Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bodrum skrev 2016-12-26 14:33:54 följande:

Hej! Tänkte bara uppdatera lite. Blödde ju för en dryg vecka sen, men på kontrollen förra veckan levde bebben trots allt. Nu håller jag tummarna för att allt går vägen för mig men också att ni får era efterlängtade plus snart! Träffade nyligen en vän som blivit gravid på första försöket för andra gången och aldrig haft missfall. Är glad för hennes skull men kände samtidigt att kunde det inte varit någon i tråden som försökt länge som fick plussa först? Tycker det borde finnas en turordning . Kramar till er alla och må 2017 bli året vi alla får en bebis

Vad skönt att allt var normalt. Vilken vecka är du i nu?

Har en svägerska som pratade med mig om hur orolig hon var att hon o hennes kille skulle ha samma problematik som oss och aldrig bli gravida. Hon till och med övertalade sin kille att börja bebisverkstaden ett halvår tidigare än de tänkt pga hennes oro. På första försöket blev de gravida.. var lite irriterad på henne o att hon hade mage att använda vår problematik till hennes oro..

I alla fall.. Mensen kom ordentligt julaftonskvällen.
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-26 14:40:41 följande:
    Va skönt.

Här syns ingen mens till och jag har så ömma bröst så ja blir knäpp. Dom e svullna överallt typ.

Molvärk / mensvärk/ stickningar i livmodern trött och ingen aptit.

Men jag låter tiden utvisa och testar mig inte ännu.

Mina kära vänner förlorade sin ena tvillingpojke på 3 månader på julaftonsmorgon. Plötsligt kändes vår bebisverkstad inte alls prioriterad Allt känns bara hemskt...
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Å vad tragiskt Så hemskt. Kram <3
  • Orkide
    KiinaJ skrev 2017-01-02 22:34:33 följande:
    Hej! Ny här. Jag har innan jul fått reda på att jag har pcos och har fått hem Letrozol till nästa mens (vilket jag hoppas inte blir). Undrar om du haft några biverkningar av medicinen? Jag är nervös och lite orolig. Tacksam för svar
    Hej, jag är på min fjärde omgång letrozol. Inga biverkningar alls. Första omgången tog jag med ägglossningsspruta och då hade jag biverkningar.
    Lycka till
  • Orkide
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-03 10:13:49 följande:

Hjälp. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. BIM var beräknat i morgon men 1 blödde jag färskt blod. Rejält på morgonen och sen mindre under dagen. Antog att mensen börjat och räknade det som cykeldag 1.

Igår var det samma och nu på morgonen likadant. Rejält med blod på flera papper när jag torkade mig. Ingen mensvärk eller någon annan känsla av att ha mens. Väldigt ömma bröst.

Egentligen ska jag börja med Pergotime idag men jag vet inte hur jag ska göra när det är så här. Har ingen läkare att fråga itan tar dem på egen hand.

Har ni ideer?

Räkna den dagen som du började blöda som mensdag ett. Så börjar du med tabletterna dag tre eller fem som ordinerat.
  • Orkide
    KiinaJ skrev 2017-01-03 21:45:34 följande:

Behöver lite hjälp.

På tisdagen innan jul var jag på gyn som konstaterade pcos. Hon sade då att jag antagligen skulle få ägglossning om två dagar då (alltså torsdagen den 22/12).

Jag använder även appen p tracker deluxe som berättade att jag skulle ha ÄL den 30/12. Mens bör enligt appen komma runt den 12-14/1. Men om det är så att det är som hon sa på gyn så borde väl mensen vara beräknad innan?

Det jag egentligen vill veta är om jag bör vänta till den 14/1 för att ta gravtest eller om ni tror att jag kan göra det innan? Jag har vanligtvis väldigt oregelbunden mens/ÄL. Jag har mått lite konstigt och hoppas att det är graviditet, men blir galen av tanken på att vänta ända tills den 14:e! Stöd och råd tas tacksamt emot!

Då borde du ha BIM ca torsdag. Då kan du testa nu. Lycka till
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2017-01-03 20:03:44 följande:

Nu ikväll efter en hektisk dag så fick jag, efter att jag var tvungen att rusa in på toa för nr 2,

en pytteliten orangefärgad spotting. .. har aldrig varit med om det här förut. ..

och det känns som att jag antingen har en väldigt annorlunda mens eller precis blivit gravid faktiskt Det märker vi med tiden Har aldrig mellanblödningar och har aldrig haft. Men man vet ju aldrig.

Dessa vattniga ljusrosa/bruna flytningarna jag fick varade ju bara i ett dygn

Och igår inte mer än genomskinligt "vatten"

O så nu ikväll den här lilla orangea spottingen?

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Jag hoppas verkligen det är symptom för att en liten växer där inne
  • Orkide

Hej,

Håller lite låg profil just nu. Kommer nog bli med aktiv när det närmar sig BIM o all oro som tillkommer då hehe. Just nu bör jag ha äl här i dagarna enligt äl testerna. I mars har vi försökt i två år.. herregud.. två år av ångest.

Håller tummarna extra hårt för oss som försökt länge <3

• Orkide
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 09:33:21 följande:

Urk. Cd 6 idag och har mensvärk så jag kräks. Får inte äta ibuprofen och liknande. Vad sjutton kan jag ta?

Alvedon? Varmt bad, vetekudde på magen..
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-06 14:59:44 följande:
    Känner att jag är lite off i väntan på BIM, har liksom inga förhoppningar längre så känns så hopplöst känna efter en massa. När jag tar Lutinus så får jag massa grav.symptom som ändå inte stämmer. Har inte börjat med den ännu i denna cykel, är på ÄL+4 nu och börjar nog med den på ÄL+7. Ju närmare BIM jag kommer desto mindre längtar jag efter att testa..kanske mest för att man vet hur det känns att inte se ett skit på testen...undrar om man nånsin får se det magiska strecket igen känner jag,..
    Jag försöker att inte testa just för att jag blir så ledsen av att inte se det extra strecket eller pluset.. vrida o vända på testet i olika ljus. Näe fy för o testa
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-01-06 19:38:00 följande:
    Håller oxå mig lite lugn..

hoppas inte på för mkt då vi försökt i 1 år o tre månader...

kan inte fatta att man kan lägga så mkt tid o energi åt nått man knappt kan påverka! :/

Bim om 5 dagar...
    Så här lång tid har man ju verkligen inte förväntat sig att det ska behövs ta
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)