Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Är det missfall så finns det ju tyvärr ingenting som man kan göra åt det. Däremot så är det faktiskt vanligare med små blödningar under graviditeten än att vara helt utan. Blödningen kommer ju inte nödvändigtvis från livmodern utan troligen från slemhinnor runt om som är mer känsliga under graviditeten. Tänk dig att det spänner och drar i dem, det kanske går för fort och då spricker ett kärl eller två. Där har du en liten blödning direkt. ![]()
Får du missfall såpass långt gången nu så kommer du ha ont på grund av att det lossnar ifrån livmodern, så om du inte har det kan du känna dig rätt lugn. ![]()
Ni som är i vecka 12 ungefär. Hur känner ni er?
Idag fick jag svaret på tröttheten. Mina järndepåer ligger på 8!!! 120 är optimalt 80 är okej men man måste äta tillskott under första halvan av graviditeten och jag lär äta massor av järn nu då och stackars mage!! Någon som har tips på järnrik mat? (Äter inte blodpudding)
På järn svarar jag spenat, gröna grönsaker och blutsaft. EJ samtidigt som kaffe och mjölkprodukter. Viktigt :)
Men kan meddela att vare sig fiberrik kost, plommon eller annat rekommenderat funkar på mina tröööga tarmar.
Hatar se ut som en ballong! Bara helt uppsvälld. Jämt.
Blää. :)
Har ni börjat känna er livmoder? O i vilken vecka? Och hur känns den?
Idag fick jag svaret på tröttheten. Mina järndepåer ligger på 8!!! 120 är optimalt 80 är okej men man måste äta tillskott under första halvan av graviditeten och jag lär äta massor av järn nu då och stackars mage!! Någon som har tips på järnrik mat? (Äter inte blodpudding)