Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Är det någon mer än jag som börjar bli riktigt less nu?
Jag är i v33 och känner mig så himla less på i princip allting. Jag har inte kunnat ligga ner på över en månad pga tryck mot diafragma+vena cava som ger mig hjärtklappning och gör mig andfådd. Sedan ett par veckor tillbaka kan jag heller inte varken sitta eller stå längre stunder, vilket gör det jäkligt tungt att orka med jobbet (trots kontorsjobb). Hittar ingen position jag kan slappna av i längre. Sover risigt. Konstant trött. Känner hela tiden att jag inte hänger med, att jag inte räcker till. Hemska humörsvängningar och urdåligt tålamod. Ingen energi till dottern längre, orkar inte hitta på någonting. Orkar inte träffa folk. Så jäkla less på att inte orka. Så less på att dra på ett leende och låtsas orka. Så less på att känna mig som en usel mamma, att inte orka med dottern som jag brukar. Less på att inte kunna gå snabbare än 2 km/h, less på att behöva stanna var 20-50m pga sammandragningar eller hugg ner i underlivet. Så less på att vara less!
Förlåt, vilket oerhört trist inlägg det blev men ÅH fy vad jag svackar just nu. Så himla frustrerande att känna sig såhär. Vill vara mitt vanliga, pigga (nåja), positiva och starka jag. Vill kunna ligga ner (åh vad jag längtar efter det!!), vill ut och springa, vill orka med min dotter och vara en kul mamma igen ![]()
Bara jag som mår bra? Älskar att vara gravid, det är inte alla förunnat och eftersom detta blir vår fjärde har vi bestämt att det inte blir fler barn. Lite vemodigt men jag njuter extra mycket denna graviditet kanske just därför :) V 33+0 imorn och snart räknar jag timmarna till bf!
Bara jag som mår bra? Älskar att vara gravid, det är inte alla förunnat och eftersom detta blir vår fjärde har vi bestämt att det inte blir fler barn. Lite vemodigt men jag njuter extra mycket denna graviditet kanske just därför :) V 33+0 imorn och snart räknar jag timmarna till bf!
Tack, vad skönt ändå att man inte är ensam. Givetvis önskar jag ingen av er andra att må dåligt och vara lika less som jag, men ändå liten tröst att höra att det liksom är okej... Att man får vara less.
Jag kämpar på och försöker hålla mig på banan ändå. Fått träffa läkare idag som sjukskrivit mig på halvtid. Känns rätt bra, om än lite trist, och jag ska försöka vara lite extra snäll mot mig själv. Givetvis ser jag jättemycket fram emot att få träffa lillebror och vill ändå att han ska få bo kvar så länge han behöver. Det är ju så tudelat, som nån sa. Behövde nog bara spy ur mig allt elände litegrann