• Mira14

BF oktober 2015

Hej,

Vi har precis plussat med vårt efterlängtade första barn. Vi är båda 28, snart 29 år och att få till vår efterlängtade lilla knodd tog 13 försök. Jag är i chock, har inte alls förstått än. Jag mår ju som vanligt, kanske till och med bättre?! Häng gärna på är om ni har BF i oktober så kan vi diskutera åkommor, magar och annat skoj!

• Svar på tråden BF oktober 2015
  • Trollfröken

Hej, hoppar också gärna in här! Plussade idag, bf 10/10! Har ett barn sen tidigare, hon är snart 3 år.

Fick mf i vecka 9 i september så nu är jag lite spänd!

Känner precis ingenting, möjligtvis ett lätt molande i livmodern...

Har ni blivit illamående redan?

• Zam96

Jag trodde det var kört denna månad eftersom jag inte plussade på testerna som påstods vara känsligare. Jag mådde illa hela dagen för två dagar sedan, även under natten mådde jag illa och igår fick jag ont i magen som vid magkatarr.

Jag har bara haft magkatarr två gånger i mitt liv innan och det var i vecka 6 och 8 med sonen. De enda symptom jag märker är trötthet, magkatarr, väldigt svagt illamående, molande och öm livmoder (gör ont när något kommer emot med lite tryck också). Med sonen mådde jag illa långt innan jag visste att jag var gravid och var extremt trött så detta är verkligen ingenting i jämförelse! Jag spydde också från vecka 7 till vecka 22 med sonen och hoppas jag slipper det denna gång :) Jag är i vecka 5 (4+1) bara så det lär väl hinna komma fler symptom...

• villbildafamilj

Hej! Jag hoppar gärna in här. :) Plussade nyss, har försökt i 1 år och 3 månader. Detta blir både mitt och sambons första barn. Vi är helt i extas och kan inte riktigt förstå att det verkligen händer. :) Super glada! :) Bf är beräknat till den 15/10! :)

• villbildafamilj

Jag har varit osäker, men nu har jag fått det svart på vitt.. JAG ÄR GRAVID ! :D
    Och jag är suppper glad men chockad! 

Här är min stegring sedan i fredags (längst ner)! :D

• Mango

Hej! Jag plussade för två dagar sen och har kommit fram till att jag tror att jag är i V6. Om man köper ett test som visar vilken vecka man är i, hur långt tillbaka kan den se? Hur pålitligt är det?

• villbildafamilj
    Mango skrev 2015-02-08 09:35:58 följande:

Hej! Jag plussade för två dagar sen och har kommit fram till att jag tror att jag är i V6. Om man köper ett test som visar vilken vecka man är i, hur långt tillbaka kan den se? Hur pålitligt är det?

Dem visar till 92 % säkerhet när befruktningen skedde. Så jag som fick gravid 2-3 idag, är i veckan 4-5. Och jag är i vecka 5 (4+3) Så den stämmer bra på mig! :)
  • hannap90

Jag hoppar gärna in här :) Plussade i början av veckan. Jag och min sambo väntar vårt första barn, jag 24 och han är 28.

Jag skall till barnmorskan den 16:e och förhoppningsvis får jag då veta hur långt gången jag är. Har nämligen inte haft mens på 3 månader, men är nästan säker på att det tog sig någon i januari :)

• villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 11:49:00 följande:

Jag hoppar gärna in här :) Plussade i början av veckan. Jag och min sambo väntar vårt första barn, jag 24 och han är 28.

Jag skall till barnmorskan den 16:e och förhoppningsvis får jag då veta hur långt gången jag är. Har nämligen inte haft mens på 3 månader, men är nästan säker på att det tog sig någon i januari :)

Grattis! :) Vad mysigt. 

Får jag fråga när du ringde barnmorskan efter ditt plus? :) 

• hannap90
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 12:25:13 följande:

Grattis! :) Vad mysigt. 

Får jag fråga när du ringde barnmorskan efter ditt plus? :) 

Tack så mycket! :) Jag ringde samma dag faktiskt :)
  • eriwag

Hoppar in här. Plussade idag. Plussade i januari och fick missfall så detta är vår andra gång och plussade igen. :)

Jag är 27 och min man 31. Jag har en pojke på 6 och en dotter på snart 3. Han har två pojkar på 4 och 2. Detta är våran första gemensamma :)

Svar på tråden BF oktober 2015