Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Välkommen precis samma som mig då. :) hur gammalt är storasyskonet?
Japp, mitt andra. Blivande storebror blir 18 mån 3/10 och lillebror är beräknad till 9/10 (tror han kommer ett par dagar före men vi får se)
Usch, jag hoppas att våra bebisar är smarta nog att ha huvudet neråt. Visst ul är väl trevligt, men ett vändningsförsök är inget jag ser fram emot.
Jag hoppas han hinner vända sig innan av sig självt. Men det blir som det blir, inget jag kan påverka. Har hört flera som faktiskt inte tyckt att vändning varit obehagligt och jag väljer att inte stressa upp mig/må dåligt i förväg för något jag ändå inte kan påverka :) men det är min taktik!
En sak är säker, jag vill inte föda i säte. allt annat är jag okej med, har förlikat mig med tanken om att det kanske måste bli snitt.
Tack för tipsen!
Det jag är fundersam över är om de lyckas vända honom, hur täta kontroller man får på att han inte vänder sig fel igen? Vilket verkar vara vanligt.
Hur många nätter efter sista vändningsförsöket gick vattnet för dig?
Tack för tipsen!
Det jag är fundersam över är om de lyckas vända honom, hur täta kontroller man får på att han inte vänder sig fel igen? Vilket verkar vara vanligt.
Hur många nätter efter sista vändningsförsöket gick vattnet för dig?

Jag var inne på vändningsförsök i tisdags, efter att BM och UL visat säte i v. 35+0. Bebis hade dock hunnit vända sig till dess, en vecka senare, så det blev bara CTG och UL. Hon hade legat rätt hela tiden fram till dess, så det var bara en vecka där hon kände att rumpan först vore roligt att testa. Väldigt onödigt kan jag tycka, men skönt att hon tog sitt förnuft till fånga. På onsdag har vi tid hos BM igen, hoppas hon ligger kvar i rätt läge!
Det positiva är i alla fall att jag inte räds snitt längre, nu känns det som att vilket som är okej. =)