• Zchimla

Oktoberbebisar 2015

Hejsan. Är det nån mer i den här tråden som har BF i slutet av oktober? Jag har verkligen i slutet 31/10

• Zchimla
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-09-23 17:59:53 följande:

Jag har bf 30/10 så du är inte ensam! ;)

Skönt att höra

Jag är 35 och detta är vårt andra barn. Har en flicka som blir 3 i december. Vi bor i norra skåne.

Jag har haft lite besvär med lågt sittande moderkaka i framvägg som orsakat lättare blödningar. Åkt in till förlossningen vid ett par tillfällen, så nu hittar vi dit iaf. Ska på läkarbesök den 28 för kontroll och planering.
  • Zchimla

Men vad tråkigt med så dåligt bemötande av BM när man ändå öronen i en sån känslig situation.

När jag var hos min bm efter första blödningen så kom det ju fortfarande lite brunaktiga flytningar och jag var uppenbart märkbart oroad för bm inte bara lugnade mig med att det bara var gammalt som behövde komma ut. Hon ringde även förlossningen medan jag satt där så jag hörde att de med sa att jag inte behövde oroa mig så länge det inte blir rött, för då ska jag ringa.

Ring förlossningen ochvhör vad de har att säga om det. Tycker verkligen det var ett mycket märkligt beteende av din bm.

• Zchimla

Kommer bli "kul' dygnsrytm på den här första perioden. Väldigt kvälls- och nattaktiv nu. Vad har era för dygnsrytm?

• Zchimla
    garin skrev 2015-09-24 22:34:51 följande:

Min är typ alltid igång tycker jag ;) första sonen var lugnare i magen, och höll aldrig igång sena kvällar eller nätter heller. Ibland tidiga morgnar och "förkväll" liksom. Tyckte inte det stämde sen när han föddes, då sov han typ aldrig så märkte ju ingen särskild dygnsrytm då....

Jo här sprallas det lite då och då även dagtid. Oftast efter jag ätit. Igår blev jag lite orolig då var det så väldigt lugnt i magen och tyckte jag fick dåligt gensvar näe jag knuffade på magen men jag fick veta att det var aktivitet som hette duga lagom till jag höll på att säga till sambon - mycket välkommet då. Nu sprattlar den med.

Dotterns dygnsrytm stämde rätt bra med hur hon var aktiv i magen, men det förändrades på bara ett par veckor men det var dryga veckor...
    Iowhannah skrev 2015-09-24 23:40:18 följande:

Min har nyligen bytt dygnsrytm. Från att sova 23-07 (på ett ungefär), till att vara som allra mest aktiv på kvällar och nätter. Hoppas det inte håller i sig när den är född!

Det får vi hoppas att det inte gör. Här har det nog varit rätt så samma hela tiden. Jag hoppas dock att den ska vilja sova lite när dottern är på dagis och som det ä just nu har den naturligtvis en vakenperiod då. Dottern går 15 timmar a 5 timmar 3 dagar i veckan.
  • Zchimla
    destiny391 skrev 2015-09-25 13:31:21 följande:

Da har jag blivit singel, exakt en manad innan BF... Tydligen har min man inga kanslor kvar for mig Och Han angrar att Han Traffade mig. 5 ar har vi varit tillsammans, gifta 3 ar. Jag mar skit just nu Och vet inte hur jag ska ta mig igenom det har.

Jag bor i England men har som Tur min syster 5 minuter bort. Detta ar nog det sista man ska behova ga igenom under en graviditet...

Men fy vad arg jag blir. Så taktlöst att komma med ett sådant besked nu. Jätteledsen för din skull. Bra att du har din syster nära iaf. Kramar
  • Zchimla

Inneliggande med en ny blödning sedan igår. Har avtagit som väl är och troligtvis blir det hemgång imorgon.

• Zchimla
    mammalovis skrev 2015-09-28 20:44:34 följande:

Jobbigt att du behöver ligga inlagd. Vet de vad blödningen beror på? Jag förstår att det är oroligt då du har några veckor kvar. Jag hoppas allt går bra och att du hinner vara hemma ett bra tag till.

Ja den beror på att moderkakan ligger kant i kant med livmoderhalsen och bebisen ligger och sparkar rakt ner i den. Sedan så gick jag en liten promenad i söndags, i vad jag tyckte var min takt men det gick uppenbarligen inte. Har blivit sjukskriven tiden ut nu. Hoppas jag får gå hem idag.
  • Zchimla

Jag har fått komma hem idag. Återbesök om 2 veckor för koll om moderkakans och bebisen placering. Den lilla rackaren ligger i tvärläge och pga att moderkakan är i framvägg så kan de inte göra vändningsförsök.

Även jag har fått order om att vid vattenavgång lägga mig ner och ringa ambulans.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015