Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Haft återbesök hos bm idag då mitt sf mått inte va vad det borde förra fredagen, idag va vi tillbaka på kurvan så mest troligt låg bebben bara konstigt förra gången :) har börjat få små utslag på magen o dom kliar nå galet, är dock bara 10-12 st än så länge o går o leva med o bm sa inget om dem så tänker att det inte är nå konstigt, någon mer som har utslag? Lillskiten i magen har kilat fast fötterna under revbenskanten på höger sida o det är väl inte bara jätte bekvämt men tydligen så dom brukar vilja ligga :p
Haft återbesök hos bm idag då mitt sf mått inte va vad det borde förra fredagen, idag va vi tillbaka på kurvan så mest troligt låg bebben bara konstigt förra gången :) har börjat få små utslag på magen o dom kliar nå galet, är dock bara 10-12 st än så länge o går o leva med o bm sa inget om dem så tänker att det inte är nå konstigt, någon mer som har utslag? Lillskiten i magen har kilat fast fötterna under revbenskanten på höger sida o det är väl inte bara jätte bekvämt men tydligen så dom brukar vilja ligga :p

Är sååå less på alla kommentarer man får!! När andra vänners barn inte lyder och hittar på hyss är dom inte söliga med att slänga ur sig "vänta du bara snart är du också här"..
Eller "oj vad liten mage du har finns det ens en bebis där inne"
Usch önskar folk kunde hålla sina dumma kommentarer för sig själva :@

I lördags:
Jag tycker snarare att det är tvärtom, sedan huvudet la sig neråt att det inte wobblar omkring lika mycket. När jag är ledig känns det som att det är mer liv i magen än när jag jobbar. Oftast märker jag nog av att den trycker ut en fot eller två.
25 augusti
Igår kände jag mindre rörelser eller hann inte märka av det och på kvällen var magen mest som en välpumpad boll och det tryckte mycket, mer eller mindre obehagligt på sidorna, typ på undersidan av magen. Idag har bebisen varit mer aktiv tack och lov, då jag blev lite nojig efter gårdagen, men totalt sett är den inte lika bufflig.
Ändrar era bebisar också rörelsemönster? Jag tycker jag märker av betydligt mindre sedan bm konstaterade att den hade huvudet neråt, men samtidigt mer sammandragningar eller tryck utåt av kroppen. Jag tyckte sammandragningarna var tydligare med tidigare barn då jag hade moderkakan fram, nu är jag mer osäker.
Just nu är det mest tryck uppåt med en fot eller två och lite att det kittlar nertill eller strax under bröstet. En kollega tyckte att magen hade sjunkit idag jämfört med i måndags om det inte berodde på kläderna förstås.
Är sååå less på alla kommentarer man får!! När andra vänners barn inte lyder och hittar på hyss är dom inte söliga med att slänga ur sig "vänta du bara snart är du också här"..