• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • karolina90
    Zam96 skrev 2015-04-01 14:00:18 följande:
    Jag har känt fladder/vibrationer i ett par veckor nu tror jag men igår (12+1) kände jag för första gången något riktigt, och fick även en till sådan känsla några timmar efter. Med sonen kände jag i vecka 14-15 för första gången och då var det som att han vände på sig och det kändes ganska tydligt. Är det ditt första barn?
    Okej då är de ett levande tecken :) aa mitt första så alla intryck är nya
  • Mmaja1990
    karolina90 skrev 2015-04-01 13:21:20 följande:

Är i 14 veckan idag (13+0) och kände andra "fladdret" i magen idag! Känns helt underbart :) någon mer som känt de runt dessa veckorna?

Jag är precis lika långt gången! Men jag känner ju ingenting, har inte ens fått mage... (är inte tjock så det är inte det hehe)... :( vill ha mage och känna en massa nu! Men är det ditt första barn? :)
  • Silverguld
    Mmaja1990 skrev 2015-04-01 16:04:15 följande:
    Jag är precis lika långt gången! Men jag känner ju ingenting, har inte ens fått mage... (är inte tjock så det är inte det hehe)... :( vill ha mage och känna en massa nu! Men är det ditt första barn? :)
    Samma här..! Är i vecka 14, känner inget, det syns inget och alla symptom har försvunnit. :(
  • LyckSkywalker

Hej jag och min sambo väntar våran första bebis. Jag är i vecka 10 (9+3). Är beräknad till den 31 okt så vi kommer troligen få träffa våran lilla i november.
    Har nog egentligen inte förstått att jag är gravid än, trotts att jag för bara någon dag sen grinade över att det var russin i brödet, haha!

Fick tips av en av mina bästa vänner om att detta var en bra sida att träffa andra mammor på.

Jag bor i Göteborg.

• Mmaja1990
    Silverguld skrev 2015-04-01 17:22:11 följande:

Samma här..! Är i vecka 14, känner inget, det syns inget och alla symptom har försvunnit. :(

Åh fy :( men det är väl vanligt att symptomen avtar? Haka inte upp dig på det! Ska du göra ul snart då eller? Jag ska dit imorgon förmiddag och kolla! Jag vet flera som inte fick mage förens vecka 18-20! :) är nog ingen fara och OM det hänt något så får vi ta nya tag senare helt enkelt! Vi får lugna oss och njuta lite :)
  • Mmaja1990
    Silverguld skrev 2015-04-01 17:22:11 följande:

Åh fy :( men det är väl vanligt att symptomen avtar? Haka inte upp dig på det! Ska du göra ul snart då eller? Jag ska dit imorgon förmiddag och kolla! Jag vet flera som inte fick mage förens vecka 18-20! :) är nog ingen fara och OM det hänt något så får vi ta nya tag senare helt enkelt! Vi får lugna oss och njuta lite :)
  • Silverguld
    Mmaja1990 skrev 2015-04-01 18:43:44 följande:
    Ska på RUL om ca fyra veckor.. Känns ju som hundra år tills dess! Men har ju haft symptom fram till för några dagar sedan och är fortfarande väldigt känslosam. Men är smalare nu än de första veckorna så kan få på mig jeansen igen vilket jag inte kunde tidigare. Försöker tänka att allt är i sin ordning om som du skriver så får man ta nya tag om det skulle ha hänt något.
  • karolina90
    Mmaja1990 skrev 2015-04-01 16:04:15 följande:
    De kommer, de är så olika har ja fått höra :) magen ja! Ja vet inte själv är ja lite rund av mig men på jobbet av mina kollegor samt en pensionär har lagt märke och frågat! Så kanske syns på mig :) mitt första!
  • Mira14

Har ni berättat för era chefer?

Jag funderar på att göra det idag.. Är i v.14 men är såååå nervös :-/

• Korvstroganoff

Hej hej!

Jag var tvungen att berätta för min chef väldigt tidigt pga att jag inte får jobba med allt när jag är gravid! Som tur är har allt gått bra hittills och är i v 15 nu! Något som däremot inte gått bra är att hitta gravidjeans!! Har varit inne på 5 olika hm och de enda storlekarna som finns är 34 och 46!!! Vad hände med allt däremellan??? Måste vara babyboom nu? ;)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015