• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • sk0skav
    Bgk15 skrev 2015-04-01 06:59:16 följande:
    Jag bor i Göteborg, är 22 och fyller 23 i juni. Väntar första barnet och känner precis som du att de hade varit kul och träffa någon annan gravid. Har också bara vänner med äldre barn eller inga alls. Vart i Göteborg bor du? ????
    Åh någon svarade :) . Jag bor i Sävedalen/Partille.

Typ 15 min gång från östra :p

Var bor du?
  • Laloppan

Jag är i v.10 nu och i princip alla mina symptom är borta.. Brösten ömmar bara lite när jag trycker på dom och upplever att dom blivit betydligt mycket mjukare också.

Tröttheten var som bortblåst i måndags. Har knappt kunnat somna på kvällarna sen dess utan ligger och vrider mig. Innan det somnade jag vid 8-9 och kunde innan dwt tagit en powenap på 30-40 minuter.

Illamåendet är borta, har inte haft ett så stark illamåeende att jag spytt tidigare men ändå ett litet illamåeende som man alltid kännt av lite. Mpdde mest illa på morgonen och kvällen. Nu nada, aptiten är fortfarande borta och ingen mat lockar men jag mår inte illa.

Så vad är detta? Är bebisen död? Tidigare graviditeter (aborter) har symptomen vart mycket kraftigare. Trots att jag HAFT symptom denna graviditet så har dom vart milda i jämförelse. Jag tänker att graviditeten kanske stannade av redan i början?

Någon som känner igen sig?

• Annapanna2
    Laloppan skrev 2015-04-01 10:25:29 följande:

Jag är i v.10 nu och i princip alla mina symptom är borta.. Brösten ömmar bara lite när jag trycker på dom och upplever att dom blivit betydligt mycket mjukare också.

Tröttheten var som bortblåst i måndags. Har knappt kunnat somna på kvällarna sen dess utan ligger och vrider mig. Innan det somnade jag vid 8-9 och kunde innan dwt tagit en powenap på 30-40 minuter.

Illamåendet är borta, har inte haft ett så stark illamåeende att jag spytt tidigare men ändå ett litet illamåeende som man alltid kännt av lite. Mpdde mest illa på morgonen och kvällen. Nu nada, aptiten är fortfarande borta och ingen mat lockar men jag mår inte illa.

Så vad är detta? Är bebisen död? Tidigare graviditeter (aborter) har symptomen vart mycket kraftigare. Trots att jag HAFT symptom denna graviditet så har dom vart milda i jämförelse. Jag tänker att graviditeten kanske stannade av redan i början?

Någon som känner igen sig?

Det kan vara spökvecka! Förra veckan blev jag mycket piggare och illamåendet försvann sen kom allt tillbaka. Är också i v. 10 nu. Det behöver inte betyda att något är fel! Om du känner dig väldigt osäker, kontakta din barnmorska så du får prata av dig och kolla med hen :)
  • Laloppan
    Annapanna2 skrev 2015-04-01 10:54:00 följande:

Det kan vara spökvecka! Förra veckan blev jag mycket piggare och illamåendet försvann sen kom allt tillbaka. Är också i v. 10 nu. Det behöver inte betyda att något är fel! Om du känner dig väldigt osäker, kontakta din barnmorska så du får prata av dig och kolla med hen :)

Jag skall dit nästa vecka för ul..Får ha lite is i magen känner jag. Men sen kom jag på att jag knappt haft någon molvärk heller. Sist jag hade det var för flera veckor sedan...så jobbigt att inte veta vad som sker där inne.
  • Zam96

Åh vad underbart! Vi fick nyss hem dopplern vi beställt och hörde ganska snart hjärtljuden på bebis! Jag är i vecka 12+2. Dock tappade jag bort det ganska fort och ljudet vari inte superstarkt och ju större livmoder desto svårare att hitta också. Men både jag och mannen hörde! Vi ska ändå ta det lugnt med doppler osv, max en gång i veckan så vi får se om vi lyssnar nästa vecka och om det i så fall låter högre.

Med sonen hade vi ingen doppler och tyckte inte att det behövdes, dock gjorde vi tre ultraljud på fyra veckor på grund av oro osv så kanske kan detta dämpa oron den här gången.

• Annapanna2
    Laloppan skrev 2015-04-01 11:57:20 följande:
    Jag skall dit nästa vecka för ul..Får ha lite is i magen känner jag. Men sen kom jag på att jag knappt haft någon molvärk heller. Sist jag hade det var för flera veckor sedan...så jobbigt att inte veta vad som sker där inne.
    Det är säkert som det ska men jag förstår att du är orolig. Håller tummarna för att allt ska vara bra! Jag blir också nojig ibland. Igår högg det liksom till i magen, förmodligen bara ligament, och jag trodde på en gång att det skulle gå tokigt. Men det verkar det inte ha gjort. Oron släpper förhoppningsvis lite mer längre fram, speciellt när vi börjar känna dom små sparkarna. Styrkekram till dig!
  • karolina90

Är i 14 veckan idag (13+0) och kände andra "fladdret" i magen idag! Känns helt underbart :) någon mer som känt de runt dessa veckorna?

• mammalovis
    Laloppan skrev 2015-04-01 11:57:20 följande:
    Förr eller senare kommer oftast spökveckorna då alla symtom försvinner och man går och väntar otåligt på de första sparkarna runt vecka 20. Hur tidigt man känner sparkarna beror på om man har moderkakan i framvägg eller bakvägg. Sist hade jag fram och kände bara sparkar väldigt långt ner och ganska sällan. Efter vecka 20 hade jag jättemycket sammandragningar, så då förstod jag att det ändå var aktivitet i magen.

Så försök håll modet uppe, förhoppningsvis får du bra besked på ditt ul.
  • Bgk15
    sk0skav skrev 2015-04-01 10:09:37 följande:

Åh någon svarade :) . Jag bor i Sävedalen/Partille.

Typ 15 min gång från östra :p

Var bor du?

Ja! :) jag bor på Hisingen, 10 min från

Backaplan :) skickade ett meddelande till dig här på familjeliv tror jag! (Har inte så bra koll på hur forumet funkar
  • Zam96
    karolina90 skrev 2015-04-01 13:21:20 följande:

Är i 14 veckan idag (13+0) och kände andra "fladdret" i magen idag! Känns helt underbart :) någon mer som känt de runt dessa veckorna?

Jag har känt fladder/vibrationer i ett par veckor nu tror jag men igår (12+1) kände jag för första gången något riktigt, och fick även en till sådan känsla några timmar efter. Med sonen kände jag i vecka 14-15 för första gången och då var det som att han vände på sig och det kändes ganska tydligt. Är det ditt första barn?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015