Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Man känner sig så charmig som höggravid (går in i vecka 36 idag). Satt och fika med en kompis och när jag skulle resa mig insåg jag att mina byxor hade spruckit där bak - typ 2 dm lång reva så det va ju inte lite heller. Kändes sådär kul att gå så till bilen igenom hela köpcentret... saknar min gamla kropp och min gamla garderob och att inte behöva känna mig som en flodhäst. Får ju hoppas att jag förgyllde någons dag iaf med min flodhästsbak som hängde ut ;)
Spännande hur kroppen förändras! Är i vecka 36 och har sedan ca 1-2 veckor tillbaka kunnat ana en svag svag linea nigra på magen, hela vägen upp till revbenen. Någon annan som också fått? Enligt myt är det väl pojke om linjen går över naveln, och vi ska få en pojke enligt ul och det kanske inte lika vetenskapliga bikarbonattestet.
Halloj
Är det någon som slutat jobba än? Är i v34 nu och min barnmorska rådde mig idag att försöka sluta jobba väldigt snart. Har svårt att ens ta mig till och från jobbet på pendel och tunnelbana och får ligga i 1,5-2 timmar med intensiva sammandragningar var 5-10 min när jag väl kommit hem. Dessutom har jag en hel del problem med vena cava-syndromet, så pass att jag höll på att tuppa av vid två tillfällen härom dagen. Hade egentligen tänkt jobba september ut, men börjar nog känna att det blir lite mastigt.
Samtidigt känns det tidigt att gå redan 6 veckor före Bf. Men det kanske inte är så konstigt? Hur resonerar ni andra?
Hej!
Väntar vårt tredje barn 29/10!
Jag fick sluta jobba i vecka 29 på grund av blödningar och förvärvar, blev ett hastigt slut :(
Nu vågar jag inte göra så mycket , så fort jag går i snabbare takt än min stappliga lillkille så drar magen ihop sig, ömmar osv.
Dock kissar jag inte lika ofta som de tidigare graviditeterna :) tror det beror på att bebis ligger mycket i tvärläge än så länge.
Halloj
Är det någon som slutat jobba än? Är i v34 nu och min barnmorska rådde mig idag att försöka sluta jobba väldigt snart. Har svårt att ens ta mig till och från jobbet på pendel och tunnelbana och får ligga i 1,5-2 timmar med intensiva sammandragningar var 5-10 min när jag väl kommit hem. Dessutom har jag en hel del problem med vena cava-syndromet, så pass att jag höll på att tuppa av vid två tillfällen härom dagen. Hade egentligen tänkt jobba september ut, men börjar nog känna att det blir lite mastigt.
Samtidigt känns det tidigt att gå redan 6 veckor före Bf. Men det kanske inte är så konstigt? Hur resonerar ni andra?
Halloj
Jag är i vecka 37 idag och jobbar på. Hade tänkt jobba till bf (30/9) men ser nu över om jag kan sluta tio dagar tidigare istället
har iofs inget fysiskt tungt jobb men skönt att slippa stressa iväg och kunna fokusera på att bli mamma istället... Men jag har flexibelt schema med dygn, långpass, kvällar/helger så tror de är tio pass kvar nu på tre veckor så ganska soft ändå
hoppas fortfarande på att det blir en septemberbebis även om risken är stor att jag går över som förstföderska
Känner igen mig i allt ni skriver? går in i v.35 på lördag och börjar bli less på att vara gravid och stor nu! Inte ens sitta i soffan är bekvämt, min mage har sjunkit så långt ner så oavsett om jag står, sitter eller ligger så är det obekvämt :P
Jag har också haft problem de senaste veckorna med ökad foglossning och sammandragningar/förvärkar som ibland gör ont och verkligen trycker neråt på ett obehagligt sätt? min BM rekommenderade att jag skulle ta föräldradagar (när jag var där i v.32) för att vara säker på att få ersättning, men det vill jag inte göra så här tidigt! Bestämde mig då för att "sjukskriva mig själv", alltså jag valde att gå ner i arbetstid och bara arbeta halvtid och detta började jag med denna vecka - och vilken skillnad!! Från att vara ett vrak när jag kom hem och hämtat sonen på förskolan och vara nära att bryta ihop varje kväll pga trötthet och smärta överallt - så mår jag nu mycket bättre!! Har en läkartid imorgon så hoppas på sjukskrivning 50% ändå, och förhoppningsvis godkänner FK den men det får liksom bli lite som en bonus? det vore verkligen omöjligt för mig att jobba 100% till 2/10 (som jag tänkte först) och jag känner att inga pengar i världen är mer värda än att man faktiskt får må hyfsat okej i slutet av graviditeten och framför allt inte vara helst slut när det väl är dags för bebisen att komma ut :) Jobbar som lärare och vet att FK kan vara griniga med sjukskrivningar för vår yrkesgrupp, men som sagt så får det bli mer som en bonus om de godkänner den och jag faktiskt skulle få någon form av ersättning för de här sista veckorna.