Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bodrum skrev 2016-03-26 08:26:41 följande:
    Nykär15 skrev 2016-03-25 15:01:56 följande:Neeeeeej! Usch...hoppas det inte är det...kan ju vara en ofarlig blödning. Kramar <3
    linolin skrev 2016-03-26 07:35:40 följande:Fy så trist. Är det tredje då?
    Jag har precis slutat blöda nu efter två veckor. Fick i v 5+6 och har haft tre nu på ett år. Alla i v 6. Men denna gång blödde jag länge med de andra två i fem dagar så detta va jobbigt. Men finns inga fel bara extrem otur sägs det. Har ju två barn men skulle vara kul med en till. Så det är väl bara försöka igen. Är 36 år så det känns som att kroppen kan bli gravid ändå relativt lätt men inte behålla. Men lycka till och jag beklagar.
    Tack tjejer! Känns ändå skönt att ha er här att dela sorgen med. Jag blöder inte så mycket, men det gjorde jag inte efter mitt förra mf i januari heller (har inte blödit ordentligt en enda gång sedan missfallet i somras när jag fick skrapas). Det kommer bitar av slemhinna så jag vet att blödningen kommer från livmodern. Jag har ont i magen och ryggen, så det känns som ett mf. Men jag testade fortfarande starkt positivt i morse, så HELT säker är jag ju inte (men det tar ju minst någon vecka innan hCG är borta så kanske inte säger så mycket). Lever på en liten strimma hopp. Tack vännen! <3 Jag tror att det bara är när man haft missfall som man riktigt inser hur jobbigt det kan vara. Glad att jag har dig här i alla fall! Kram

Det är ok att känna sorg och gråta! Efter mitt MF hade jag vissa bra och vissa dåliga dagar när jag bara grät och kände hopplöshet o sorg... Det får vara så, man måste få ut det för att kunna läka. Ta hand om dig <3 kram
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-03-27 14:45:57 följande:

Räknar ju som de blinne slåss. Den här månaden blir d ju en decemberbebis. :-P När mensen drog igång sist så tänkte jag att en positiv sak mitt i allt är ju att jag slipper fundera över det här med decemberbarn i samma utsträckning men jag kan helt klart inte räkna till nio ens när jag gör det på fingrarna. *skrattar *

Nu är vi igång med försök nr fyra. Även denna gång utan ägglossningstest. Fungerar det inte så testar vi nog med dem nästa gång.

Men om det tar så borde det bli bebis runt julafton. Det känns rimligt.

Vart ligger ni i försöken?

3:e försöket, BIM 1/4. Skulle det ta sig är det 9/12 som gäller för oss :) vi hoppar inte över några försök, behöver alla vi kan pga åldern...
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-03-29 11:46:49 följande:

Välkomna alla nya..

Här har jag precis påbörjat en ny kur pergo.. Känns lite bittert gör exakt ett år sedan så började vi försöka. Å har jag fått behålla bebisen i höstas så hade jag haft 2-3 månader kvar till förlossning

Ja jobbiga tankar förstår jag..men försök blicka framåt och tänka positivt, nån gång är det er tur! Hjärta
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-03-29 12:39:39 följande:

Här lyckas vi tajma ägglossning maginfluensa. Det gör onekligen livet mer intressant. :-/

Fy då...inte lockande med sex då :/
  • Nykär15
    Bodrum skrev 2016-04-01 16:43:39 följande:
    Välkomna alla nya!

Ja, usch det är inte lätt Orkidé! Hoppas i alla fall att pergon gör susen!

Tänkte uppdatera er lite på min situation. Jag fattar inte att jag har hamnat här IGEN, det är som en repris av i somras. Dagarna går, blödningen kvarstår men nu mer brunaktigt, förut mer kraftig, röd med bitar av slemhinna. Gjorde ett gravtest onsdag förra veckan. Då stod det gravid 2-3v. 2 dagar efter började jag blöda. Tänkte att det kommer ju gå ner snabbt nu eftersom det var så nyligen jag testade positivt. MEN i morse står det gravid v3+!!! Var ju precis likadant i somras och då hade jag fått ett inkomplett missfall. Har fått en tid till BM för kontroll nästa fredag... Det värsta är ju att jag får upp hoppet även om jag VET att det är kört! Hur skulle det inte kunna vara det när jag haft ont och blött så pass mycket och inklusive slemhinna??? Ska sysselsätta mig ordentligt närmaste dagarna så jag slipper tänka.
    Fy sjutton :(
    Vad jobbigt...lite hopp förstår jag finns, hoppas du kan få klarhet nästa vecka. Kram! <3
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-04-03 08:10:48 följande:
    Tack för peppning! Det är som en bergodalbana det här med att försöka-bli-gravid, vissa dagar känns kassa o vissa känns som vanligt. Så skönt med forumet med er alla

Jo det är ju så....längtan är ju så stor och tankarna är i det mest hela tiden tycker jag...har ju haft sån tur med första två barnen, blivit gravid på första försöket. Med sonen ville jag däremot börja försöka 6 månader innan mannen ville, men fick såklart snällt vänta in honom att bli redo med. Så det var en lång och tuff  väntan, men jag tjatade inte på han utan han fick själv fundera. Sen när han väl sa kör så funkade det direkt. 

Så nu när vi är på försök nr 4 så känns det tuffare, helst som åldern gör en lite stressad med och så tappade man tid med missfallet osv. Jobbigt. Trodde inte det skulle vara så tufft med ett tidigt missfall som jag upplevde detta. Men nu har jag lagt det bakom mig för tillfället iaf, mitt i första mensen nu efter missfallet och blickar mot nästa ÄL...nån gång nästa vecka. 

• Nykär15

Usch...skickar en bunt tröstkramar. Hoppas du finner ny kraft och snart är tillbaka, självklart är det er tur snart <3

Bodrum skrev 2016-04-09 08:08:40 följande:

Hej tjejer!

Nu är jag hemma igen. Var på kontrollen igår och man såg ingen levande graviditet men högt hCG och en misstänkt hinnsäck bakom livmodern. Opererades därför igår kväll. Så nu sitter jag här med ont i magen, är inte gravid och känner mig allmänt ledsen. Men, men nu måste väl ändå min otur ta slut tänker jag. Tror att jag tar en liten paus härifrån tills kroppen återhämtat sig och vi kan börja försöka igen. Skam den som ger sig . Ta hand om er och se till att ha visat upp många fina plus innan jag är tillbaka!

• Nykär15

Prickade ni äl eller väntar ni med att försöka tills efter första mensen?

Jag väntar äl på onsdag...så snart börjar tiden på att hitta äl och sen den lååååånga väntan!

Svelin skrev 2016-04-09 09:15:22 följande:

Om jag läst av mina flytningar och värk i magen och hugg i äggstocken rätt så hade jag nog äl i förra veckan. Så nu väntar jag på att första mensen efter pillerstopp ska komma igång (troligtvis till nästa helg) och sen kör vi! Tjohoo! :D

• Nykär15

Slutat med cerazette två ggr, mensen kom en månad efter båda ggr och blev gravid på första försöker båda ggr ;)

Nu hade jag hormonspiral sist, försök nr 4, men är ju nästan 10 år äldre än första barnets tillverkning :)

Svelin skrev 2016-04-10 16:40:09 följande:

Jag inväntar mensen och sen blir det första försöket på trean. :D Verkar som mensen redan är på ingång. Hoppas verkligen det. Jag har ju ätit cerazette och jag har läst skräckhistorier om att det gått år utan att mensen kommit tillbaka. Lycka till nu då!

• Nykär15
    Svelin skrev 2016-04-11 22:37:59 följande:

Skönt att höra att det är många som blivit gravida snabbt. Mensen är här så nu är det bara att vänta på att den ska vara över. Jag tog inga ägglossningstest denna månaden, men hade ont i magen och äggviteflytningar de tre sista dagarna i mars så det verkar som att jag har lite kort lutealfas, men jag har lite längre cykel. Nån som har koll på om värken och flytningarna kommer före, under eller efter ägglossningen?

Kan ju bara tala för mig själv, men värken och flytningar (om jag har några, vart dåligt med dem sista åren) kommer ca 2 dagar innan ägget släpper, får ont och sen positivt på ÄL-test ca 2 dagar senare, ser en klar stegring under de två dagarna. Samma dag som ÄL är har jag bara vattniga flytningar som rinner som vatten helt enkelt, de ska tydligen vara de allra mest fertila flytningarna. När ägget släppt är jag snustorr. 
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)