Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Har ett lite underligt problem, blir (som alla gravida) ofta kissnödig o inget konstigt med det, det konstiga är att när jag kissat lite är det som att jag får kramp i urinblåsan, gör svin ont o sitter i typ 30 sekunder o inte kommer det mer kiss sen heller, någon som har likadant eller någon aning om det är normalt? Vill helst slippa ringa bm då min ordinarie är på semester o hon som är där nu är minst sagt knepig....
Hej allihopa!
Jag är nu i vecka 33 (helt galet, var ju nyss i vecka 8 känns det som!) och här är min mage just nu. Fler som har bilder på sina gravidmagar? 
Hej allihopa!
Jag är nu i vecka 33 (helt galet, var ju nyss i vecka 8 känns det som!) och här är min mage just nu. Fler som har bilder på sina gravidmagar? 
Behöver lite råd från er som fått barn tidigare. Har letat efter amningsBH både i staden där jag bor och på större köpcentrum men inte hittat ngt alls i min storlek. Hade innan graviditeten ca 75-80E och har nu 80F. Beställde amningsBH från glammom nu ikväll och beställde då i storlek 80G. Kommer det funka? Läste att jag helst ska kunna få in en hand mellan för att den ska passa sen när mjölken rinner till så det var därför jag tog en större storlek. Skitsvårt när jag inte haft möjlighet att prova någonstans..
Kan kanske vara bra att veta att jag är i vecka 35.
Är det någon mer än jag som börjar bli riktigt less nu?
Jag är i v33 och känner mig så himla less på i princip allting. Jag har inte kunnat ligga ner på över en månad pga tryck mot diafragma+vena cava som ger mig hjärtklappning och gör mig andfådd. Sedan ett par veckor tillbaka kan jag heller inte varken sitta eller stå längre stunder, vilket gör det jäkligt tungt att orka med jobbet (trots kontorsjobb). Hittar ingen position jag kan slappna av i längre. Sover risigt. Konstant trött. Känner hela tiden att jag inte hänger med, att jag inte räcker till. Hemska humörsvängningar och urdåligt tålamod. Ingen energi till dottern längre, orkar inte hitta på någonting. Orkar inte träffa folk. Så jäkla less på att inte orka. Så less på att dra på ett leende och låtsas orka. Så less på att känna mig som en usel mamma, att inte orka med dottern som jag brukar. Less på att inte kunna gå snabbare än 2 km/h, less på att behöva stanna var 20-50m pga sammandragningar eller hugg ner i underlivet. Så less på att vara less!
Förlåt, vilket oerhört trist inlägg det blev men ÅH fy vad jag svackar just nu. Så himla frustrerande att känna sig såhär. Vill vara mitt vanliga, pigga (nåja), positiva och starka jag. Vill kunna ligga ner (åh vad jag längtar efter det!!), vill ut och springa, vill orka med min dotter och vara en kul mamma igen
Är det någon mer än jag som börjar bli riktigt less nu?
Jag är i v33 och känner mig så himla less på i princip allting. Jag har inte kunnat ligga ner på över en månad pga tryck mot diafragma+vena cava som ger mig hjärtklappning och gör mig andfådd. Sedan ett par veckor tillbaka kan jag heller inte varken sitta eller stå längre stunder, vilket gör det jäkligt tungt att orka med jobbet (trots kontorsjobb). Hittar ingen position jag kan slappna av i längre. Sover risigt. Konstant trött. Känner hela tiden att jag inte hänger med, att jag inte räcker till. Hemska humörsvängningar och urdåligt tålamod. Ingen energi till dottern längre, orkar inte hitta på någonting. Orkar inte träffa folk. Så jäkla less på att inte orka. Så less på att dra på ett leende och låtsas orka. Så less på att känna mig som en usel mamma, att inte orka med dottern som jag brukar. Less på att inte kunna gå snabbare än 2 km/h, less på att behöva stanna var 20-50m pga sammandragningar eller hugg ner i underlivet. Så less på att vara less!
Förlåt, vilket oerhört trist inlägg det blev men ÅH fy vad jag svackar just nu. Så himla frustrerande att känna sig såhär. Vill vara mitt vanliga, pigga (nåja), positiva och starka jag. Vill kunna ligga ner (åh vad jag längtar efter det!!), vill ut och springa, vill orka med min dotter och vara en kul mamma igen ![]()
Sista tiden är jobbig, även om man har en "lätt" graviditet.
Jag är i vecka 31 och har stora problem med ryggen, med nervpåverkan och blodtrycket. Jag orkar ingenting, får ont vid minsta ansträngning och kan inte sova på nätterna. Dessutom har jag humörsvängningar, jag är annars en lugn och rationell person, men nu bölar jag för allt och inget. Jag vet att det är p.g.a. hormonerna, jag vet att jag i vanliga fall inte skulle känna så här, men att veta det hjälper inte mot känslorna.
Jag fortsätter envist att träna min kampsport, även om det gör ont i ryggen vid vareviga rörelse. Det är ju mental träning också, och jag mår alltid psykiskt bra efter ett pass. Men i nuläget går jag mest till dojon för att hålla uppe teknikerna och kontakten med min sensei och träningskamrater. Jag längtar tills jag får tillbaka min kropp igen.
Och det är faktiskt inte alls långt kvar. Sex veckor till snittet (ungefär) och sedan ytterligare några veckor innan jag kan börja träna så smått (sist började jag försiktigt med promenader fyra veckor efter snittet och två veckor till efter det började jag med kampsporten). Lagom till jul borde jag kunna "ta i" igen.