• Mira14

BF oktober 2015

Hej,

Vi har precis plussat med vårt efterlängtade första barn. Vi är båda 28, snart 29 år och att få till vår efterlängtade lilla knodd tog 13 försök. Jag är i chock, har inte alls förstått än. Jag mår ju som vanligt, kanske till och med bättre?! Häng gärna på är om ni har BF i oktober så kan vi diskutera åkommor, magar och annat skoj!

• Svar på tråden BF oktober 2015
  • authentique
    Emy skrev 2015-02-12 20:30:46 följande:

jag blev ganska chockad första förlossningen, greppade det nog inte alls fören hon tittade ut. Tydligen sa jag "nämen, en person!" fast det minns inte jag ^^ jag va 18 och det kanske är lite mer overkligt så pass ung, vet inte riktigt

haha, gud va roligt sagt :)

Jag är 23 så vet inte o jag räknas som en "ung mamma" ? Är ju givetvis väldigt glad men situationen är som sagt, svårgreppad.
  • Bgk15

Hej allesammans! Även jag och min sambo plussade nyss och ska alltså få vårt första barn om allt går som det ska runt den 15e oktober ???? någon mer som bor i Göteborg och väntar en liten oktoberbebis? ????

• Zam96
    authentique skrev 2015-02-13 12:46:55 följande:
    haha, gud va roligt sagt :)

Jag är 23 så vet inte o jag räknas som en "ung mamma" ? Är ju givetvis väldigt glad men situationen är som sagt, svårgreppad.
    Jag är 18 (snart 19) gift, och har en son på ett år. Väntar nu andra barnet till 11-14 oktober :) För mig är det lika overkligt denna gång som med sonen. Jag kan fortfarande kolla på honom och bli helt förundrad, det blir nog aldrig helt verkligt egentligen...

Jag vet ju inget om din situation men jag tror att oavsett ålder och oavsett hur många barn man har så är det fortfarande svårt att förstå. Så känner jag i alla fall :) Jag gråter bara vid tanken på att min son ska bli storebror (humörsvängningar!!)
  • Novas

Hoppar in här. Väntar första barnet ca 14 okt om allt, peppar peppar, går som det ska.

En bit över 35 så jag är kanske äldst härinne i tråden som väntar första barnet? V 6-7 mao, inte så my symptom. Ömma bröst, lite molvärk och ostadig/illamående på kvällen men inget mer... funderar på om man ska vara orolig. Tänk om det bara är en tom säck eller så...? Hur mår ni andra?

• Mira14
    Novas skrev 2015-02-13 18:41:31 följande:

Hoppar in här. Väntar första barnet ca 14 okt om allt, peppar peppar, går som det ska.

En bit över 35 så jag är kanske äldst härinne i tråden som väntar första barnet? V 6-7 mao, inte så my symptom. Ömma bröst, lite molvärk och ostadig/illamående på kvällen men inget mer... funderar på om man ska vara orolig. Tänk om det bara är en tom säck eller så...? Hur mår ni andra?

Grattis till ditt plus Du behöver inte vara orolig, det var jag också för en vecka sedan men jag säger bara en sak, NJUT

För några dagar sedan fick jag en extrem hunger, jag blir aldrig mätt och är alldeles skakig när jag inte ätit på någon timme. Igår blev jag otroligt törstig och idag har jag varit fruktansvärt illamående så jag tror det börjat på riktigt nu.. Jag hoppas jag inte börjar kräkas bara.

Så var inte orolig, vissa mår bra hela graviditeten, vissa mår kasst innan de ens plussat och för vissa kommer det senare. Jag är i vecka 6+4 idag, BF 4/10. Min sambo blir överlycklig när jag säger att jag mår dåligt för han tycker det är ett kvitto på att det är en liten plutt där inne!
  • Novas

Tack skönt att höra. Men 4 okt då är du väl i V7 snart 8?

• annsofie90

Hej! Jag är 24 år, gift, min man är 26. Plussade i onsdags (11/2), första barnet, efter att ha försökt i 1,5 år. Jag har haft oregelbunden mens sen jag slutade med p-piller. I januari lyckades jag äntligen få ett positivt ÄL-test för första gången och blev otroligt nog gravid! Går troligtvis in i v.6 imorgon. Mina symtom är bara lite trötthet, ömma bröst och att det spänner lite i nedre delen av magen då och då. Det känns overkligt då jag var helt inställd på att få vänta i 2 år innan vi kunde få hjälp.

Lycka till alla oktobermammor!

• Mira14
    Novas skrev 2015-02-13 19:04:55 följande:

Tack skönt att höra. Men 4 okt då är du väl i V7 snart 8?

Ja precis, går in i vecka 8 på måndag!
  • ylvali81

Hej, den här månaden gjorde jag misstaget att köpa en storpack med gravtest. Beroendeframkallande kan jag säga. Började testa

• ylvali81

Oj, meddelandet avbröts.

Började testa 6 dagar innan vad jag trodde skulle bli BIM neg sedan 4 dagar innan Bim neg då gav jag upp hoppet och började tro att vi skulle få invänta nästa månad. En dag innan BIM nytt test först såg det negativt ut, efter en kvart tjugo minuter då började det framträda ett streck?! Spökstreck tänkte jag. Test nästa morgon, även nu ett mycket svagt streck som visade sig allt tydligare efter att de fem minuterna hade gått. Testa eftermiddag, lite snabbare och starkare resultat. Test BIM+1 klockade 5minuter resultatet kan inte betyda annat än GRAVID! Tjohooo från en numera testnarkoman?!?!

Svar på tråden BF oktober 2015