• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2
    Skogisen skrev 2015-03-25 22:25:07 följande:
    Haha jo det är sant, men om man gör sitt eget urplock så tycker jag man får en del bra tips :)
    Ja, absolut! Sparade listan i safari så man kan hålla lite koll. Jag har inte tagit några prover än men försöker tänka mer på vad och hur jag äter. Har bytt ut ostmackan och kaffet till leverpastejsmörgås och färskpressad äppeljuice och så. Men borde egentligen bli bättre på att äta mer frukt och grönt.. Hur gör ni andra? Har ni fått några speciella rekommendationer?
  • Tramses
    Elesif skrev 2015-03-25 14:38:12 följande:
    Jag blev uppringd och de sa att jag inte fick komma på nåt mer vul för de brukar inte göra de så ofta och jag kommer ju att vara lika orolig hela graviditeten iaf. Fy fan så opedagogiskt. Jag ångrar att jag inte åkte in på akuten!! Nu ska jag leta nummer till någon privat för jag vägrar vänta i 6-7 för att få komma på rul.
    SUCK!
    Jag håller tummarna att allt ska gå bra för dig! Ovissheten är ett helvete och det hjälper inte ett dugg att veta att ett mf inte går att förhindra. Det enda man vill ha är ett svar.

Jag har skrivit om det tidigare, men jag har haft mycket blödningar under graviditeten, i alla färger och storlekar.

Jag har fått göra många vul och allt ser fortfarande bra ut. Jag har fått veta att det är vanligt med blödningar och att det finns flera orsaker till varför det kan blöda.

Hoppas att du slutar blöda snart och att du får prata med eller träffa någon som tar din oro på allvar. Jag har själv försökt länge innan jag lyckades bli gravid och har gått på olika behandlingar, så jag vet att tanken på att behöva börja om känns otroligt skrämmande.

Lycka till!
  • Skogisen
    Annapanna2 skrev 2015-03-25 22:43:50 följande:
    Ja, absolut! Sparade listan i safari så man kan hålla lite koll. Jag har inte tagit några prover än men försöker tänka mer på vad och hur jag äter. Har bytt ut ostmackan och kaffet till leverpastejsmörgås och färskpressad äppeljuice och så. Men borde egentligen bli bättre på att äta mer frukt och grönt.. Hur gör ni andra? Har ni fått några speciella rekommendationer?
    Har inte fått några spec tips, äter det jag är sugen på, äter dock ganska "rätt" i vanliga fall, hade väldigt bra värden förra gången så är inte så orolig när det gäller kost, allt med rimlighet var vad min bm sa. Är mer orolig för att jag inte orkar träna som jag brukar men är väl bara att gilla läget gissar jag :)
  • lindstroom
    sk0skav skrev 2015-03-25 11:21:24 följande:

Grattis :D

Jag går också in i vecka 10 imorgon torsdag :p. Har också bf 28/10 .

Vi kanske bakade bebis samma dag :p

Haha va roligt! Hur mår du? Har du vart och gjort UL än? :)
  • Damdis
    Hej alla gravida :) är i vecka 13 nu och ska inom ett par dagar på KUB test, någon som gjort det? Är lite orolig... hoppas bara på att allt ska se bra ut! Har inte gjort ett blodprov än då kliniken ligger en bra bit hemifrån utan gör det samtidigt så jag kommer inte få något besked på en gång. Jag vet att bebis lever då jag införskaffat en doppler en tid tillbaks :) har stillat min oro väldigt mycket! Hur känner ni er? Kram
  • sk0skav
    lindstroom skrev 2015-03-26 09:07:02 följande:
    Haha va roligt! Hur mår du? Har du vart och gjort UL än? :)
    Jag mår faktiskt ganska bra. Ömma bröst , det kan man leva med, utmattad och trött, ibland illamående. Illamåendet brukar dock gå över ganska fort, bara jag lugnar ner mig och andas lungt.

Nej inget UL ännu, vi har inte oroat oss för något så vi väntar till v.20 då det brukar vara ett.

Men vi har köpt en hjärtmonitor (eller vad det heter) som är lagomt framme till v13-14 . Så då ska vi lyssna på bebis iallafall :D

Hur mår du än så länge?
  • Elesif
    Damdis skrev 2015-03-26 09:29:06 följande:
    Hej alla gravida :) är i vecka 13 nu och ska inom ett par dagar på KUB test, någon som gjort det? Är lite orolig... hoppas bara på att allt ska se bra ut! Har inte gjort ett blodprov än då kliniken ligger en bra bit hemifrån utan gör det samtidigt så jag kommer inte få något besked på en gång. Jag vet att bebis lever då jag införskaffat en doppler en tid tillbaks :) har stillat min oro väldigt mycket! Hur känner ni er? Kram
    Hej!
    Vad är det för doppler du har? Funderar själv på att köpa en clearblue men där står det att man kan använda den från vecka 16, vill ju helst kunna använda en nu.
  • Damdis
    Elesif skrev 2015-03-26 11:13:46 följande:
    Hej!
    Vad är det för doppler du har? Funderar själv på att köpa en clearblue men där står det att man kan använda den från vecka 16, vill ju helst kunna använda en nu.
    Hej!

Jag har en från Angelsounds. Köpte direkt från deras hemsida, jättesmidigt! Hörde första gången med den v 11 (10+5)
  • MyRoundabout

Idag var jag till BM för andra gånger för att försöka ta blodprover. Precis som förra gången grävde hon runt som en galning i jakt på ett kärl, men den här gången fick hon inte en droppe. Nu måste jag upp till lab på sjukhuset för att testa, men det är vansinnigt irriterande! Är det bara jag som är svårstucken?

• Tramses
    MyRoundabout skrev 2015-03-26 12:09:48 följande:

Idag var jag till BM för andra gånger för att försöka ta blodprover. Precis som förra gången grävde hon runt som en galning i jakt på ett kärl, men den här gången fick hon inte en droppe. Nu måste jag upp till lab på sjukhuset för att testa, men det är vansinnigt irriterande! Är det bara jag som är svårstucken?

Jag skulle ta blodprover i måndags vid mitt första besök, men min bm fick också skicka mig vidare till vårdcentralen. Så här blir det alltid och som tur är har jag inte ont av det. Det brukar vara de som ska sticka som tycker att det är värst.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015