras?
  • ölburk2

Jag brukar inte länka ö.h.t man jag gör ett undantag.., sanningshalten i vad som står där får du kolla upp själv, dock kan vi konstatera att ditt påstående om att kvinnor inte våldtar är fel: https://genusnytt.wordpress.com/2010/11/26/pojke-gangvaldtogs-av-10-kvinnor/
    Å att kvinnor ger sig på andra kvinnor i nåt som skulle kunna kallas våldtäkt, är knappast nån nyhet för nån, troligen är vi rätt många som har nån form av erfarenhet just om det.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (Håller med)
    ölburk2 skrev 2015-01-13 15:01:50 följande:

Jag brukar inte länka ö.h.t man jag gör ett undantag.., sanningshalten i vad som står där får du kolla upp själv, dock kan vi konstatera att ditt påstående om att kvinnor inte våldtar är fel: genusnytt.wordpress.com/2010/11/26/pojke-gangvaldtogs-av-10-kvinnor/

Å att kvinnor ger sig på andra kvinnor i nåt som skulle kunna kallas våldtäkt, är knappast nån nyhet för nån, troligen är vi rätt många som har nån form av erfarenhet just om det.

Det är långt ifrån ens jämförbart eftersom mäns våldtäkter mot kvinnor är så otroligt mer omfattande än det omvända där jag vill tillägga att de fall som tagits upp av media där kvinnor påstås våldta män snarare handlar om våld om än med viss sexuell prägel, men det handlar aldrig om fullbordade våldtäkter där kvinnan t.ex. får orgasm på mannens bekostnad som ådragit sig fysiska skador. DET om något är förnedrande. Sedan vet jag att våldtäkt förekommer i olika former, men du ser aldrig en kvinna begå en sådan sak oavsett. Det förekommer att kvinnor mördar, men det är ytterst ovanligt och sexuellt våld knappt existerande om vi jämför med vad män dagligen utsätter sina kvinnor för.

Nej, jag har ingen erfarenhet av att bli utsatt för "våldtäkt" av en annan kvinna, och ingen jag känner har heller drabbats av nåt dylikt.
  • Anonym (Håller med)
    ölburk2 skrev 2015-01-13 15:01:50 följande:

Jag brukar inte länka ö.h.t man jag gör ett undantag.., sanningshalten i vad som står där får du kolla upp själv, dock kan vi konstatera att ditt påstående om att kvinnor inte våldtar är fel: genusnytt.wordpress.com/2010/11/26/pojke-gangvaldtogs-av-10-kvinnor/

Vidare undrar jag hur en eller flera kvinnor rent tekniskt skulle kunna våldta en man då ett vaginalt eller oralt samlag förutsätter sexuell erektion hos mannen = stånd. Pratar vi analt samlag där kvinnor med våld skulle föra in dildos eller andra föremål i mannens anal mot hans vilja? Verkar ju helt osannolikt och knappast sexuellt tillfredsställande för en kvinna att begå en sådan handling. Tycker inte artikeln du länkar till förtäljer historien särskilt väl.
  • Anonym (?)

Men alltså.. abortera alla pojk-foster så är problemet löst? (alla utom mensvärken iaf) :D

Svar på tråden Man borde abortera ALLA flickfoster!