Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Heeeej!
Har era barn lagt sig till rätta? Är i v.33 ocj var hos BM igår och fick veta att bebis sitter upp.. Är förstföderska så det vanliga är väl att dom vänder sig rätt redan tidigt. Är orolig att det är en envis bebis, vill verkligen föda vaginalt och är jätte orolig att jag skall bli "bestulen" den upplevelsen.
Hur är det för er? Någon mer förstföderska med seg bebis?
Hej ,jag är i V 33 och väntar också babys i oktober.
Heeeej!
Har era barn lagt sig till rätta? Är i v.33 ocj var hos BM igår och fick veta att bebis sitter upp.. Är förstföderska så det vanliga är väl att dom vänder sig rätt redan tidigt. Är orolig att det är en envis bebis, vill verkligen föda vaginalt och är jätte orolig att jag skall bli "bestulen" den upplevelsen.
Hur är det för er? Någon mer förstföderska med seg bebis?
Min bebis vände sig redan i vecka 30 men ligger med ryggen mot min rygg.
Jag hoppas att den vänder på sig innan det är dags.
Är i vecka 35 nu.
Jag vet inte hur vanligt det är att dom ligger så, men dom ska ju ligga med ryggen utåt tydligen.
Nyligen hemkommen från BM. Mina blidvärden var bättre än någonsin och bebis har lyssnat på mamma och fixerat sig! Två veckor av tryck och ilningar och en emellanåt huggande smärta gav utdelning (är i v 35+2 i dag). Vi ska strax fira med lite glass :D Nu är det bara att vänta på att den lilla vill titta ut, även om BM sa att tidig fixering inte nödvändigtvis innebär att den kommer innan BF (men det ska vi nog bli två om). Hur som helst så är jag väldigt glad och stolt över min lilla plutt! :D
Ny på FL och hittade precis den här tråden :) har BF 9 oktober så jag är i vecka 36 idag, andra barnet.
Ny på FL och hittade precis den här tråden :) har BF 9 oktober så jag är i vecka 36 idag, andra barnet.
Vår pojke med bf 9/10 har legat med huvudet neråt på alla kontroller innan. Även känt hicka långt ner. Han har dock legat lite "ostkrok" som min BM säger, dvs inte "raklång" i magen. Detta har gjort att sf-måttet inte ökat så mycket efter v30 då han inte fyller ut livmodern på längden pga hur han har har legat.
I måndags bökade han runt som bara den och det kändes som han låg på tvären!
I tisdags i 35+3 hos BM kunde de inte känna om det var huvud eller rumpa ner (två st kände) och jag fick ringa och boka tid för UL och ev vändningsförsök (samma dag om han fortf ligger i säte) till nästa vecka.
Samma kväll så hade han hicka igen, och den känns helt plötsligt högt upp långt ovanför naveln :P!
Hoppas han vänder sig rätt av sig självt eller att vändningen lyckas nästa vecka. Hoppas även få reda på ungefär hur stor/liten han är på ultraljudet, då jag själv var tillväxthämmad och föddes som väldigt liten.
Vi är ombedda att ta med bb-väskan till nästa vecka då ett vändningsförsök kan trigga igång förlossningen eller stressa bebis så det blir snitt samma dag.
Lyckas det inte så blir det snitt i v 38+x.
Hade gärna hoppats på vaginal förlossning men det blir som det blir...