Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
I måndags och tisdags gjorde jag nr 2 sammanlagt åtta gånger. Och i vanliga fall går jag inte ens varje dag. Tyvärr verkar det bara som att jag hade ätit något dåligt för nu har det varit som vanligt :/
Jag var galet förstoppad förra gången så jag bajsade när jag krystade... Men där och då var det rätt ok för jag tänkte bättre att det kom ut än att försöka bajsa förstoppad med jättehemmorojder och nyförlöst
borde ha bett om lavemang faktiskt!
Jag är så galet trött. Kan inte hålla mig vaken på dagen men är ju hemma med tvååringen... Lite orolig för hur jag ska orka! Hoppas bebisen kommer snart, men jag tror om ca 2 veckor. Har bf 18e.
Jag var galet förstoppad förra gången så jag bajsade när jag krystade... Men där och då var det rätt ok för jag tänkte bättre att det kom ut än att försöka bajsa förstoppad med jättehemmorojder och nyförlöst borde ha bett om lavemang faktiskt!
Jag är så galet trött. Kan inte hålla mig vaken på dagen men är ju hemma med tvååringen... Lite orolig för hur jag ska orka! Hoppas bebisen kommer snart, men jag tror om ca 2 veckor. Har bf 18e.
Jag fick microlax på förmiddagen för jag kunde inte bajsa med värkarna. Det hjälpte bra och sedan åt jag inget på hela dagen Drack bara nyponsoppa. Dottern kom på natten och jag blev rädd att det skulle komma bajs då. Läkare och barnmorskan sa till mig att det är bara bra om det kommer bajs för då vet vi att bebisen kommer. Det fick mig att slappna av och jag slutade faktiskt tänka på bajs och bara fokuserade på att bebisen skulle ut.
Denna gången vet jag ju fortfarande inte ens om det kommer bli vaginalt förlossning eller kejsarsnitt och det är just nu ett orosmoment i sig. Har jättesvårt att förbereda mig
Kan inte komma ihåg att jag hade några särskilda bajsrutiner innan de två tidigare föddes, bara att det tryckte på så vansinnigt när första skulle födas att jag försökte hålla emot för att inte bajsa på mig och blev tillsagd att inte krysta. Jag fattade verkligen ingenting.
Denna gången märker jag, att känner jag mig nödig kan jag inte dra ut på att gå som tidigare, utan det är mer bråttom till toaletten, men sedan kan det vara svårare att få ut, då det ju inte går klämma ihop magen eller trycka på som annars. Kissandet tar en evighet numera då strålen är så svag, men det är väl bebisen som ligger fixerad och blockerar delar av passagen.
Sedan har jag de tre sista dagarna börjat bli kräkfärdig igen. Två dagar har det kommit upp, ena gången flera timmar efter frukost och andra när jag stod i duschen på förmiddagen. Idag har det varit på väg flera gånger, men hållits i schack. Jag vet inte om det har med riktigt onda sammandragningar att göra för jag finner ingen gemensam nämnare. Varje gång tänker jag att hoppas det inte har med att huvudet passerar spineaknölarna och är på väg ut, utan att jag fattar det. Jag har ju redan börjat öppna mig inifrån och läkaren påstod ju att jag kunde ha mer ont innan av sammandragningarna än själva förlossningsvärkarna. När jag nämnde det för bm, sa hon att vad vet han som inte har fött barn, så jag hoppas jag märker skillnaden, men det börjar ju bli lite smått nervöst då det är så ofta det gör ont numera. Å andra sidan brukar jag ju inte kunna ligga still utan måste vagga mig igenom förlossningsvärkarna, så jag borde ju fatta skillnaden. När det gör ont nu vill jag ju helst slippa röra mig, så jag var inte direkt översvallande positiv när sambon inte ville laga mat utan tyckte vi kunde äta ute istället. Tyvärr var maten där betydligt sämre än innan så det var väl bra att barnen och sambon kunde hjälpa mig äta lite då jag inte ens orkade hälften, så det kändes som slöseri med pengar.
Födda:
14/9 Silverguld, pojke 37+1 2630g 46cm
14/9 Rulltrappa, Nora 36+0 2460g 45 cm
17/9 Nollfantasi, flicka 34+5 2482 g 45 cm
17/9 Herkules, Ida
28/9 Sofie mamma till 2 prinsar, fjärde barnet Runa 35+2 3,4 kg 51 cm
30/9 SmultronSöt, flicka bf 8/10
Bf-lista
21/9 Godisråttan, första barnet
21/9 Ccvd, första barnet
30/9 Mijjan
2/10 Damdis, första barnet
2/10 emeloi 28 år Örebro
4/10 Mira 14
5/10 MyRoundabout
6/10 Filuribur1 Södra Skåne, första barnet väntar en Lykka
6/10 kaksinmutyksin, planerat snitt
7/10 Karriärskvinna
8/10 FrökenPD, fjärde barnet
9/10 Garin Borås, andra barnet väntar pojke, son april-14
9/10 Lemon
9/10 Angelica123
10/10 Saahaaraa88, 27 år Göteborg, första barnet
10/10 Angelica1984 Norrköping, väntar en pojke
11/10 Simone 22 år Norrköping, första barnet väntar flicka
11/10 Svejo 32 år, tredje barnet, söner -09, -11
12/10 Embla Twopointoh 36 år Värmland, sjätte barnet, planerat snitt, syskon 13år, 12år, 10år, 7år och 15 månader.
12/10 Joannabelle 22 år, första barnet väntar pojke
12/10 Iowhannah 28 år Norrköping, första barnet tror flicka
15/10 Larissa Vimmerby, tredje barnet väntar flicka, två döttrar -09, -12
15/10 Hoppanloppan, fjärde barnet
15/10 Chazbo, tredje barnet
15/10 Bf29okt, väntar pojke, planerat snitt
15/10 Carroo92, första barnet
16/10 Tramses,tredje barnet
16/10 Bullen11, 29 år, storebror född oktober-11
16/10 Zero
17/10 Mammalovis 39 år Nässjö, tredje barnet tror pojke, 2 döttrar dec-10, jun-13
18/10 Irlais 29 år, andra barnet
20/10 Fru Hermelin 31 år Stockholm/Växjö, andra barnet väntar pojke, dotter-10
21/10 Pojkmamma86 Skåne, tredje barnet
23/10 Vitvanilj, andra barnet
25/10 Dandelionkid 29 år Stockholm, andra barnet väntar flicka, dotter -11
28/10 77michelle 38 år Örebro, sjätte barnet väntar flicka, döttrar -99, -01, -07, söner -03, -13
30/10 Mallis2
30/10 Oldy, andra barnet
31/10 Skogisen 34 år Umeå, första barnet
31/10 Zchimla 35 år Norra Skåne, andra barnet, dotter 3 år
6/11 Annapanna 25 år, första barnet
Man får väl hoppas att man slipper hemorrojder då :P Har inte haft det under graviditeten, så jag hoppas det håller sig så.