• Mira14

BF oktober 2015

Hej,

Vi har precis plussat med vårt efterlängtade första barn. Vi är båda 28, snart 29 år och att få till vår efterlängtade lilla knodd tog 13 försök. Jag är i chock, har inte alls förstått än. Jag mår ju som vanligt, kanske till och med bättre?! Häng gärna på är om ni har BF i oktober så kan vi diskutera åkommor, magar och annat skoj!

• Svar på tråden BF oktober 2015
  • Zam96

Eftersom jag har haft missfall innan och är väldigt orolig så ringde vi dagen efter plusset och fick en tid den 16 februari så förhoppningsvis kan vi få ett tidigt ultraljud så att vi kan andas ut och njuta för stunden :)

• eriwag

Vilken vecka kommer du va i då?

Zam96 skrev 2015-02-08 16:16:01 följande:

Eftersom jag har haft missfall innan och är väldigt orolig så ringde vi dagen efter plusset och fick en tid den 16 februari så förhoppningsvis kan vi få ett tidigt ultraljud så att vi kan andas ut och njuta för stunden :)

• Zam96
    eriwag skrev 2015-02-08 16:30:02 följande:

Vilken vecka kommer du va i då?

Vecka 6 (5+), jag blev jättechockad att jag fick tid så snart och trodde barnmorskan trodde att vi ville göra abort men när jag pratat om oro för missfall och hon sade "vad roligt" innan vi lade på kan hon väl inte trott det... Kanske tog hon bara min oro på allvar för en gångs skull! :)
  • eriwag

Minst v 6 för att de ska synas på vul

Zam96 skrev 2015-02-08 16:41:39 följande:

Vecka 6 (5+), jag blev jättechockad att jag fick tid så snart och trodde barnmorskan trodde att vi ville göra abort men när jag pratat om oro för missfall och hon sade "vad roligt" innan vi lade på kan hon väl inte trott det... Kanske tog hon bara min oro på allvar för en gångs skull! :)

• Zam96
    eriwag skrev 2015-02-08 16:53:42 följande:

Minst v 6 för att de ska synas på vul

Okej :) Ja, jag ska bara träffa barnmorskan och prata 16 februari, och hoppas att jag klarar att stå ut till efter vecka nio (då de två kritiska perioderna passerat), slår hjärtat då och allt ser bra ut så kan jag vara lugnare :)
  • hannap90
    Zam96 skrev 2015-02-08 17:02:49 följande:
    Okej :) Ja, jag ska bara träffa barnmorskan och prata 16 februari, och hoppas att jag klarar att stå ut till efter vecka nio (då de två kritiska perioderna passerat), slår hjärtat då och allt ser bra ut så kan jag vara lugnare :)
    Jag ska också dit den 16:e februari :) hoppas det går bra för oss bägge!
  • villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 13:57:08 följande:

Tack så mycket! :) Jag ringde samma dag faktiskt :)

Åhh, ja är faktiskt lite nervös för att ringa imorgon! Hehe men det går nog bra! :)
  • hannap90
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 17:19:15 följande:
    Åhh, ja är faktiskt lite nervös för att ringa imorgon! Hehe men det går nog bra! :)
    Det kommer nog gå superbra! :) känns efterlängtat att få ringa det där samtalet och säg "hej, jag är gravid" haha :D
  • villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 17:37:23 följande:

Det kommer nog gå superbra! :) känns efterlängtat att få ringa det där samtalet och säg "hej, jag är gravid" haha :D

Haha ja det ska bli väldigt kul. Känns jätte konstigt och säga JAG är gravid! Åååhhh det är en så otrolig känsla. :) men det går nog fin fin imorgont!
  • hannap90
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 18:50:42 följande:
    Haha ja det ska bli väldigt kul. Känns jätte konstigt och säga JAG är gravid! Åååhhh det är en så otrolig känsla. :) men det går nog fin fin imorgont!
    Ja, det tyckte jag med :D håller tummarna för imorgon!
Svar på tråden BF oktober 2015