• Mira14

BF oktober 2015

Hej,

Vi har precis plussat med vårt efterlängtade första barn. Vi är båda 28, snart 29 år och att få till vår efterlängtade lilla knodd tog 13 försök. Jag är i chock, har inte alls förstått än. Jag mår ju som vanligt, kanske till och med bättre?! Häng gärna på är om ni har BF i oktober så kan vi diskutera åkommor, magar och annat skoj!

• Svar på tråden BF oktober 2015
  • Mira14
    ylvali81 skrev 2015-02-13 19:15:15 följande:

Oj, meddelandet avbröts.

Började testa 6 dagar innan vad jag trodde skulle bli BIM neg sedan 4 dagar innan Bim neg då gav jag upp hoppet och började tro att vi skulle få invänta nästa månad. En dag innan BIM nytt test först såg det negativt ut, efter en kvart tjugo minuter då började det framträda ett streck?! Spökstreck tänkte jag. Test nästa morgon, även nu ett mycket svagt streck som visade sig allt tydligare efter att de fem minuterna hade gått. Testa eftermiddag, lite snabbare och starkare resultat. Test BIM+1 klockade 5minuter resultatet kan inte betyda annat än GRAVID! Tjohooo från en numera testnarkoman?!?!

Vi hade försökt länge innan vi lyckades nu och jag hade bestämt mig för att köpa ett storpack (20 test) för skulle jag plussa ville jag veta hur tidigt jag kunde göra det så började testa ÄL + 6.. haha, plussade ÄL + 10 tror jag det var och fortsatte tills testen var slut, haha! Tidigare månad har jag testat en gång/månad i snitt så det var kul att det tig dig just detta försök!

Grattis föresten!
  • ankii

Jag har gjort två test ett 11/2 svagt streck och ett idag ungefär samma streck. Tänker ibland att det kanske bara är fel på stickorna haha. Jag och min sambo har haft oskyddat, men inte aktivt försökt, i 1 år. Så hade laddat upp med ÄL test för tre mån pga att jag jag så oregelbunden mens och skulle börja med det nu i mars. Dessa hoppas jag ju såklart att jag inte ska behöva använda eftersom jag plussat :D

Nästa gravtest tänkte jag ta på tisdag för och se om strecket blir starkare :)

• Novas

Haha Jag köpte 60 tester på gravidkollens nyårsrea.... har testat två om dagen sen nästan två v tbx... med få symptom känns det skönt att se att de iaf ökar i styrka även om jag trodde det skulle gå fortare. Testknarkar gör jag nog ett tag till iaf ;)

om bilden mot förmodan hänger med så är det så det såg ut för en vecka sedan

• ylvali81

Haha härligt att höra att vi är fler dom testknarkar. Min förpackning var en 8pack och jag jar väl förbrukat 6 nu

Dock känner jag inte av några direkta symtom. Förrutom att magen är lite i uppror och att humöret är fruktansvärt dåligt.

• Zam96

Jag köpte 10 billiga (urkassa) test som hade en känslighet på 10 istället för 25 som cb som jag hade hemma. Hann testa flera blanka innan jag på BIM fick ett supersvagt streck, cb visade 2-3 och väldigt tydligt plus. Så dåligt! Först nu har de börjat bli starkare

• Zam96

En intim fråga, men hur tänker ni kring sex nu när det är så tidigt i graviditeten?

Jag och mannen försökte för några dagar sedan men det gjorde ont och när jag kände efter, var tappen jättelåg, så antagligen var det därför. Men varken jag eller mannen vågar efter det, vi har kommit överens om att vänta... Samtidigt som det nu börjar bli jobbigt. Är det bara vi som skippar?

• Silverguld
    Zam96 skrev 2015-02-14 09:47:33 följande:

En intim fråga, men hur tänker ni kring sex nu när det är så tidigt i graviditeten?

Jag och mannen försökte för några dagar sedan men det gjorde ont och när jag kände efter, var tappen jättelåg, så antagligen var det därför. Men varken jag eller mannen vågar efter det, vi har kommit överens om att vänta... Samtidigt som det nu börjar bli jobbigt. Är det bara vi som skippar?

Jag hade också jätteont till en början men det har gått över nu, är i vecka 8 ungefär.
  • Skrevspark
    Silverguld skrev 2015-02-14 10:16:47 följande:
    Jag hade också jätteont till en början men det har gått över nu, är i vecka 8 ungefär.
    Hade också RIKTIGT ont! men de va innan jag visste att jag va gravid.. Nu är vi lite försiktiga så att han inte kommer in så djupt å då gåre bra för mig iaf :)
    Oktober mamma
  • Skrevspark
    Zam96 skrev 2015-02-14 09:47:33 följande:

OJ! citerade fel inlägg :) Zam96 läs ovanför :p
    Oktober mamma
Svar på tråden BF oktober 2015